A blogok hatása a márkára

forrás Prim Online, 2006. szeptember 15. 17:28
Cikkünkben bemutatjuk, milyen szerepet játszanak a blogok azon internetezők életében, akik gyakran keresik fel ezt az egyre népszerűbb információs forrást, amikor egy termék vagy márka után érdeklődnek.
Napjainkban, a szélessávú internet-használat rohamos fejlődésével a blogolás is egyre nagyobb népszerűségnek örvend az internetezők körében.

Francia felmérések szerint, lakosságuk egynegyede havonta legalább egyszer meglátogat egy blogot, minden ötödik felhasználó pedig hozzászólást is beküld. Sőt a francia lakosság 8%-a saját blogot üzemeltet! A tényekhez szorosan hozzátartozik, hogy Franciaország - az USA után - az egyik vezető „blogoló” ország és blogtere egyre erőteljesebben növekszik.

A legtöbb internetező információgyűjtés céljából használja a blogokat, de egyre többen vannak azonban akik élményeiket osztják meg társaikkal, vagy tanácsot kérnek másoktól. Jellemző, hogy a 25 év alatti korosztály sokkal nagyobb arányban használja információszerzésre a blogokat, mint a 35 év felettiek.

A blogoknak köszönhetően a felhasználók aktívan részt vehetnek a webes tartalom kialakításában, következésképpen a világ alakításában is. A rendszeres internetezők egyetértenek abban, hogy napjainkban a blogok biztosítják a legnagyobb szabadságot az önkifejezésre, emellett interaktívak, és segítik az emberek közti szoros kapcsolatok kialakítását is. Az internet használók sokkal komolyabban veszik a blogokon található információkat, mint bármely más forrásból származókat.

A blogoknak köszönhetően sokak számára az internet egyre inkább az elsődleges információforrássá válik. Ez a tény egy erőteljes elmozdulást jelez a „félbeszakítós marketingtől” a „beszélgetős marketing” irányába. A blogok olvasóközönsége és hozzászólásaik kritikus jelentőséggel bírnak a márkák és cégek szempontjából, mert a felhasználók sokkal inkább odafigyelnek társaik véleményére, mint egy céges reklámra. 

Blog - témák

Az internet felhasználók körében a hír blogok a legkedveltebbek, ezt követik a zenei és a szabadidős blogok. Azonban a márka blogok is figyelemreméltó helyen szerepelnek a kedvenc témák sorában. A francia internetezők egynegyede konzultál blogokon, amikor egy márkával kapcsolatos információ után kutat. Ha figyelembe vesszük a blogtér növekedési sebességét is, akkor megállapíthatjuk, hogy a márkamenedzsereknek a jövőben egyre inkább oda kell majd figyelniük a blogokon megjelenő információkra.

Érdemes megemlíteni a nők és a férfiak blogolási szokásai közti különbséget. A sport blogokat leginkább férfiak látogatják, elenyésző számú hölgy mellett, az egészségügyi blogokra azonban ugyanez fordítva igaz.

Az életkori csoportokat tekintve is szignifikáns különbség látható. A zenei blogokat például nagyrészt a 25 év alattiak látogatják, az 50 év felettiek pedig csak nagyon kis százalékban.

A blogok iránt mutatkozó érdeklődési körök különbözősége is azt a tényt erősíti, hogy rendkívül gazdag információs forrással van dolgunk. Akár azt is nyugodtan kijelenthetjük, hogy a következő választási kampányok során jelentős szerep jut majd a blogoknak és az internetnek.

A blogok hűen ábrázolják az Internet 2.0 jelenségét, miszerint a weben mindenkinek folyamatosan lehetősége van bármilyen információ közzétételére.
Talán nem véletlen, hogy az egyes témákon belül a személyes blogok a leginkább látogatottak. Ezt követik a csoportok vagy szervezetek tulajdonában lévő blogok, majd a média blogok.

Törzsvásárlói kör építése a blogon

A legtöbb internetező azért látogat márka blogokat, mert így rengeteg extra információhoz jut egy adott termék vagy szolgáltatás megfelelő használatát illetően.

Azáltal, hogy a fogyasztók „sorstársaik” véleményét tanulmányozzák, vagy éppen a saját tapasztalataikat írják le a blogon, sokkal mélyebb kapcsolatba kerülnek a márkával mint az eddigiekben valaha. Sőt, ezáltal komolyan részt vesznek a márkakép kialakításában is. Függetlenül attól, hogy éppen negatív tapasztalatukat vagy pozitív élményeiket teszik közzé – mindenképp elkötelezetté válnak az adott márka iránt, hisz aktívan foglalkoznak vele.

Ebben rejlik a cégvezetők és a termékmenedzserek nagy lehetősége! Ha megfelelően kezelik a vásárlók hozzászólásait, akkor nemcsak a pozitív tapasztalattal rendelkezőkből varázsolhatnak visszatérő közönséget, hanem negatív élményekkel rendelkező fogyasztóik problémáit is hatékonyan kezelhetik. A blogok egy remek platformot biztosítanak a marketingeseknek a vásárlókkal történő eszmecserére.

Azok a márka tulajdonosok, akik komoly marketing eszközként tekintenek a blogra, rendkívül szoros kapcsolatot építhetnek ki vásárlóikkal. Ha folyamatosan értékes és izgalmas információkat szolgáltatnak olvasóik számára, akkor rövid időn belül egy elkötelezett törzsvásárlói kört tudhatnak magukénak. A visszajelzésekből pedig részletes képet nyerhetnek fogyasztóik igényeiről. Hisz ma már nem elég, ha egy cég kommunikációja egyoldalúan csak kifelé áramlik - ha valaki versenyben akar maradni, akkor elsőként a vevőit kell meghallgatnia.

Kulcsszavak: =internetmarketinghu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást

Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.

2024. november 22. 19:55

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36