Dinamikusan fejlődik az Epson Magyarországon
2003-ban a japán cég felvett két magyar alkalmazottat, akik közül Fábián Miklós jelenleg is a magyar iroda vezetőjeként tevékenykedik. Feladatuk kezdetben a disztribúciós csatornák fejlesztése és az Epson képviselet kialakítása volt. A sokrétű tevékenységhez pontosan fel kellett mérniük a piacot, ahol korábban nem volt saját képviselete az Epsonnak. Első jelentős lépésként a projektorok forgalmazását kellett átszervezni. Mivel a kezdetekben még önálló iroda nélkül dolgozó duó kiváló eredményekkel zárta a 2003-as pénzügyi évet, az anyacég magyarországi iroda létrehozása mellett döntött.
2004 a viszonteladói kapcsolatok fejlesztésének éve volt, ekkor kezdődött meg a mára az ország területének mintegy 60-70%-át lefedő hálózat kiépítése. Az iroda augusztusban nyílt meg, s az év végére már négyre bővült a létszám, külön ember felelt a retail láncok kiszolgálásáért és a kiskereskedőkért.
2005-re egyértelművé vált, hogy hazánkban a Nyugat-Európában megszokottól messze elmaradnak az eredeti kellékanyagok eladásai, amelynek legfőbb oka a gyengébb minőségű, ám olcsó utángyártott vagy utántöltött anyagok népszerűsége. Az Epson ezért tavaly február óta külön szakembert alkalmaz a kellékanyagok területén, aki folyamatos akciókkal, promóciókkal és egyéb tevékenységekkel hívja fel a figyelmet az eredeti kellékanyagok használatának előnyeire.
2006-ban tovább erősödtek a már korábban is jelen levő trendek, amik közül az egyik legmeghatározóbb talán a multifunkciós nyomtatók előretörése volt. A hagyományos tintasugaras nyomtatók - a dedikált fotónyomtatók piacán kívül - szinte teljesen átadták a helyüket az egyre olcsóbbá váló, mégis jó minőségben nyomtatni, szkennelni és fénymásolni képes többfunkciós készülékeknek, amelyek az Epson kínálatának is fontos részét képezik. A cég sikereit nemcsak a javuló eladások mutatják - amelyek közül kiemelendő a világviszonylatban vezető, de az itthoni piacról 2004 előtt csaknem teljesen hiányzó Epson 3LCD projektorok idei szereplése -, hanem az is, hogy idén nyár óta immáron hatan dolgoznak az Infoparkban található irodában
2007-ben az Epson a nagyobb értéket képviselő, vezető technológiát alkalmazó termékekre alapozza portfólióját, amit jól mutat a belépőszintű nyomtatóknak, a C-sorozatnak a megszüntetése is. Közben a fejlettebb gyártástechnológiának köszönhetően olyan új termékek, például lézernyomtatók érkezése várható, amelyek a korábbinál lényegesen olcsóbban lesznek megvásárolhatók. Termékeik pedig több emberhez juthatnak el, hiszen a tervek szerint a vidéki nagyvárosokat tekintve jelenleg 60-70%-os lefedettségű viszonteladói hálózatot közel 100%-ra szeretné bővíteni az Epson hazai képviselete a 2007-es év végére.
Kapcsolódó cikkek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában
Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat.
Az ABB az elektromos buszokhoz készült, energiahatékony motor- és invertercsomagot vezet be a piacra
Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén.
K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz
Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor.
Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel
Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.
Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.