Túl a promóción –a második generációs mobil marketing szolgáltatásokról
forrás Prim Online, 2006. május 31. 12:35
Az IKO Telekom Média Holding először fejtette ki elképzeléseit az új,
második generációs mobil marketingről, mely – a korábban megszokott SMS
promóciókon túlmutató – interaktív közösségépítő és lojalitásnövelő
eszköz.
A társaság eddig is kiemelkedő üzleti sikereket könyvelhetett el, hiszen Magyarország legdinamikusabban növekvő interaktív tartalomszolgáltatójaként 2005-ben több mint 10 millió hívást és 6,5 millió SMS-t generált. A holding, mely tavaly mintegy 30 %-os eredménynövekedést ért el, további lehetőséget lát az új kommunikációs eszközben, mivel a személytelen üzeneteket az egyre pontosabb adatbázisok kialakításával mindinkább a személyre szóló üzenetek váltják fel, tovább csökkentve ezzel a meddőszórást. A mobil marketing népszerűségének növekedésével párhuzamosan egyre bővül a felhasználási területek köre is.
Makai Bence az IKO Telekom Média Holding elnöke a második generációs mobil marketing alapvető előnyét és ezzel térhódítását abban látja, hogy kiválóan alkalmas a célpiac közvetlen, célzott elérésére, amivel rendkívül költséghatékony és könnyen mérhető módszer. „A vevőkkel történő kapcsolatépítés szempontjából lényeges elem, hogy a második generációs mobil marketing módszerei egyszerűen teszik lehetővé az interaktivitást a fogyasztók és a vállalat között, ami rengeteg lehetőséget hordoz magában, miközben valorizálja a vállalatot a célpiac szemében. Arról nem is beszélve, hogy az eddigi, postán visszaküldhető kuponok és válaszok esetén több időre és energiára volt szükség, mint a csekély költségű és kényelmes SMS küldés esetén” – tette hozzá az IKO Telekom Média Holding elnöke.
„Korábban a mobil marketing egyes FMCG termékekkel kapcsolatos SMS promóciós kampányokra korlátozódott, a második generációs mobil marketing azonban új, közösség formáló és vásárolói hűség növelő eszközzé léphet elő. Felhasználási területe is várhatóan bővülni fog a szolgáltatások, az idegenforgalom és vendéglátás, a non-profit szervezetek, vagy akár a kormányzati intézmények irányába” – fejtette ki a piaci trendek alakulását Makai Bence.
A folyamatosan bővülő megoldásokat nyújtó marketingkommunikációs eszközök hatékonyságát igazolják a Mobil Marketing Szövetség (MMA) nemzetközi felmérésében kimutatott adatok is, miszerint a fogyasztók 36 százaléka vesz részt a mobilkampányokban. A magas szintű aktivitás hátterében az áll, hogy a tapasztalatok szerint ez a reklámtípus más hirdetési formákkal összevetve elfogadottabb a fogyasztók körében. Ez nem csak eredményesség, de költséghatékonyság szempontjából is jelentős.
A mobilpiac magját a 16-45 éves korosztály képezi. Ez lehetővé teszi széles körű kampányok hatékony megvalósítását, de számos szűkebb célcsoport is lefedhető ezzel a módszerrel. Ugyanakkor Makai Bence arra is felhívja a figyelmet, hogy a leghatékonyabbak azok a második generációs a kampányok, amik alapvetően humorosak, szórakoztatják, informálják, hasznos tippekkel látják el a célpiacot, miközben információt tartalmaznak a márkáról, a cégről is. Ugyanakkor, mint a legtöbb eszköz esetében, itt is fontos a folyamatosság. Nemzetközi viszonylatban például egy nőknek szóló egyesült államokbeli kábeltelevízió, a Women's Entertainment alkalmazta ezt a módszert sikeresen, amikor meghirdette „Style me with Helen Hunter” mobilkampányát. Ennek keretében a résztvevők hetente SMS-ben hasznos stílus tippeket, öltözködési ötleteket kaptak a televíziótól a híres színésznő, Helen Hunter ajánlásával. De hasonló közösségépítést hajt végre hazánkban jelenleg a Danon is Danon Activia termékével. A közösség tagjai SMS-ben minden nap tippeket kapnak az egészséges táplálkozással kapcsolatosan. A cég további információhoz is hozzájuthat az „interaktív fogyasztói klub” révén: azáltal, hogy időközönként megkérdezi klubtagjai véleményét új termékekről, szolgáltatásokról.
A trendek vonatkozásában az IKO Telekom Média Holding elnöke úgy látja, a második generációs mobilmarketing eszközeivel a személytelen üzeneteket az egyre pontosabb adatbázisok kialakításával mindinkább a személyre szóló üzenetek váltják majd fel. A szolgáltatás folyamatos fejlődésével utat tör magának az egyre tökéletesebb pozícionálás, melynek segítségével a potenciális fogyasztó ízlésének, érdeklődési körének és a pillanatnyi földrajzi helyzetének legmegfelelőbb üzeneteket, reklámokat kapja a jövőben.
