Az SAP világszinten piacvezető a vállalati informatikai megoldások területén
forrás Prim Online, 2006. július 16. 15:54
Az iparági elemző cég legfrissebb jelentése alapján az SAP világszinten vezető helyet foglal el a CRM, az ERP és az SCM piacon.
Az SAP bejelentette, hogy piaci részesedése alapján a vállalat megerősítette vezető helyét a vállalati informatikai megoldások területén. A Gartner globális információ-technológiai kutatásokban vezető szerepet betöltő piackutató és elemző cég Gartner Dataquest nevű részlege 2006. júniusában jelentette meg a világ vállalatirányítási rendszer (Enterprise Resource Planning, ERP), az ügyfélkapcsolati menedzsment (Customer Relationship Management, CRM) és az ellátási lánc menedzsment (Supply Chain Management, SCM) piacot elemző jelentéseit. A teljes szoftverbevétel alapján kalkulálva az SAP mindhárom területen piacvezető, valamint emellett az SAP-é a legnagyobb piaci részesedés az ERP – vállalati eszköz menedzsment (Enterprise Asset Management) szegmensben is.
CRM - Az SAP integrált CRM stratégiája megerősíti a vállalat vezető szerepét
A Gartner véleménye szerint a világ CRM piaca hatalmasat nőtt, hiszen a szoftver-bevételek 13,7%-kal emelkedtek. Az SAP a teljes szoftver-bevétel alapján kalkulált, az előző évhez képest 19,6-% os növekedésével tovább erősítette első helyét a világ CRM piacán.
Az SAP stratégiája az olyan erős, sztenderd CRM funkcionalitások szállítását állítja a középpontba, amelyek mélységében is leképezik az iparági folyamatokat (például kereskedelmi promóció- menedzsment a fogyasztói termékek számára, és szellemi tulajdon- kezelés a média számára). Mindezt az SAP egyedülálló front-to-back-office tulajdonsága teszi lehetővé. Idén az SAP tovább erősítette CRM stratégiáját egy olyan on-demand kínálat elindításával, amely kiterjeszti a cég CRM termékei felhasználóinak célpiacát. A CRM piac 2005-ös konszolidációját követően az SAP forgalomnövekedést tapasztalt az olyan szervezetekkel kötött üzletek tekintetében, amelyek korábban best-of-breed CRM termékeket vásároltak.
ERP – az SAP az első a vállalati eszköz- menedzsment területén
Az SAP világszinten immár mind a négy ERP szegmensben piacvezető, beleértve ebbe a pénzügyi menedzsment rendszereket, a humánerőforrás- menedzsment rendszereket, a vállalati eszköz-menedzsmentet és a gyártási folyamatok kezelését. A legnagyobb áttörést a cég a vállalati eszköz- menedzsment területén érte el. Ezen a piacon az előző évihez viszonított 21,4 %-os növekedéssel az SAP egyértelműen az első helyre ugrott. Az SAP vezető ERP alkalmazása, a mySAP™ ERP egyre nagyobb teret hódít magának azzal, hogy a cég ügyfelei igen nagy ütemben frissítenek erre a verzióra.
SCM – a SOA egyre nagyobb ütemű térhódítása
Az SAP az előző évhez viszonyított 25%-os növekedésével tovább növelte már eddig is vezető szerepet biztosító piaci részesedését a világ SCM piacán. Az SCM alkalmazásokból származó teljes szoftver-bevétel éves szinten 2,6%-kal növekedett. Az SCM piacon számos felvásárlásnak és jelentős technológiai fejlődésnek lehettünk szemtanúi 2005-ben.
Az SAP komoly befektetéseket hajtott végre annak érdekében, hogy sikeresen vehesse fel a versenyt a best-of-breed szállítókkal a funkcionalitás, a bevezetés és a birtoklási összköltség tekintetében. Az SCM piacot 2005-ben olyan tényezők vitték előre, mint a szolgáltatás-orientált architektúra (service oriented architecture, SOA) egyre nagyobb térhódítása, amely az SAP szerint alátámasztja a vállalati SOA (enterprise SOA) területén meglévő elképzeléseit és vezető szerepét; valamint azt a tényt, hogy az SAP sikeresen ültette át kulcsüzeteibe SCM víziójában az adaptív ellátási lánctól az adaptív üzleti hálózatok felé történt elmozdulást.
