Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
"Érdekes módon az EMEA régió vezérigazgatói kevésbé optimisták, mint a világ más részein tevékenykedő kollegáik. Az ő válaszaik inkább "nagyfokú bizonyosságot" (64 százalék) tükröztek, szemben a "teljes bizonyossággal" (16 százalék), míg a Csendes-óceáni térségben és az Amerikai kontinensen a megoszlás egyenletesebb volt. Elképzelhető, hogy az EMEA régió visszafogottságának oka Európa egyébként is vegyes gazdasági kilátásaiban keresendő.
A technológiai vállalkozások inkább az értékesítés bővülésére építenek, nem pedig a javuló cash-flow pozícióra vagy a tőkebevonási lehetőségekre. A vezérigazgatók több mint 50 százaléka az "értékesítés bővítését" nevezte a legnagyobb pénzügyi kihívásnak, míg a "cash-flow menedzsment" csak a második lett 25 százalékkal. Hasonlóképpen, amikor a legnagyobb személyes kihívásról kérdeztük a vezérigazgatókat a "tőkebevonás" a rangsor végére került kevesebb, mint 4%-os értékkel. Érdemes ugyanakkor megfigyelni, hogy az amerikai vezérigazgatók a tavalyi évhez képest kétszer nehezebbnek tekintik a tőkebevonást. Ez az aggodalom valószínűleg nagyban kötődik, a Fed közelmúltbeli kamatemelési politikájához, amely visszafoghatja a gazdasági növekedést.
A válaszadók csaknem 80 százaléka elismerte, hogy olyan stratégiai szövetség vagy partnerség tagja, amely hozzájárult árbevétele növekedéséhez. Ezen társaságok fele növekedésének legalább 26 százalékát tulajdonítja stratégiai kapcsolatainak. A Deloitte arra számít, hogy az ilyen kapcsolatokon alapuló növekedés a jövőben is dinamikus lesz.
"A teljes globális technológiai szektorban észrevehető elmozdulás történt a partnerség és az együttműködés irányába, különösen a kutatás és fejlesztés területén. A termékek és technológiák egyre összetettebbé válnak, s így egyre többféle szakértelemre van szükség az előállításukhoz, ami gyakran már meghaladja egy önálló vállalat lehetőségeit. Ugyanakkor a K+F költségek változatlanul nagyon magasak, így ezeket igazán csak a legnagyobb vállalatok engedhetik meg maguknak" - jegyezte meg Brightman.
A technológiai ágazatban a növekedés legnagyobb akadályának a következő 12 hónapra a "túlzott állami szabályozást" jelölték meg a válaszadók, ami tavaly még csak a negyedik helyen állt. A kormányzati beavatkozástól való növekvő félelem részben a Sarbanes-Oxley törvényből és a vállalati jelentések, felelősségre vonhatóság és a vállalatirányítás javítását célzó intézkedésekből eredeztethető.
A következő évben a mobil kommunikáció lesz a növekedés legnagyobb forrása (24 százalék), ami nem meglepő, mivel az előrejelzések szerint 500 millió új mobil összeköttetés teremtődik meg 2006-ban, ami az összesített globális adatot 2,5 milliárd előfizető fölé tornázza. A várakozások szerint a növekedés másik alapja az internet marad (22 százalék), ami továbbra is elő fogja mozdítani a technológia, média és telekommunikációs szektor konvergenciáját.
"A Deloitte felmérése rávilágít a világ leggyorsabban növekvő vállalkozásaiban tapasztalható kettősségre. Bár a legfontosabb teendő számukra az értékesítés bővítése, változatlanul elkötelezettek a nyereségesség javítása és az organikus - nem pedig fúziók és felvásárlások útján megvalósuló - növekedés mellett. Ezen kívül - az export-orientáció helyett - egyre több figyelmet fordítanak a hazai piacokra.
"Stratégiai partnerségek és szövetségek alakulnak ki, ami lehetőséget teremt a gyorsan növekvő vállalkozások számára, hogy a létszám növelése nélkül bővítsék kapacitásaikat - különös tekintettel a kutatás és fejlesztés területén. Ezen kapcsolatok elősegítik a stratégiai rugalmasság fejlesztését; ezen kívül lehetővé teszik a kockázatok megosztását, azaz megvédik a gyorsan növekvő vállalkozásokat a globális gazdaság kiszámíthatatlan hatásaitól.”
Kapcsolódó cikkek
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Új piacra léphet az internet a tárhelyek eladásával
- 2007 lesz az evolúció evolúciójának első éve?
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- Magyarországi kutatás a száznál több pc-vel rendelkező szervezetek adattárolásáról és adatmentéséről
- Oktatási fejlesztések és a magánfelhasználói kereslet tartják fenn a PC piac növekedését
- A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait
- A profi hackerek és a szervezett bűnözés célba vették a világ legnagyobb pénzintézeteit
- Felmérés készül az infokommunikációs szállítói piacról
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.