Elektrolux: távközlési projekt költségcsökkentési fókusszal
Kovács Attila, 2006. május 2. 14:14
Az Electrolux Lehel Kft. egyedülálló telekommunikációs projektet
valósított meg a SciamuS telekommunikációs tanácsadó, a T-Systems és az
Ericsson Magyarország segítségével. A projekt célja a telekommunikációs
költségek jelentős csökkentése, valamint a hang- és adatkommunikáció
integrálása volt az Electrolux három telephelyén (Jászberényben,
Budapesten és Nyíregyházán).
A mai közös sajtótájékoztatón a projekt technikai részleteivel kapcsolatos kérdéseinkre Bedő Erik, a Sciamus ügyvezetője, illetve Monszpart Zsolt, az Ericsson Magyarország vezérigazgató-helyettese a következőket válaszolta. Az integrált, több telephelyes távközlési rendszer jelentős megtakarításokat eredményez, mert körültekintően vették figyelembe a különböző szóba jöhető eszközök és szolgáltatások árait; törekedtek rá, hogy a tulajdonlás teljes költsége (TCO) a lehető legalacsonyabb legyen; messzemenően figyelembe vették a felhasználónál kialakult telefonálási, adatátviteli szokásokat. A rendszer lelke egy IP alapú Ericsson MD110 típusú alközpont, amely összesen a felhasználónál meglévő mintegy 1400-1500 mellékből 300 mobilmelléket üzemeltet. Nyíregyházán IP telefon alközpontra, Jászberényben a meglévő hálózatra integráltak mellékeket (ez utóbbiban digitális és analóg üzeműeket is). A telephelyek közötti bérelt vonalakat a T-Systems biztosítja (a Budapest-Jászberény reláció már kész, a Jászberény-Nyíregyháza viszonylat még tervezés alatt áll). Az Elektrolux saját globális nemzetközi hálózatával a közvetlen kapcsolat jelenleg nem megoldott.
Takács János, az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója sikeresnek nevezte a telekommunikációs projektet, amely több mint egy fél éves előkészület után ez év januárjára valósult meg, és mára már bizonyíthatóak a kiemelkedő eredmények. Jelen pillanatban a vezetékes telefon esetében közel 50 százalékos, a mobiltelefonnál több mint 25 százalékos volt a megtakarítás, kevesebb mint egy év alatt. A 32 millió forintos beruházás éves megtakarítása Takács szerint várhatóan 50 millió forint lesz. Az Electrolux Csoporton belül Magyarország az első, ahol ilyen integrált telekommunikációs projektet valósítottak meg.
Bedő Erik szerint nemcsak az eredmények mondhatók rendkívülinek, hanem a négy résztvevő cég együttműködése is. A kilenc hónapos munka magában foglalta a versenyeztetést és a szolgáltatókkal való tárgyalások lebonyolítását, valamint a technikai háttér versenyeztetését, beszerzését és bevezetését. A bevezetési fázis azon része, amely az Electroluxnál dolgozó kollégák tájékoztatását és oktatását foglalja magába, most fejeződik be. Az implementáció ezen utolsó szakaszának az volt a célja, hogy a felhasználók költséghatékony módon tanulják meg használni a technikai berendezéseket. A megoldások tendereinek győztese a T-Systems és az Ericsson Magyarország konzorciuma lett.
Ablonczy Balázs, a T-Systems üzletágvezető-helyettese elmondta, hogy a T-Systems egy kézből biztosít komplex hang- és adatkommunikációs szolgáltatásokat – biztosítva a hang-, a béreltvonali adat-, az internet- és a mobilkommunikációt egyaránt - az Electrolux jászberényi, budapesti és nyíregyházi telephelyein. A T-Systems rendszerintegrátorként egykapus kiszolgálást biztosít, és egy kézből kínál megoldást az Electrolux mindennemű adat- és hangkommunikációs igényeire, összefogva a Magyar Telekom Csoport teljes kompetenciáját. A T-Systems az Electrolux igényeinek szem előtt tartásával olyan komplex és értéknövelt szolgáltatásokat nyújt, amelyek egyszerre biztosítják az infokommunikációs költségek jelentős csökkentését, illetve a vállalat ügyfelei elégedettségének növekedését.
