Fujitsu Siemens: szolgáltatási divízió itthon is; 3 új noteszgép
A Fujitsu Siemens Computers 2006. március 31-én lezárult, 2005-ös pénzügyi évre vonatkozó eredményei: értékesítési árbevétel 6,65 milliárd euró, ami mintegy 11%-os növekedést jelent a megelőző pénzügyi évhez képest. Az adózás előtti nyereség elérte a 121 millió eurót, amely 26 millió euróval lett több a tavalyinál, így mintegy 27%-os növekedést jelent. Ugyanebben az időszakban a budapesti leányvállalat az anyavállalat eredményeit felülmúló mértékben növekedett, piaci pozíciója tovább erősödött. A kelet- és közép-európai régióban a magyarországi leányvállalat piaci részesedése a legnagyobb.
Poros Gábor ügyvezető igazgató a mai sajtótájékoztatón elmondta, hogy az elmúlt pénzügyi évben a Fujitsu Siemens Computers hazai leányvállalata értékesítésének növekedése jelentősen meghaladta a magyar és a nemzetközi piac bővülésének dinamikáját, valamint felülmúlta legnagyobb piaci versenytársának növekedését is. Összesen közel 50 százalékkal több IT-berendezést értékesített a hazai piacon, mint a megelőző évben, értékesítési árbevétele pedig 42 százalékkal haladta meg azt.
A kft. - valamennyi termékszegmenst figyelembe véve - az IT-berendezések hazai piacán több mint 12 százalékos részesedésével a második legnagyobb szállító. A hazai leányvállalat a teljes pénzügyi évben csaknem minden termékcsoportban, különösen a noteszgépek és az otthoni felhasználóknak szánt asztali gépek tekintetében fokozta értékesítését. Az előbbinél 95,7, utóbbinál, pedig mintegy 93,5 százalékkal több eladást realizált, mint az előző évben. A 2005-2006-os pénzügyi év negyedik negyedévében a kft. a legdinamikusabb növekedést a noteszgépek értékesítése tekintetében érte el, ahol az előző év hasonló időszakához képest 105 százalékkal több berendezést adott el
A hazai vállalat jövőbeli terveit illetően Poros Gábor elmondta, a következő pénzügyi évben is legalább 30%-os növekedéssel számolnak. A további fejlődéshez itthon is új erőt ad a 11 fővel induló SBS PRS szolgáltatási üzletág átvétele, amely révén jelentős mértékben erősödik a cég komplex adatközponti infrastruktúrákhoz kapcsolódó szakértő bázisa és szolgáltatásnyújtási képessége. A kft. munkatársainak eddigi létszáma (30 fő) ettől függetlenül is jelentősen tovább bővül 2006-ban. A megkezdett új pénzügyi évben a növekedés motorját a vállalat három fő stratégiai pillére: az adatközponti infrastruktúrák, a felhasználói mobilitást biztosító rendszerek, valamint a digitális otthon alkotják Magyarországon is. Felhasználói célpiacok tekintetében pedig a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre. Kérdésre válaszolva, Poros azt mondta, hogy várhatóan 2006. karácsonya előtt megnyitják a digitális otthon eszközeit, rendszereit kiállító budapesti Fujitsu Siemens bemutató termet.
A sajtótájékoztatón Ónody Csaba termékmenedzser, miután bemutatta a három új noteszgépet, megemlítette, hogy ez év július végén, vagy augusztus elején kerülhet a boltokba a Fujitsu Siemens legújabb, T-sorozatú Pocket LOOX, immár teljesen integrált kézi számítógépe, amelynek fő jellemzői között található: GSM/UMTS üzemmód; integrált GPS, Bluetooth 2.0 és VLAN; két darab beépített kamera; MS-Windows Mobile 5.0 Phone Edition rendszerszoftver.
(A három új noteszgépet külön cikkben találja meg!)
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz Telsey távközlési cég magyarországi képviseletet nyit
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- EDS: változás a kommunikációban
- HP virtualizáció: új szoftver és partnerprogram
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- Az Acer a PC piac harmadik legnagyobb gyártója
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.