Az IKO Telekom Média Holding azon fáradozik, hogy a második generációs mobil marketing szolgáltatások körében innovációs képességei és adottságai segítségével megőrizze vezető szerepét, és fenntartsa növekedésének dinamikáját a magyar piacon.
Makai Bence az IKO Telekom Média Holding elnöke a második generációs mobil marketing alapvető előnyét és ezzel térhódítását abban látja, hogy kiválóan alkalmas a célpiac közvetlen, célzott elérésére, amivel rendkívül költséghatékony és könnyen mérhető módszer. „A vevőkkel történő kapcsolatépítés szempontjából lényeges elem, hogy a második generációs mobil marketing módszerei egyszerűen teszik lehetővé az interaktivitást a fogyasztók és a vállalat között, ami rengeteg lehetőséget hordoz magában, miközben valorizálja a vállalatot a célpiac szemében. Arról nem is beszélve, hogy az eddigi, postán visszaküldhető kuponok és válaszok esetén több időre és energiára volt szükség, mint a csekély költségű és kényelmes SMS küldés esetén” – tette hozzá az IKO Telekom Média Holding elnöke.
„Korábban a mobil marketing egyes FMCG termékekkel kapcsolatos SMS promóciós kampányokra korlátozódott, a második generációs mobil marketing azonban új, közösség formáló és vásárolói hűség növelő eszközzé léphet elő. Felhasználási területe is várhatóan bővülni fog a szolgáltatások, az idegenforgalom és vendéglátás, a non-profit szervezetek, vagy akár a kormányzati intézmények irányába” – fejtette ki a piaci trendek alakulását Makai Bence.
A folyamatosan bővülő megoldásokat nyújtó marketingkommunikációs eszközök hatékonyságát igazolják a Mobil Marketing Szövetség (MMA) nemzetközi felmérésében kimutatott adatok is, miszerint a fogyasztók 36 százaléka vesz részt a mobilkampányokban. A magas szintű aktivitás hátterében az áll, hogy a tapasztalatok szerint ez a reklámtípus más hirdetési formákkal összevetve elfogadottabb a fogyasztók körében. Ez nem csak eredményesség, de költséghatékonyság szempontjából is jelentős.
A mobilpiac magját a 16-45 éves korosztály képezi. Ez lehetővé teszi széles körű kampányok hatékony megvalósítását, de számos szűkebb célcsoport is lefedhető ezzel a módszerrel. Ugyanakkor Makai Bence arra is felhívja a figyelmet, hogy a leghatékonyabbak azok a második generációs a kampányok, amik alapvetően humorosak, szórakoztatják, informálják, hasznos tippekkel látják el a célpiacot, miközben információt tartalmaznak a márkáról, a cégről is. Ugyanakkor, mint a legtöbb eszköz esetében, itt is fontos a folyamatosság. Nemzetközi viszonylatban például egy nőknek szóló egyesült államokbeli kábeltelevízió, a Women's Entertainment alkalmazta ezt a módszert sikeresen, amikor meghirdette „Style me with Helen Hunter” mobilkampányát. Ennek keretében a résztvevők hetente SMS-ben hasznos stílus tippeket, öltözködési ötleteket kaptak a televíziótól a híres színésznő, Helen Hunter ajánlásával. De hasonló közösségépítést hajt végre hazánkban jelenleg a Danon is Danon Activia termékével. A közösség tagjai SMS-ben minden nap tippeket kapnak az egészséges táplálkozással kapcsolatosan. A cég további információhoz is hozzájuthat az „interaktív fogyasztói klub” révén: azáltal, hogy időközönként megkérdezi klubtagjai véleményét új termékekről, szolgáltatásokról.
A trendek vonatkozásában az IKO Telekom Média Holding elnöke úgy látja, a második generációs mobilmarketing eszközeivel a személytelen üzeneteket az egyre pontosabb adatbázisok kialakításával mindinkább a személyre szóló üzenetek váltják majd fel. A szolgáltatás folyamatos fejlődésével utat tör magának az egyre tökéletesebb pozícionálás, melynek segítségével a potenciális fogyasztó ízlésének, érdeklődési körének és a pillanatnyi földrajzi helyzetének legmegfelelőbb üzeneteket, reklámokat kapja a jövőben.
Az IKO Telekom Média Holding azon fáradozik, hogy a második generációs mobil marketing szolgáltatások körében innovációs képességei és adottságai segítségével megőrizze vezető szerepét, és fenntartsa növekedésének dinamikáját a magyar piacon.
Kapcsolódó cikkek
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
2024. november 4. 11:39