Fujitsu Siemens: szolgáltatási divízió itthon is; 3 új noteszgép
A Fujitsu Siemens Computers 2006. március 31-én lezárult, 2005-ös pénzügyi évre vonatkozó eredményei: értékesítési árbevétel 6,65 milliárd euró, ami mintegy 11%-os növekedést jelent a megelőző pénzügyi évhez képest. Az adózás előtti nyereség elérte a 121 millió eurót, amely 26 millió euróval lett több a tavalyinál, így mintegy 27%-os növekedést jelent. Ugyanebben az időszakban a budapesti leányvállalat az anyavállalat eredményeit felülmúló mértékben növekedett, piaci pozíciója tovább erősödött. A kelet- és közép-európai régióban a magyarországi leányvállalat piaci részesedése a legnagyobb.
Poros Gábor ügyvezető igazgató a mai sajtótájékoztatón elmondta, hogy az elmúlt pénzügyi évben a Fujitsu Siemens Computers hazai leányvállalata értékesítésének növekedése jelentősen meghaladta a magyar és a nemzetközi piac bővülésének dinamikáját, valamint felülmúlta legnagyobb piaci versenytársának növekedését is. Összesen közel 50 százalékkal több IT-berendezést értékesített a hazai piacon, mint a megelőző évben, értékesítési árbevétele pedig 42 százalékkal haladta meg azt.
A kft. - valamennyi termékszegmenst figyelembe véve - az IT-berendezések hazai piacán több mint 12 százalékos részesedésével a második legnagyobb szállító. A hazai leányvállalat a teljes pénzügyi évben csaknem minden termékcsoportban, különösen a noteszgépek és az otthoni felhasználóknak szánt asztali gépek tekintetében fokozta értékesítését. Az előbbinél 95,7, utóbbinál, pedig mintegy 93,5 százalékkal több eladást realizált, mint az előző évben. A 2005-2006-os pénzügyi év negyedik negyedévében a kft. a legdinamikusabb növekedést a noteszgépek értékesítése tekintetében érte el, ahol az előző év hasonló időszakához képest 105 százalékkal több berendezést adott el
A hazai vállalat jövőbeli terveit illetően Poros Gábor elmondta, a következő pénzügyi évben is legalább 30%-os növekedéssel számolnak. A további fejlődéshez itthon is új erőt ad a 11 fővel induló SBS PRS szolgáltatási üzletág átvétele, amely révén jelentős mértékben erősödik a cég komplex adatközponti infrastruktúrákhoz kapcsolódó szakértő bázisa és szolgáltatásnyújtási képessége. A kft. munkatársainak eddigi létszáma (30 fő) ettől függetlenül is jelentősen tovább bővül 2006-ban. A megkezdett új pénzügyi évben a növekedés motorját a vállalat három fő stratégiai pillére: az adatközponti infrastruktúrák, a felhasználói mobilitást biztosító rendszerek, valamint a digitális otthon alkotják Magyarországon is. Felhasználói célpiacok tekintetében pedig a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre. Kérdésre válaszolva, Poros azt mondta, hogy várhatóan 2006. karácsonya előtt megnyitják a digitális otthon eszközeit, rendszereit kiállító budapesti Fujitsu Siemens bemutató termet.
A sajtótájékoztatón Ónody Csaba termékmenedzser, miután bemutatta a három új noteszgépet, megemlítette, hogy ez év július végén, vagy augusztus elején kerülhet a boltokba a Fujitsu Siemens legújabb, T-sorozatú Pocket LOOX, immár teljesen integrált kézi számítógépe, amelynek fő jellemzői között található: GSM/UMTS üzemmód; integrált GPS, Bluetooth 2.0 és VLAN; két darab beépített kamera; MS-Windows Mobile 5.0 Phone Edition rendszerszoftver.
(A három új noteszgépet külön cikkben találja meg!)
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz Telsey távközlési cég magyarországi képviseletet nyit
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- EDS: változás a kommunikációban
- HP virtualizáció: új szoftver és partnerprogram
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- Az Acer a PC piac harmadik legnagyobb gyártója
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.