A blogok hatása a márkára
Francia felmérések szerint, lakosságuk egynegyede havonta legalább egyszer meglátogat egy blogot, minden ötödik felhasználó pedig hozzászólást is beküld. Sőt a francia lakosság 8%-a saját blogot üzemeltet! A tényekhez szorosan hozzátartozik, hogy Franciaország - az USA után - az egyik vezető „blogoló” ország és blogtere egyre erőteljesebben növekszik.
A legtöbb internetező információgyűjtés céljából használja a blogokat, de egyre többen vannak azonban akik élményeiket osztják meg társaikkal, vagy tanácsot kérnek másoktól. Jellemző, hogy a 25 év alatti korosztály sokkal nagyobb arányban használja információszerzésre a blogokat, mint a 35 év felettiek.
A blogoknak köszönhetően a felhasználók aktívan részt vehetnek a webes tartalom kialakításában, következésképpen a világ alakításában is. A rendszeres internetezők egyetértenek abban, hogy napjainkban a blogok biztosítják a legnagyobb szabadságot az önkifejezésre, emellett interaktívak, és segítik az emberek közti szoros kapcsolatok kialakítását is. Az internet használók sokkal komolyabban veszik a blogokon található információkat, mint bármely más forrásból származókat.
A blogoknak köszönhetően sokak számára az internet egyre inkább az elsődleges információforrássá válik. Ez a tény egy erőteljes elmozdulást jelez a „félbeszakítós marketingtől” a „beszélgetős marketing” irányába. A blogok olvasóközönsége és hozzászólásaik kritikus jelentőséggel bírnak a márkák és cégek szempontjából, mert a felhasználók sokkal inkább odafigyelnek társaik véleményére, mint egy céges reklámra.
Blog - témák
Az internet felhasználók körében a hír blogok a legkedveltebbek, ezt követik a zenei és a szabadidős blogok. Azonban a márka blogok is figyelemreméltó helyen szerepelnek a kedvenc témák sorában. A francia internetezők egynegyede konzultál blogokon, amikor egy márkával kapcsolatos információ után kutat. Ha figyelembe vesszük a blogtér növekedési sebességét is, akkor megállapíthatjuk, hogy a márkamenedzsereknek a jövőben egyre inkább oda kell majd figyelniük a blogokon megjelenő információkra.
Érdemes megemlíteni a nők és a férfiak blogolási szokásai közti különbséget. A sport blogokat leginkább férfiak látogatják, elenyésző számú hölgy mellett, az egészségügyi blogokra azonban ugyanez fordítva igaz.
Az életkori csoportokat tekintve is szignifikáns különbség látható. A zenei blogokat például nagyrészt a 25 év alattiak látogatják, az 50 év felettiek pedig csak nagyon kis százalékban.
A blogok iránt mutatkozó érdeklődési körök különbözősége is azt a tényt erősíti, hogy rendkívül gazdag információs forrással van dolgunk. Akár azt is nyugodtan kijelenthetjük, hogy a következő választási kampányok során jelentős szerep jut majd a blogoknak és az internetnek.
A blogok hűen ábrázolják az Internet 2.0 jelenségét, miszerint a weben mindenkinek folyamatosan lehetősége van bármilyen információ közzétételére.
Talán nem véletlen, hogy az egyes témákon belül a személyes blogok a leginkább látogatottak. Ezt követik a csoportok vagy szervezetek tulajdonában lévő blogok, majd a média blogok.
Törzsvásárlói kör építése a blogon
A legtöbb internetező azért látogat márka blogokat, mert így rengeteg extra információhoz jut egy adott termék vagy szolgáltatás megfelelő használatát illetően.
Azáltal, hogy a fogyasztók „sorstársaik” véleményét tanulmányozzák, vagy éppen a saját tapasztalataikat írják le a blogon, sokkal mélyebb kapcsolatba kerülnek a márkával mint az eddigiekben valaha. Sőt, ezáltal komolyan részt vesznek a márkakép kialakításában is. Függetlenül attól, hogy éppen negatív tapasztalatukat vagy pozitív élményeiket teszik közzé – mindenképp elkötelezetté válnak az adott márka iránt, hisz aktívan foglalkoznak vele.
Ebben rejlik a cégvezetők és a termékmenedzserek nagy lehetősége! Ha megfelelően kezelik a vásárlók hozzászólásait, akkor nemcsak a pozitív tapasztalattal rendelkezőkből varázsolhatnak visszatérő közönséget, hanem negatív élményekkel rendelkező fogyasztóik problémáit is hatékonyan kezelhetik. A blogok egy remek platformot biztosítanak a marketingeseknek a vásárlókkal történő eszmecserére.
Azok a márka tulajdonosok, akik komoly marketing eszközként tekintenek a blogra, rendkívül szoros kapcsolatot építhetnek ki vásárlóikkal. Ha folyamatosan értékes és izgalmas információkat szolgáltatnak olvasóik számára, akkor rövid időn belül egy elkötelezett törzsvásárlói kört tudhatnak magukénak. A visszajelzésekből pedig részletes képet nyerhetnek fogyasztóik igényeiről. Hisz ma már nem elég, ha egy cég kommunikációja egyoldalúan csak kifelé áramlik - ha valaki versenyben akar maradni, akkor elsőként a vevőit kell meghallgatnia.
Kapcsolódó cikkek
- Honlap: csak 3 másodperce van
- 2007-es online trend-előrejelzés
- Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
- Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
- Ön hány vevőt szeretne?
- Építse ki saját piacát
- Megéri az árát?
- Készüljön fel a látogatók dömpingjére
- Fedezze fel a keresőprogramok rejtett információit!
- A fogyasztói megelégedettség már nem elsődleges szempont
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.