Magyar informatikai vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel
A konferencián elsősorban magyar IT vállalatok és szakmai szervezetek képviselői vettek részt. A rendezvény célja az volt, hogy az IHM-HTEC program keretében elősegítse a magyar IT vállalatok üzleti kapcsolatainak fejlődését, és felkészítse a cégeket az amerikai piacra való belépésre.
A 2003 végén életre hívott HTEC program egyre jelentősebb szerepet tölt be a magyar IKT vállalkozások amerikai és dél-kelet-ázsiai megjelenése elősegítésében. A 2003 végén kezdődött HTEC program fő célja, hogy feltárja az adott piacon lévő konkrét üzleti lehetőségeket, és ezeket közvetítse a magyar cégeknek, egyúttal felkészítse őket a célpiacon való sikeres megjelenésre, valamint hogy információs és fizikai bázist teremtsen azoknak a magyar cégeknek, amelyek saját jelenlétet terveznek az USA-ban, Kínában, vagy a térség más országában.
A cégek direkt támogatása 2004 elején kezdődött meg, amikor januárban az IHM kiírta azt a pályázatot, amely a kis- és középvállalkozások amerikai piacra jutását segíti. Ebben az IHM több, a pályázó cégek amerikai piacra jutásához szükséges szolgáltatás igénybevételéhez nyújt utólagos, vissza nem térítendő támogatást. A konkrét támogatásokon túl a HTEC program indirekt módon is hozzájárul az amerikai, illetve ázsiai piacra jutáshoz azzal, hogy az érdeklődő vállalatok részére segítséget kínál infrastruktúrájával, adatbázisaival, tanácsaival. Ezt a lehetőséget egyre több vállalat veszi igénybe díjmentesen.
A HTEC program keretében az elmúlt év végéig 8 cég nyert el, összesen 142 millió forint direkt támogatást. A megvalósításba bevont saját, vállalati erőforrás a 300 millió Ft-ot is elérheti. 2005-ben egy újabb, 50 millió forintos pályázatot írt ki az IHM, mely még idén is nyitva áll a hazai informatikai vállalkozások előtt. Az iparági támogatás keretében több, mint 400 millió forint értékű szolgáltatási támogatást élvezhettek a hazai IT cégek.
A program sikerének tekinthető az az újfajta támogatási rendszer is, amely a támogatottól is elvárja az aktív részvételt a program megvalósításában. Ez nem csak a finanszírozás közösségét, hanem a szakmai tevékenység közös összefogással történő fejlesztését is jelenti, mivel a támogatottaknak terveik megvalósításához az IHM mind szakmai mind anyagi támogatást nyújt, de csak saját forrásaik kiegészítéseként.
Az eltelt idő egyértelműen igazolta a HTEC sikerességét. A programban részt vevő cégek az elmúlt időszakban közel 600 millió forint értékű exportot realizáltak. Mérhetően nőtt a magyar IT szektor ismertsége a célpiacokon és több tucat cég próbálhatta ki erejét Amerikában vagy kínában "védett" körülmények között."
Kapcsolódó cikkek
- Amerikai üzleti kapcsolatfejlesztés magyar IT vállalatokkal
- Informatikai és távközlési albizottság létrehozását kezdeményezi a Fidesz
- Magyar vélemény szerint az elektronikus kapcsolattartás védelmére kell koncentrálni az EU-ban
- A szélessáv terjedése fontos versenyképességi tényező
- Digitális műsorszórás - Magyarország 6-8 országos sávot szeretne
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- 2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.