Átrendeződik a call centerek piaca

MTI Sajtóadatbank, 1999. november 26. 11:18
A szakértők által 5 milliárd forintosra becsült hazai callcenter-piac jövőre mintegy 30 százalékkal nő, és ebből a jelenleg e szegmensben 53 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Lucent Technologies Magyarország Kft. (LTM) is részesedni kíván.
Füzes Péter, az LTM ügyvezető igazgatója a társaság szerdai budapesti sajtótájékoztatóján kifejtette: a callcenter-piac a nemzetközi trendeknek megfelelően Magyarországon is rendkívül gyorsan bővül. Hozzájárul ehhez az is, hogy a vezető információtechnológiai cégek piacra dobták új ügyfélkapcsolat-gondozási rendszerüket, angol nevén Customer Relationship Managementet (CRM), amely egy továbbfejlesztett változata az eddigi call centereknek. A CRM lényegében egy intelligens munkafolyamat-szabályozó rendszer, amely lehetővé teszi az ügyfelek rugalmas és magas színvonalú kiszolgálását. A CRM különösen az olyan cégek munkáját teszi ügyfélbaráttá, illetve könnyíti meg, amelyek sok felhasználóval és klienssel állnak kapcsolatban. Így például a közszolgáltatókét és a pénzügyi tevékenységet végzőkét.

Füzes Péter bejelentette, hogy a hamarosan induló negyedik mobilszolgáltató, a Vodafone számára az LTM szállította az ügyfélkapcsolati call centert.

A sajtótájékoztatón ismertették a Kinet Kft. felmérését, amely a hazai callcenter-piacot elemzi. A társaság kimutatta, hogy a piacveztő LTM mögött a Kapsch 18 százalékos, az Alcatel 11 százalékos, míg a Siemens 6 százalékos részesedéssel rendelkezik. Magyarországon jelenleg 4200 callcenter-ügyintéző dolgozik, akik a munkaképes korú lakosság 0,14 százalékát teszik ki. A fejlett országokban ez az arány ennél jóval magasabb: Angliában és Írországban 1,3 százalék, Németországban 0,9 százalék, míg Portugáliában 0,4 százalék. A felmérés szerint a call centerek és a CRM-rendszerek Magyarországon is egyre elterjedtebbek lesznek, mivel ma már az emberek rendkívül nehezen viselik, ha sorba kell állniuk ügyintézéskor.

A társaság kimutatása szerint a jövőben jelentősen átrendeződik a call centerek piaca: napjainkban e rendszerek 58 százalékát a távközlésben, 19 százalékát a pénzügyi szektorban, míg 8-8 százalékát a kereskedelemben és a telemarketing területén használják. A következő három évben azonban a kereskedelmi és a fogyasztási típusú, valamint a pénzügyi szolgáltatások egyre nagyobb részt hasítanak ki a callcenter-piacból, miközben a távközlés a negyedik helyre szorul.

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01