Pukler Gábor az Albacomp élén
A tervek szerint idén a hardverértékesítés aránya már nem haladja meg az 50%-ot. A vállalat 2005 első négy hónapjában 3,45 milliárd forint forgalmat bonyolított le, ugyanakkor az idei év hasonló időszakában ez az összeg már – 40%-os növekedés mellett – meghaladta a 4,8 milliárd forintot.
A tervezett növekedésben jelentős arányt képviselnek a szolgáltatások, amelyből a 2005-ös egymilliárd forint helyett idén már közel 4 milliárd forintos bevételre számít a cég, és amely reményei szerint elérheti akár a teljes forgalom 25%-át is. Pukler szerint 2008-ra a forgalom 50%-a már a szolgáltatások értékesítéséből fog befolyni. Ennek hátterében elsősorban az a piaci trend áll, amely szerint a nagyvállalatoknál növekszik a komplex szolgáltatások iránti igény, valamint nő a szolgáltatási színvonalra vonatkozó szerződések (SLA) aránya.
A konzultációs üzletág és portfolió erősítése jegyében a vállalat az informatika újabb területeit vonja be szolgáltatásai körébe, köztük az üzleti intelligencia (BI), a vállalati erőforrás-tervezés (ERP), a projektmenedzsment, a minőségbiztosítás, valamint az IT stratégiai és biztonsági tanácsadást. A cég emellett több más piaci szereplőhöz hasonlóan tanácsadást nyújt az állami pályázati források megszerzéséhez is, amely révén ügyfelei nagyobb értékű informatikai rendszereket vezethetnek be.
A konzultáció terén a közelmúltban felmutatott eredmények közé tartozik a Trigránit Rt.-nek nyújtott IT stratégiai tanácsadás és rendszerkiválasztás, valamint a KSZF számára készült portálfejlesztés és üzemeltetés. Az Oracle-alapú fejlesztések közt a Renault Leasing ajánlatadó moduljának fejlesztése és karbantartása emelhető ki, emellett több projekt fut jelenleg is az APEH-nál.
Az Albacomp hardver értékesítési eredményei egyértelmű piaci trendeket mutatnak: csökken a PC-k iránti vásárlói kedv, míg jelentősen nő a noteszgépek, illetve a kis- és középvállalati körben a szerverek iránti kereslet. A noteszgépek terén tapasztalható intenzív növekedés 2006 első negyedévében is megmaradt, és várhatóan a következő időszakban még tovább erősödik.
A 7500 darab exportra értékesített számítógépből származó bevétel 2005-ben közel 1 milliárd forint volt. Az Albacomp a külföldi partnereivel fennálló kapcsolatának erősítés révén ezt a volument már 2006-ben szeretné 10%-kal növelni, hosszú távon pedig partnerkörének bővítése útján további, regionális értékesítési lehetőségekre is szeretne szert tenni.
A cég PC eladásokkal 2005-ben elért több mint 7 milliárdos forgalma mellett több mint 400 millió forintot képviseltek a nyomtatók, illetve közel 1 milliárd forintot a monitorok. Emellett szintén jelentős – közel egymilliárdos – bevétel származott a cég kevésbé ismert profiljából, a HiFi készülékek értékesítéséből. Az Albacomp középtávú célja az, hogy folyamatosan növelje az IT termékekhez tartozó tanácsadás és üzemeltetési szolgáltatások arányát, illetve ez utóbbiakat egyre több cégnél teljes outsourcing formában végezze.
Az elmúlt évben teljes értékesítésnek jelentős hányada – mintegy 5 milliárd forint – közbeszerzés keretében nyert megrendelésből származott. A közbeszerzési szféra idei lassulását és a várható költségvetési szigorítások hatását kiküszöbölendő a vállalat ezt a magas arányt a versenyszféra felé történő erőteljes nyitással ellensúlyozza, így többek között az ipar, a pénzügyi szektor, a szállítás és a logisztika terén működő cégeket célozza meg termékeivel. A 2006 évre tervezett kereskedelmi árbevétel több mint 70%-a már a közbeszerzésen kívüli értékesítésből származik majd.
A mobil eszközök és megoldások mind az üzleti, mind a végfelhasználói oldalon egyaránt egyre népszerűbbek, emellett az informatikai és a szórakoztató elektronikai eszközök konvergenciája is újabb termékek számára teremt piacot, amely jelentős üzleti potenciált jelent az Albacomp számára is. A vállalat már eddig is több új termékkel elsőként jelent meg a hazai piacon, például kétmagos processzorral szerelt noteszgépekkel és WiFi-képes eszközökkel. A cég a mobil eszköz portfoliójának folyamatos megújítása mellet tovább bővít lakossági termékinek körét, amelyek közt megtalálhatók lesznek LCD TV-k; LCD PC-k, digitális fényképezőgépek, iPod-ok, MP3 lejátszók és Média Center PC-k.
