Tele2: sokat költött marketingre

MTI Sajtóadatbank, 2006. augusztus 2. 09:04
Erőteljesen csökkent a Magyarországon is terjeszkedő, vezető európai alternatív távközlési szolgáltató, a svéd Tele2 csoport adózott eredménye a második negyedben.
Elsősorban azért, mert egyes piacokon nőttek a marketingkiadások, ugyanakkor nem nőtt a várt mértékben a szélessávú internet-, illetve mobil-előfizetők száma. A társaság lefelé módosította idén várható árbevétel-növekedését, miután a vezetékes üzletág a vártnál jobban zsugorodik.

Az adózott eredmény 57 százalékkal 292 millió svéd koronára (egy svéd korona = hozzávetőleg 30 forint) az egy évvel korábbi 676 millióról. Elemzők 227 milliót vártak. Az árbevétel 11,9 százalékkal 13,48 milliárd svéd koronára nőtt az előző évi 12,04 milliárdról a tavalyi év vége felé végrehajtott akvizícióknak, de egyes piacokon, egyebek mellett Oroszországban bekövetkezett organikus növekedésnek is.

Az EBITDA-ráta 10,4 százalékra mérséklődött 14 százalékról.

A Tele2 adózott eredménye tavaly 2,341 milliárd svéd korona lett, 31,7 százalékkal kevesebb a 2004-es 3,428 milliárdnál. Az üzemi eredmény 3,51 milliárd svéd koronára gyarapodott 4,318 milliárdról, az (EBITDA) 6,578 milliárd koronára apadt 6,629 milliárdról, a forgalom 16 százalékkal 49,943 milliárd koronára emelkedett 43,033 milliárdról.

A nyereségességet egész évben is terhelte a gyors terjeszkedés: az év végén 13 európai országban 1,2 millió ügyfélnek nyújtott a Tele2 széles sávú szolgáltatást, több mint kétszer annyinak, mint 2004 végén. Az utolsó negyedévben az összes szolgáltatásban egymillió volt az új ügyfelek száma Oroszországban, a balti országokban és Horvátországban. Továbbra is jól teljesített a már megdolgozott körzetek közül Közép-Európa: ott az EBITDA 100 százalékkal nőtt 2004-hez képest.
Kulcsszavak: Tele2

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36