Az új módszertan változásokat fedett fel a szoftver-iparban
A Gartner a teljes szoftver-bevételt mint új vizsgált elemet vezette be a világszintű ERP piacot érintő elemzéseibe. A kutatóközpont szerint a teljes szoftver-bevétel magában foglalja az új lincensz-eladásokból, verzió-frissítésekből, előfizetésekből és hosting-ból, technikai támogatásból és karbantartásból származó bevételeket. Ezt megelőzően a cég csupán az új szoftver-licenszeket vette alapul elemzéseiben.
CRM - Az SAP integrált CRM stratégiája megerősíti a vállalat vezető szerepét
A Gartner véleménye szerint a világ CRM piaca hatalmasat nőtt, hiszen a szoftver-bevételek 13,7%-kal emelkedtek. Az SAP a teljes szoftver-bevétel alapján kalkulált, az előző évhez képest 19,6-% os növekedésével tovább erősítette első helyét a világ CRM piacán.
Az SAP stratégiája az olyan erős, sztenderd CRM funkcionalitások szállítását állítja a középpontba, amelyek mélységében is leképezik az iparági folyamatokat (például kereskedelmi promóció- menedzsment a fogyasztói termékek számára, és szellemi tulajdon- kezelés a média számára). Mindezt az SAP egyedülálló front-to-back-office tulajdonsága teszi lehetővé. Idén az SAP tovább erősítette CRM stratégiáját egy olyan on-demand kínálat elindításával, amely kiterjeszti a cég CRM termékei felhasználóinak célpiacát. A CRM piac 2005-ös konszolidációját követően az SAP forgalomnövekedést tapasztalt az olyan szervezetekkel kötött üzletek tekintetében, amelyek korábban best-of-breed CRM termékeket vásároltak.
ERP – az SAP az első a vállalati eszköz- menedzsment területén
Az SAP világszinten immár mind a négy ERP szegmensben piacvezető, beleértve ebbe a pénzügyi menedzsment rendszereket, a humánerőforrás- menedzsment rendszereket, a vállalati eszköz-menedzsmentet és a gyártási folyamatok kezelését. A legnagyobb áttörést a cég a vállalati eszköz- menedzsment területén érte el. Ezen a piacon az előző évihez viszonított 21,4 %-os növekedéssel az SAP egyértelműen az első helyre ugrott. Az SAP vezető ERP alkalmazása, a mySAP™ ERP egyre nagyobb teret hódít magának azzal, hogy a cég ügyfelei igen nagy ütemben frissítenek erre a verzióra.
SCM – a SOA egyre nagyobb ütemű térhódítása
Az SAP az előző évhez viszonyított 25%-os növekedésével tovább növelte már eddig is vezető szerepet biztosító piaci részesedését a világ SCM piacán. Az SCM alkalmazásokból származó teljes szoftver-bevétel éves szinten 2,6%-kal növekedett. Az SCM piacon számos felvásárlásnak és jelentős technológiai fejlődésnek lehettünk szemtanúi 2005-ben.
Az SAP komoly befektetéseket hajtott végre annak érdekében, hogy sikeresen vehesse fel a versenyt a best-of-breed szállítókkal a funkcionalitás, a bevezetés és a birtoklási összköltség tekintetében. Az SCM piacot 2005-ben olyan tényezők vitték előre, mint a szolgáltatás-orientált architektúra (service oriented architecture, SOA) egyre nagyobb térhódítása, amely az SAP szerint alátámasztja a vállalati SOA (enterprise SOA) területén meglévő elképzeléseit és vezető szerepét; valamint azt a tényt, hogy az SAP sikeresen ültette át kulcsüzeteibe SCM víziójában az adaptív ellátási lánctól az adaptív üzleti hálózatok felé történt elmozdulást.
Az új módszertan változásokat fedett fel a szoftver-iparban
A Gartner a teljes szoftver-bevételt mint új vizsgált elemet vezette be a világszintű ERP piacot érintő elemzéseibe. A kutatóközpont szerint a teljes szoftver-bevétel magában foglalja az új lincensz-eladásokból, verzió-frissítésekből, előfizetésekből és hosting-ból, technikai támogatásból és karbantartásból származó bevételeket. Ezt megelőzően a cég csupán az új szoftver-licenszeket vette alapul elemzéseiben.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- Újabb Microsoft elismerés a rEVOLUTION-nek
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Számadó újdonságok: virtuális könyvelő és menedzsmentrendszerek
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
- RIS: az első JD Edwards outsourcing szolgáltató Magyarországon
- Axiál - regionális szerepvállalás Infosys támogatással
- Korszerűsíti ügyfélszolgálatát a Sárga Angyal