GVH: 30 milliós bírság az Invitelnek

Kovács Attila, 2006. június 23. 10:09
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2006. június 20-án tartott tárgyalásán hozott határozatában 30 millió forintos versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt-t. A GVH megállapította, hogy az Invitel 2005-ben ügynöki közreműködéssel végzett ügyfélszerzése során a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott a közvetítőválasztás egyes lényeges tulajdonságairól, így annak formáiról, a havidíj fizetési kötelezettségről, valamint a fogyasztót megillető elállási jogról.
A GVH által lefolytatott versenyfelügyeleti eljárás tárgyát az Invitel azon 2005. évi tájékoztatása képezte, amellyel ügynöki közreműködéssel ügyfeleket kívánt megnyerni ún. közvetítő-választásal történő szolgáltatásának igénybevételére.

A hatályos szabályozás értelmében a távközlési szolgáltatók túlnyúlhatnak vezetékes szolgáltatásuk területén - vagy éppen vezetékes hálózat hiányában is - igényelhetik a távbeszélő szolgáltatóktól, hogy az ő vezetékes hálózatukon - ellenérték fejében - maguk is hangszolgáltatást nyújthassanak a fogyasztóknak úgy, hogy a fogyasztók havidíj fizetési kötelezettsége eredeti szolgáltatójukkal szemben fennmarad.

A GVH a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmasnak ítélte az Invitelnek azt a tájékoztatását, amelyben a vállalkozás a havidíj összegét 0 Ft-ban jelölte meg, mert mellőzte annak figyelembevételét, hogy a fogyasztónak nemcsak magával az Invitellel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia, s ily módon a fogyasztónak eredeti szolgáltatója részére havi előfizetési díjat kell fizetnie. Jogsértésnek minősült a közvetítőválasztás két formájának ellentmondásos, nem egyértelmű közlése, amely hiányában a fogyasztó elveszítheti azokat a kedvezményeket, amelyeket egyébként élvezne az eredeti szolgáltatójától, s erre is visszavezethetően az Invitel ígéretével szemben telefonálási költsége nem alacsonyabb, hanem magasabb lenne. Megállapították azt is, hogy az Invitel a szerződés megkötésekor a fogyasztókat nem tájékoztatta írásban elállási jogukról. Ez a mulasztás szintén alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.
Kulcsszavak: Invitel GVH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot

Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába. 

2024. június 14. 17:43

Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez. 

2024. június 14. 11:27

Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád

A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon-márkája ma a párizsi Hipódromo de París-Longchamp helyszínén egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. Az eseményen – amelyen több mint 800 európai újságíró és partner vett részt – a vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro. 

2024. június 13. 09:10

Az érettségire való felkészülésben is jól jöhetnek az okostelefonok

Az emelt szintű szobeli érettségik már nagyban zajlanak, alig két hét múlva pedig a középszintűek is elkezdődnek. A diákok számára fontos, hogy koncentráljanak, összeszedjék gondolataikat, és rendezetté tegyék hétköznapjaikat az ideális felkészüléshez. A HONOR által ajánlott alkalmazások pontosan ebben segítenek.

2024. június 7. 09:55

Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést

Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól. 

2024. június 1. 10:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30