IBM-akciók azoknak, akik a vállalati Linux alapú megoldásokat preferálják
A válasz megnyugtató: igen, hiszen az elmúlt években - most már nyugodtan beszélhetünk évtizedről - a Linux egyértelműen teret nyert a vállalatok informatikai rendszereiben. Linux-felhasználók, -fejlesztők és -guruk körében jól ismert számtalan alkalmazás és disztribúció, melyeket különböző közösségek, illetve professzionális nyílt forráskódú megoldásokat készítő vállalatok fejlesztettek, és fejlesztenek most is. Ezeknek a megoldásoknak legnagyobb előnye a költséghatékonyság, hiszen - a nyílt forráskódnak köszönhetően - a felhasználó mindig az igényeinek megfelelő megoldást kapja. Elsősorban ez az oka annak, hogy igen széles körben használják őket kis-, középvállalati, de egyre inkább nagyvállalati körökben is.
A díjtalanul elérhető alkalmazások bizonyos esetekben megnehezíthetik az informatikai vezetők munkáját, az informatikai rendszerek integrációját, valamint az üzleti élet változásaira történő gyors reagálást, hiszen a garantált rendelkezésreállást biztosító terméktámogatási csapat nem része a díjtalan szoftvernek. Azoknál a vállalatoknál, ahol komoly Linux szaktudás van, kevésbé szembetűnők ezek a problémák, hiszen a belső szakemberek sok feladatot megoldanak. Ezzel viszont olyan erőforrásokat foglalnak le sokszor feleslegesen, amiket fontosabb feladatok ellátására is tudna a vállalat használni.
Az üzleti világban a versenyelőny fenntartása érdekében a szervezetek igyekeznek növelni a végzett munka hatékonyságát, egyszerűbb hozzáférést biztosítani a dokumentumokhoz és üzleti alkalmazásokhoz, megkönnyíteni IT infrastruktúrájuk telepítését és felügyeletét, valamint az ügyfelekkel, szállítókkal, partnerekkel és munkatársakkal folytatott hatékonyabb együttműködés révén biztosítani a nagyobb nyereséget.
Az "on demand" céggé válás útján kulcsfontosságú, hogy a szervezet képes legyen javítani a munkacsoportok együttműködését az egyes projekteken, valamint, hogy rugalmasabb hozzáférést biztosítson az üzleti alkalmazásokhoz és dokumentumokhoz, ésszerűsítse működését, csökkentse költségeit, és azonnal reagáljon az új üzleti lehetőségekre. Az IBM Workplace Services Express, az IBM Workplace terméke, amely csoportos együttműködési és portáltechnológiákat egyesít a hatékonyabb közös munka érdekében. A kis- és középméretű szervezetek on-line működő, csoportos munkaterületek ("team space") telepítésére használhatják a Workplace Services Express terméket, ahol az alkalmazottak a specifikus csoportok vagy projektek igényeinek megfelelően szabhatják testre az egyes oldalakon megjelenő dokumentumokat, alkalmazásokat és egyéb információkat. A csoportos munkaterületeket maguk a felhasználók is módosíthatják, hogy azok még inkább megfeleljenek egyéni preferenciáiknak. Létrehozható például olyan munkaterület, melyet a csoporttagok egy specifikus projekt dokumentumainak tárolására használnak. A projekt minden résztvevője számára hozzáférés biztosítható az adott csoportos munkaterülethez, akik így részt vehetnek a dokumentumok létrehozásában, ellenőrzésében, szerkesztésében, később tárolás céljából visszahelyezhetik azt a közös munkaterületre. E munkaterületeken naptárak is elhelyezhetők a projektekkel kapcsolatos események bejegyzéséhez, tovább javítva a projekt felügyeletének hatékonyságát. Az egyéni igényeknek megfelelő csoportos munkaterületek létrehozását minta-sablonok gyorsítják.
Az IBM 2005-ben igen sikeres akciót indított, amely keretében Magyarországon több mint 140 cég töltötte le a WSE-t. Ezzel párhuzamosan jelent meg a Redhat oldalain is egy letöltési lehetőség, ahol a WSE Red Hat Enterprise Linuxon volt futtatható. A jelenlegi akció, amelyet az IBM a Red Hat hazai képviselőjével, az ULX Kft-vel együtt folytat, az előző évi tevékenységek közös folytatásának tekinthető. Az ULX számára kiemelkedő jelentőségű az IBM Workplace Services támogatása, mert így a Red Hat Enterprise Linux egy újabb területen bizonyíthatja, hogy a világ vezető márkájaként az egyik legstabilabb és legmegbízhatóbb vállalati operációs rendszer.
Az akció középpontjában egy olyan csomag áll, amelynek megvásárlásával a vállalatok egyesítve használhatják ki a Red Hat Enterprise Linux és az IBM Workplace Services termékek előnyeit. A Red Hat és az IBM közös megoldása költséghatékony lehetőséget biztosít az IT vezetőknek ahhoz, hogy a vállalati Linux alapú megoldások világába belépjenek, illetve a vállalati Linux nyújtotta lehetőségeiket tovább fejlesszék. Mivel a Red Hat Enterprise Linux és a Workplace Services egyik fő előnye a nyílt szabványok támogatása, a további IT infrastruktúra fejlesztéseknek, szerverkonszolidációnak szinte kikövezett utat kínálnak.
A csomaghoz most ingyenes bevezetési és oktatási szolgáltatás kapcsolódik, valamint opcionálisan rendkívül kedvező árú IBM szerver is vásárolható a rendszer futtatásához. A csomag beszerezhető vonzó finanszírozási konstrukcióban havi díj fizetésével is.
Kapcsolódó cikkek
- IBM rendszerekre szabott, vegyes forráskódú szoftvercsomag a Novelltől
- IBM 48 órás programozó bajnokság
- Új ThinkPad noteszgépek Novell SUSE Linux operációs rendszerrel
- Az ingyenessé tett szabadalmak felpörgethetik a Linux piacát
- Átadták a Linux 48 IBM szoftverprogramozási bajnokság díjait
- Elstartolt a Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság 2005
- IBM a Red Hat Linuxról: Új mérföldkő a vállalati Linuxban
- Tavaszi zsongás: Linux-konferenciák
- Linux: Új biztonsági tanúsítványokkal a kormányzatok felé
- 2008-ig 100 millió dollárt szán Linux fejlesztésekre az IBM
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.