Monszpart Zsolt a projekt és a rendszer technikai hátterének nevezte a különböző telephelyeken üzemelő alközpontokat, valamint az ezekhez tartozó berendezéseket, amelyeket az Ericsson szállított, és magyarországi kiemelt partnere, az Assono Magyarország Kft. helyezett üzembe és üzemeltet. A projektben az Ericsson biztosította mindazon eszközöket, amelyek felhasználásával a T-Systems kialakította az egyénre szabott integrált infokommunikációs megoldását, így azt a mobil mellék- rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a mobil készülékeket integrálni lehessen a teljes kommunikációs struktúrába. A felhasználó számára most már gyakorlatilag mindegy, hogy vezetékes vagy mobiltelefont használ, amelynek költségszempontból is nagy a jelentősége. A megoldással a külföldre irányuló hívások esetén a roaming költségeket akár 75%-kal is csökkenteni lehet.
Takács János, az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója sikeresnek nevezte a telekommunikációs projektet, amely több mint egy fél éves előkészület után ez év januárjára valósult meg, és mára már bizonyíthatóak a kiemelkedő eredmények. Jelen pillanatban a vezetékes telefon esetében közel 50 százalékos, a mobiltelefonnál több mint 25 százalékos volt a megtakarítás, kevesebb mint egy év alatt. A 32 millió forintos beruházás éves megtakarítása Takács szerint várhatóan 50 millió forint lesz. Az Electrolux Csoporton belül Magyarország az első, ahol ilyen integrált telekommunikációs projektet valósítottak meg.
Bedő Erik szerint nemcsak az eredmények mondhatók rendkívülinek, hanem a négy résztvevő cég együttműködése is. A kilenc hónapos munka magában foglalta a versenyeztetést és a szolgáltatókkal való tárgyalások lebonyolítását, valamint a technikai háttér versenyeztetését, beszerzését és bevezetését. A bevezetési fázis azon része, amely az Electroluxnál dolgozó kollégák tájékoztatását és oktatását foglalja magába, most fejeződik be. Az implementáció ezen utolsó szakaszának az volt a célja, hogy a felhasználók költséghatékony módon tanulják meg használni a technikai berendezéseket. A megoldások tendereinek győztese a T-Systems és az Ericsson Magyarország konzorciuma lett.
Ablonczy Balázs, a T-Systems üzletágvezető-helyettese elmondta, hogy a T-Systems egy kézből biztosít komplex hang- és adatkommunikációs szolgáltatásokat – biztosítva a hang-, a béreltvonali adat-, az internet- és a mobilkommunikációt egyaránt - az Electrolux jászberényi, budapesti és nyíregyházi telephelyein. A T-Systems rendszerintegrátorként egykapus kiszolgálást biztosít, és egy kézből kínál megoldást az Electrolux mindennemű adat- és hangkommunikációs igényeire, összefogva a Magyar Telekom Csoport teljes kompetenciáját. A T-Systems az Electrolux igényeinek szem előtt tartásával olyan komplex és értéknövelt szolgáltatásokat nyújt, amelyek egyszerre biztosítják az infokommunikációs költségek jelentős csökkentését, illetve a vállalat ügyfelei elégedettségének növekedését.
Monszpart Zsolt a projekt és a rendszer technikai hátterének nevezte a különböző telephelyeken üzemelő alközpontokat, valamint az ezekhez tartozó berendezéseket, amelyeket az Ericsson szállított, és magyarországi kiemelt partnere, az Assono Magyarország Kft. helyezett üzembe és üzemeltet. A projektben az Ericsson biztosította mindazon eszközöket, amelyek felhasználásával a T-Systems kialakította az egyénre szabott integrált infokommunikációs megoldását, így azt a mobil mellék- rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a mobil készülékeket integrálni lehessen a teljes kommunikációs struktúrába. A felhasználó számára most már gyakorlatilag mindegy, hogy vezetékes vagy mobiltelefont használ, amelynek költségszempontból is nagy a jelentősége. A megoldással a külföldre irányuló hívások esetén a roaming költségeket akár 75%-kal is csökkenteni lehet.
Kapcsolódó cikkek
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
- Systems' Day konferencia - először
- Cisco IP telefóniát vezetett be a Richter Gedeon
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Megnyílt Bukarestben a CERF
- T-Systems: 100 új munkahely Debrecenben
- Avaya: One-X Portal és vállalati üzleti folyamatokat segítő CEBC
- Allround-szoftver grúz mobilszolgáltatónál