Webcom-Revolution: ERP-vel támogatott webáruház szoftver

Kovács Attila, 2006. május 29. 14:02
A kkv szektor számára forgalmazott webáruházi szoftveréről ismert cseh Webcom céggel való együttműködés és a GVOP-s informatikai pályázatok volt a témája a Revolution Sofware május 29-én megtartott sajtótájékoztatójának. A WebCom iReady nevű szoftvere a Microsoft Dynamics Navision (NAV) vállalatirányítási programrendszerrel együttműködve lehetővé teszi a webáruházak automatikus működtetését, jelentős munkaerőköltséget takarítva meg ezzel a bérköltségekre igen érzékeny kkv-k számára. Ilyen elektronikus üzleti rendszerek bevezetéséhez záros ideig még pályázhatók GVOP-s források, amelyekből közel 3 milliárd forint még elnyerhető.
Juhász Zsolt, a Revolution üzletfejlesztési igazgatója bemutatta az új platformot: a WebCom fejlesztésében, a Microsoft Dynamics NAV (Navision) vállaltirányítási rendszerhez készült iReady webáruház-szoftver egyedülálló abban a tekintetben, hogy kifejezetten a kis- és középvállatok igényeit figyelembe véve készült. Az iReady olyan tartalommenedzsment rendszerrel egybeépített e-kereskedelmi megoldás, amellyel egyaránt kialakítható a cég webportálja, B2B vagy B2C webáruháza és intranet rendszere is. A megoldás kifejezetten egy célzott ERP rendszerhez készült, így képes kihasználni egy webáruház és egy vállalatirányítási rendszer kapcsolatából adódó minden lehetőséget. Az iReady a Dynamics NAV mellett képes XML adatformátumban – kisebb hatékonysággal ugyan –, de más gyártók ERP rendszereivel is adatcserét folytatni.

Juhász szerint az iReady maximálisan napi 3-4 ezer kereskedelmi hívás kezelésére képes, a Microsoft Navision nélküli (webportálra kialakított), teljes megoldás ára minimálisan 4 millió forint, egyedi megoldásokkal kiegészítve akár 10 millió forint is lehet, amire már érdemes pályázati forrást is igénybe venni. A Revolution idén 3-4, jövőre 5-6 hazai iReady értékesítést remél.
Az iReady webáruházat Európa számos országában, valamint Kanadában és az Egyesült Államokban is sok vállalat használja. A rendszer felhasználói közt megtalálhatók elektronikai alkatrész-áruházak, babaáruházak, de olyan nemzetközi cégek is, mint a BASF csoport, vagy az Astral Music csoport, amely több különböző tematikus zenei webáruházat üzemeltet.

A rendszer a sokéves tapasztalatnak köszönhetően nagyrészt előre konfigurált, ugyanakkor lehetőséget ad a speciális igények kielégítésére is. Az általános – és korántsem minimális – igényeket figyelembe véve a rendszer üzembe-állítási költsége és időszükséglete drasztikusan csökkenthető a piacon kapható más keretrendszerekkel szemben.

Pályázati lehetőségekről a tanácsadással foglalkozó Vanessia Kft. munkatársa szólt. A kkv-k számára a vállalatirányítási rendszerek mellett több más informatikai megoldás bevezetéséhez állnak még nyitva GVOP-s pályázatok, melyekből összesen mintegy 3 milliárd forint még nem került elbírálásra. A „Vállalaton belüli elektronikus üzleti rendszerek” keretében kiírt 2,5 milliárd forintból a mai napig 1,6 milliárd forint került kiosztásra. Az „Üzleti partnerek közötti e-kapcsolat fejlesztésére” meghirdetett 2,5 milliárd forintra pedig 196 beérkezett pályázatból 37 cég kapott eddig pozitív elbírálást, összesen 400 millió forint értékben. Bár a források adottak, a szakértők szerint a rendszerek bevezetéséhez szükséges támogatáshoz csak megfelelően elkészített pályázattal lehet hozzájutni. A tapasztalatok szerint a saját erőből készült pályázatok kevésbé eredményesek, ezzel szemben az adott szakterületen jártas tanácsadó cégek által készített anyagok esetén az elbírálás sikeressége 90% feletti is lehet. Így mindenképp érdemes megfontolni a jó referenciákkal rendelkező pályázati tanácsadóval való együttműködést. Ezt erősítette meg a Revolution Software is, amely pályázati tanácsadó partnerének – a Vanessia Vállalkozásfejlesztési és Pályázati Tanácsadó Kft.-nek – 2005-ben beadott pályázatainak mindegyike pozitív elbírálást kapott.

A következő évben várhatóan újabb források nyílnak majd meg az informatika terén pályázók számára. A Nemzeti Fejlesztési Terv II-ben foglalt – még kialakítás alatt álló – „Versenyképes Gazdaságért” operatív programban a 2007-2013 közötti költségvetési időszakra a támogatandó célok között már tételesen szerepelnek informatikai rendszerek, üzleti rendszerek, B2B megoldások. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36