A kereskedelmi tevékenységen belül meghatározó súlyú – az elsősorban Oracle, Microsoft és CA termékekből származó – szoftverértékesítés. A 2005-ben e téren elért 2,5 milliárd forintos volumen azért fontos a vállalat számára, mert megfelelő alapot jelent a hozzáadott értékű szolgáltatások értékesítésének növeléséhez.
Az egyedi szoftverfejlesztés és testre szabás, illetve a hardver-szoftver rendszerintegráció szintén egyre fajsúlyosabb területté válik a cég működésében. Az outsourcing / outtasking bizonyos területeken – például projektmenedzsment és minőségbiztosítás; rendszer felügyelet és távmenedzsment, IT stratégiai tanácsadás és IT biztonsági auditok – egyre nagyobb tért hódít a piacon. Az Albacomp e tevékenységeit is tovább erősíti, 2006-ban várhatóan árbevételének mintegy 25 %-a ebből a szolgáltatási körből származik majd.
Az ERP üzletág egyrészt a 60 helyen – jellemzően a sütőiparban és építőipari nagykereskedésekben – installált, saját fejlesztésű Faktum ERP rendszerének karbantartására és további értékesítésére épül, emellett a tervek között szerepel más gyártók termékeinek beillesztése az Albacomp portfolióba.
Az Albacomp termékeivel és szolgáltatásival a kis- és középvállatokat is megcélozza, amelynek első lépéseként önálló kkv üzletág kiépítését kezdte meg.
Az Albacomp LCD TV értékesítése is felfutott. Ez több száz darab eladott készüléket jelent. Jelentős bevétel származott az APEH számára történt hardver és szoftverértékesítésből illetve alkalmazásfejlesztésből, sikerrel zárult az OTP Bank belső kommunikációját segítő Opera rendszer kiépítése, emellett figyelmet érdemel a Magyar Posta számára értékesített és bevezetett CA rendszerfelügyeleti szoftver is. Szintén az Albacomp tervezte és építette ki a közelmúltban a Baranya Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet integrált telekommunikációs és informatikai infrastruktúráját, és jelentős szerver konszolidációt hajtott végre a Takinfo Kft.-nél.
Pukler Gábor (32), műszaki informatikus szakemberként több mint tíz éve tevékenykedik IT és Távközlési területen. Szakmai karrierjét Siófokon kezdte, majd a székesfehérvári Alba Internet Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatójaként folytatta, ahol 1997-2003 között sikeresen foglalkozott kiemelt távközlési- és internet-szolgáltatások értékesítésével, valamint azok műszaki felügyeletével. 2003. júniusában csatlakozott az Axeleróhoz, előbb a direkt értékesítési osztály vezetőjeként, majd igazgatóhelyetteseként, ahol a kiemelt üzleti ügyfelek teljes körű kiszolgálásáért volt felelős. Emellett sikeresen integrálta az Alba Internetet az Axelero Internetbe. Nevéhez több projekt vezetése is fűződik, többek között Siófokon a helyi internet node tervezése, majd kivitelezése, illetve az ADSL-szolgáltatás terjedésének elindítása Székesfehérváron, önkormányzati pályázatok sikeres megvalósítása (GVOP projektek), illetve részt vesz a szélessávú internet-penetráció növekedésének elősegítésében. 2005. május 1-től az Axelero Internet értékesítési vezérigazgató-helyettese, amely vállalat 2005. május 6-tól T-Online Magyarország Rt. néven folytatja tevékenységét. Irányításával az értékesítési terület kiemelkedő eredményeket ér el a 2005-ös évben.
Kapcsolódó cikkek
- EDS: változás a kommunikációban
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Új értékesési vezető az Oracle-nél
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- T-Online: PR-menedzseri kinevezés
- Peter Löscher a Siemens új elnök-vezérigazgatója
- Új ügyvezető az EMC Magyarországnál
- Albacomp: jelentős sikerek az új stratégiájával
- Új szolgáltatási üzletág vezető a Fujitsu Siemensnél
- Multimédiaigazgatóként folytatja pályafutását a T-Online-nál Koltai Péter
Galaxy AI: Mesterséges intelligencia a csuklódon és a füledben
A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció területén. Az új Galaxy Watch7 és Watch Ultra okosórák, valamint a Galaxy Buds3 és Buds3 Pro fülhallgatók a vállalat első olyan viselhető eszközei, amelyeken a Galaxy AI átfogóbb, személyre szabottabb élményt nyújthat. A mesterséges intelligencia a korábbi funkciókat még színvonalasabbá teszi, miközben számos új szolgáltatást is kínál.
A HONOR Magic V3 elsőként kapja meg az AI-alapú MagicOS 9.0 frissítést
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.