Az EB engedélyezte Alcatel és a Lucent egyesülését
Az új vállalatban az Alcatelnek 60 százalékos, a Lucentnek 40 százalékos a részesedése. A szinergiahatások révén három év alatt adózás előtt 1,4 milliárd eurós megtakarítást várnak. Az egyesült cég távlati célja, hogy világelső legyen a távközlési hálózatépítésben, ebben több mint 26 ezer fős mérnöki és kutatógárdára építhet. Az új transzatlanti konszernnek 88 ezer alkalmazottja és kétmilliárd dolláros nyeresége lesz.
Az ügyletet részben az indokolta, hogy a kereslet ugyan nő, de jelenleg már túlkínálat is érezhető a távközlési berendezések piacán: túl sok gyártó vadászik viszonylag kevesebb vevőre, miután a távközlési vállalatok körében már két éve óta zajlik a konszolidáció, főleg az Egyesült Államokban.
A két vállalat 2001-ben már tervezett egyesülést - akkor az Alcatel alapjában a Lucent száloptikai tevékenységére vetett szemet -, azonban a tárgyalások eredménytelenül végződtek, mert a Lucent, további megfontolás után, elutasította az eredeti elképzelést arról, hogy az egyesült csoportban csak 42 százalékos legyen a részesedése.
A New Jerseyben bejegyzett Lucent Technologies az előző negyedévben rontott: előzetes tájékoztatása szerint a bevétele 12 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 2,05 milliárd dollárra. Az Egyesült Államokban 7 százalékkal, külföldön 20 százalékkal csökkent a bevétele.
Az Alcatel ellenben gyorsan tör előre, főleg mert a tavalyi második félévtől fordulat kezdődött a drótnélküli távközlés és az internetes megoldások piacán is, amit a cég új termékekkel is kihasznál, például az "egybecsomagolt" tévé-, telefon- és nagy sebességű internetszolgáltatást lehetővé tévő berendezésekkel.
Kapcsolódó cikkek
- Megvehetik az Avayát - új kommunikációs menedzser változat
- IT hálózatok teljesítmény-optimalizálása az Atigristől
- Még szorosabb IBM-Cisco együttműködés
- Ezúttal a Microsoft nyert pert az Alcatel-Lucent ellen
- Synergon: Service Desk- és hálózatbővítés az EDS-nél
- Legalább 12 ezer embert küldhetnek el az Alcatel-Lucenttől
- Nagyobb árbevétel-növekedésre számít az Alphasonic
- Coworld termékek már Magyarországon is
- A Symantec felvásárolja az Altiris-t
- Az Alcatel-Lucent tavalyi éve: visszaesés, de nagy remények
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
AOC U27B3CF: 4K USB-C megoldás a jelenkor irodai felhasználóinak
A kijelzőspecialista AOC büszkén mutatja be az U27B3CF modellt, a 27 hüvelykes (68,6 cm) 4K monitort, amely ötvözi a lenyűgöző megtekintési élményt és a könnyen kezelhető USB-C csatlakoztathatóságot. Ez a monitor, amely olyan otthoni felhasználóknak, rugalmas professzionális felhasználóknak és kreatív szakembereknek készült, akiknek egyszerre van igényük a minőségre és a funkcionalitásra, új mércét állít fel a munkahelyi hatékonyság terén.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.