Internetes kulcsszavak: biztonság és bizalom
III. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
A szervező a 2005-ben alakult Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK). A SZEK alapítói - felismerve az új üzletág gazdaságélénkítő szerepét - célul tűzték ki, hogy elősegítik az elektronikus kereskedelem korszerű, gazdaságos és megbízható formáinak elterjedését. Tevékenységük a szakmai ismeretterjesztéstől az e területet érintő, készülő jogszabályok véleményezésén át az etikai normák kialakításáig és elfogadtatásáig tart.
- Az egyesület "természetes szövetségként" állt össze azokból, akik az első két konferencia szervezése és lebonyolítása során találkoztak. A többség korábban is tudott egymásról, de a szoros kapcsolatok a közös munka során épültek ki. Az alapítók között az elektronikus kereskedelmi piac vezető vállalkozásai és a témával foglalkozó szakemberek egyaránt megtalálhatók - mondta dr. Bőgel György, a SZEK elnöke, a Debreceni Egyetem Közgazdaságtudományi Karának docense, a Közép-Európai Egyetem üzleti iskolája (CEU Graduate School of Business) tanára.
Az idei konferencia témája: Biztonság és bizalom az elektronikus kereskedelemben.
- A kereskedelmet a verseny élteti, de a tisztességes versenyhez biztonságos pálya kell és átlátható, világos szabályok. A versengés mindenkinek a saját dolga, de egy egészen új üzletágról lévén szó, a pálya megépítése, a szabályok kidolgozása, betartása és betartatása közös feladatunk. Egyesületünk ezt többek között úgy tudja segíteni, ha a konferencián rendszeresen sikerül összehoznunk mindazokat, akiknek fontos az elektronikus kereskedelem ügye, legyenek akár vállalkozók, üzletemberek, kutatók, oktatók, álljanak akár a kínálati, a keresleti vagy a támogatói oldalon - indokolta a konferencia témaválasztását dr. Bőgel György.
A konferencián előadást tart többek között dr. Bőgel György, a CEU Business School professzora, a SZEK elnöke, Havass Miklós informatikus, Kis Ervin Egon, a NetPiac Kft. ügyvezető igazgatója, a SZEK alelnöke, Kiss Ferenc, a BME Informatikai Kar, Információ és Tudásmenedzsment Tanszékvezető helyettese, Komár Erzsébet filmtörténész, a Magyar Nemzeti Filmarchívum főmunkatársa, Konkoly-Thege Szabolcs, a Symantec Magyarország területi igazgatója, Lemák Gábor, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. üzletfejlesztési vezetője, dr. Mérő László matematikus, egyetemi docens, dr. Mojzes Imre, a BME, Debreceni Egyetem egyetemi tanára, Nagy Sándor, a G'Roby On-Line Shop, online üzletágának vezetője, a SZEK elnökségének tagja, dr. Pintér Róbert, az ITTK tudományos és stratégiai igazgatója, Starcz Ákos, az Inter-Európa Bank eBusiness üzletágvezetője, dr. Székely Iván, OSA, a BME adatvédelmi szakértője, egyetemi docens, Talyigás Judit, a Magyar Távirati Iroda adatbázis- és archívumigazgatója, a SZEK alelnöke. Az üléstermen kívül, a konferencia mindkét napján a szakemberek a helyszínen, éles üzemben is bemutatják és ismertetik az online kereskedelem néhány jól bevált szolgáltatását, mint például a csomagküldő regisztráció gyakorlati lépéseit, vagy az Inter-Európa Bank közkedvelt online fizetési megoldásainak biztonságos használatát.
A konferencia főtámogatója az Inter-Európa Bank Rt., támogatója a Symantec Magyarország.
Kapcsolódó cikkek
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Májusban Budapest a projektmenedzsment világ fővárosa
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
- SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.