Túl a promóción –a második generációs mobil marketing szolgáltatásokról
Makai Bence az IKO Telekom Média Holding elnöke a második generációs mobil marketing alapvető előnyét és ezzel térhódítását abban látja, hogy kiválóan alkalmas a célpiac közvetlen, célzott elérésére, amivel rendkívül költséghatékony és könnyen mérhető módszer. „A vevőkkel történő kapcsolatépítés szempontjából lényeges elem, hogy a második generációs mobil marketing módszerei egyszerűen teszik lehetővé az interaktivitást a fogyasztók és a vállalat között, ami rengeteg lehetőséget hordoz magában, miközben valorizálja a vállalatot a célpiac szemében. Arról nem is beszélve, hogy az eddigi, postán visszaküldhető kuponok és válaszok esetén több időre és energiára volt szükség, mint a csekély költségű és kényelmes SMS küldés esetén” – tette hozzá az IKO Telekom Média Holding elnöke.
„Korábban a mobil marketing egyes FMCG termékekkel kapcsolatos SMS promóciós kampányokra korlátozódott, a második generációs mobil marketing azonban új, közösség formáló és vásárolói hűség növelő eszközzé léphet elő. Felhasználási területe is várhatóan bővülni fog a szolgáltatások, az idegenforgalom és vendéglátás, a non-profit szervezetek, vagy akár a kormányzati intézmények irányába” – fejtette ki a piaci trendek alakulását Makai Bence.
A folyamatosan bővülő megoldásokat nyújtó marketingkommunikációs eszközök hatékonyságát igazolják a Mobil Marketing Szövetség (MMA) nemzetközi felmérésében kimutatott adatok is, miszerint a fogyasztók 36 százaléka vesz részt a mobilkampányokban. A magas szintű aktivitás hátterében az áll, hogy a tapasztalatok szerint ez a reklámtípus más hirdetési formákkal összevetve elfogadottabb a fogyasztók körében. Ez nem csak eredményesség, de költséghatékonyság szempontjából is jelentős.
A mobilpiac magját a 16-45 éves korosztály képezi. Ez lehetővé teszi széles körű kampányok hatékony megvalósítását, de számos szűkebb célcsoport is lefedhető ezzel a módszerrel. Ugyanakkor Makai Bence arra is felhívja a figyelmet, hogy a leghatékonyabbak azok a második generációs a kampányok, amik alapvetően humorosak, szórakoztatják, informálják, hasznos tippekkel látják el a célpiacot, miközben információt tartalmaznak a márkáról, a cégről is. Ugyanakkor, mint a legtöbb eszköz esetében, itt is fontos a folyamatosság. Nemzetközi viszonylatban például egy nőknek szóló egyesült államokbeli kábeltelevízió, a Women's Entertainment alkalmazta ezt a módszert sikeresen, amikor meghirdette „Style me with Helen Hunter” mobilkampányát. Ennek keretében a résztvevők hetente SMS-ben hasznos stílus tippeket, öltözködési ötleteket kaptak a televíziótól a híres színésznő, Helen Hunter ajánlásával. De hasonló közösségépítést hajt végre hazánkban jelenleg a Danon is Danon Activia termékével. A közösség tagjai SMS-ben minden nap tippeket kapnak az egészséges táplálkozással kapcsolatosan. A cég további információhoz is hozzájuthat az „interaktív fogyasztói klub” révén: azáltal, hogy időközönként megkérdezi klubtagjai véleményét új termékekről, szolgáltatásokról.
A trendek vonatkozásában az IKO Telekom Média Holding elnöke úgy látja, a második generációs mobilmarketing eszközeivel a személytelen üzeneteket az egyre pontosabb adatbázisok kialakításával mindinkább a személyre szóló üzenetek váltják majd fel. A szolgáltatás folyamatos fejlődésével utat tör magának az egyre tökéletesebb pozícionálás, melynek segítségével a potenciális fogyasztó ízlésének, érdeklődési körének és a pillanatnyi földrajzi helyzetének legmegfelelőbb üzeneteket, reklámokat kapja a jövőben.
Az IKO Telekom Média Holding azon fáradozik, hogy a második generációs mobil marketing szolgáltatások körében innovációs képességei és adottságai segítségével megőrizze vezető szerepét, és fenntartsa növekedésének dinamikáját a magyar piacon.
Kapcsolódó cikkek
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.