A Telekom Austria tavalyi éve: majdnem megkétszereződött a profit
A forgalom növekedése az utolsó negyedévben gyorsult, a profit azonban lassabban nőtt az évi átlagnál, mindkettő főleg a külföldi terjeszkedés és annak költségei miatt. A bolgár Mobiltel tavaly július óta szerepel a csoportmérlegben. A Telekom Austriához tartozik továbbá Horvátországban a Vipnet és Szlovéniában Si.net.
Ezzel tavaly egész évben a Telekom Austria 83,5 százalékkal, 417,1 millió euróra növelte az adózott eredményét a 2004-es 227,3 millióról. Egész évre eredetileg 25 százalékos, majd 50 százalékos, végül - a harmadik negyed után - 66,6 százalékos növekedést jósoltak a cégnél.
Az üzemi eredmény 37 százalékkal, 620 millió euróra növekedett 452,7 millióról, az EBITDA 12 százalékkal, 1,757 milliárd euróra gyarapodott 1,569 milliárdról, a forgalom 7,9 százalékkal, 4,377 milliárd euróra erősödött 4,056 milliárdról.
A vezetékes üzletág forgalma 2,3 százalékkal, 2,185 milliárd euróra csökkent tavaly a mobiltelefon- és az alternatív szolgáltatók konkurenciája miatt, de az üzemi eredménye 18,1 százalékkal, 65,9 millió euróra nőtt, mert a szélessávú szolgáltatás terjesztésének beruházási költségei csökkentek a 2004-es csúcshoz képest. Az év végén az osztrák háztartások 36 százalékának volt szélessávú internetkapcsolata, 39 százalékkal többnek, mint 2004 végén. A tavalyi növekedésből csaknem 40 százalék tartozik a Telekom Austriához. Ebből a bevétel 16,7 százalékkal nőtt tavaly, de ez sem ellensúlyozhatta a vezetékes ágazat iránti kereslet általános, tartósnak ígérkező csökkenését. A vezetékes vonalak száma tavaly 3,6 százalékkal, 2,8 millióra csökkent. Ennek ellenére a teljes piacból a Telekom Austria részesedése 55,5 százalékra nőtt a 2004 végi 54,4 százalékról.
A mobilszolgáltatás bevétele tavaly 17,1 százalékkal, 2,489 milliárd euróra, az üzemi eredménye 35,5 százalékkal, 552,2 millió euróra nőtt, főleg a Mobiltel első csoportszintű elszámolása miatt. Szervesen - vagyis ezúttal a bulgáriai terjeszkedés nélkül - a forgalom 4,8 százalékkal, 2,227 milliárd euróra, az üzemi eredmény 12,5 százalékkal, 458,2 millió euróra nőtt. A hazai, osztrák piac szaturált, az úgynevezett penetráció - a mobiltelefon-ellátottság - már 106 százalékos. Ehhez képest igen biztatónak vélték a keddi beszámolóban, hogy a Mobilcom Austria év végi, 3,34 milliós ügyfélszáma 3,6 százalékkal meghaladta a 2004 végit. Ezzel együtt e a hazai piaci részaránya 39,1 százalékra csökkent 41 százalékról.
A Mobiltel tavaly 18,4 százalékkal, 3,59 millióra növelte ügyfelei számát, de Bulgáriában a mobiltelefon-ellátottság még csak 79,5 százalékos, de rohamosan nő: 2004 végén még csak 59,7 százalékos volt. A Mobiltel bolgár piaci részaránya 57,6 százalékra csökkent a 2004 végi 64,4 százalékról, a növekvő verseny, egyebek közt egy új szolgáltató megjelenése miatt.
A Vipnet 23,3 százalékkal, 1,61 millióra növelte ügyfelei számát tavaly, de a piaci részaránya szintén csökkent, 44,1 százalékra 46 százalékról.
A Si.netnek az év végén 359 600 ügyfele volt, 1 százalékkal kevesebb, mint 2004 végén, a szlovéniai piaci részaránya 22,7 százalékra csökkent 23,3 százalékról.
A Telekom Austria nettó adóssága 3,082 milliárd euró volt az év végén, 56,1 százalékkal több a 2004 végi 1,974 milliárdnál, a Mobiltel megvétele miatt. A Telekom Austria tavaly júniusban zárta legutóbbi beszerzését, a bolgár Mobiltel 1,6 milliárd eurós megvételét, amely a valaha végrehajtott második legnagyobb osztrák külföldi vállalatfelvásárlás volt.
2004-ben a Telekom Austria 227,3 millió eurós adózott eredmény ért el, 70 százalékkal többet a 2003-as 134,2 milliónál. A pénzforgalmi többlet (EBITDA) 4 százalékkal, 1,569 milliárd euróra emelkedett, a bevétel 2,2 százalékkal, 4,056 milliárd euróra nőtt.
Vezetékes üzletága, csaknem változatlan bevételből, 2004-ben kilépett a veszteségzónából üzemi szinten, a bér-, az amortizációs és az üzemi költségek csökkentésének köszönhetően. A mobilüzletágban mind a bevétel, mind az üzemi eredmény 5 százalék körüli mértékben emelkedett. A negyedik negyedévben azonban a mobilszolgáltatás üzemi eredménye 3 százalékkal elmaradt az egy évvel azelőttitől, az akkor is már 98 százalékos telítettségű piacon mind élesebb árverseny miatt. A mobilüzletágban elért bővülést főleg a horvát és a szlovén leányvállalat táplálta, sorrendben 9,5 százalékos és 95 százalékos negyedik negyedévi EBITDA-növekedési
ütemmel.
2004. januárban a Telecom Italia befejezte kivonulását a Telekom Austriából, 2004. decemberben az osztrák állami vagyonkezelő (ÖIAG) csökkentette a részesedését, így a Telekom Austria közkézi része 69,8 százalékra nőtt.
A volt állami távközlési monopólium, a Telekom Austria tőzsdei privatizálása 2000. novemberben kezdődött, akkor az ÖIAG részesedése 44,4 százalék maradt. A Telecom Italia akkor még 29,8 százalékot tartott a cégből, a közkézi rész 25,8 százalék lett. A Telekom Italia 2002-ben kezdte eladni részesedését a Telekom Austriából.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent a Telekom Austria eredménye és bevétele
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- Kivezeti részvényét New Yorkból a Telekom Austria
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.