GVH: 16 milliós bírság a Pannonnak
A reklámok tájékoztatása egyértelmű volt: ha a fogyasztók e két feltétel valamelyikét teljesítik, 0 Ft-ért juthatnak hozzá az adatkártyához. A Pannon GSM azonban elhallgatta az akcióban való részvétel egyik, a reklámokban közöltekhez képest korlátozó jellegű feltételét: ha a fogyasztó új számlás előfizetést vásárol, akkor 2 éves hűségnyilatkozatot kell tennie.
A GVH nem tudta elfogadni azt a védekezést, hogy a vállalkozás azért nem tett említést reklámjaiban a 2 éves hűségnyilatkozatról, mert a fogyasztók ismerik a piaci gyakorlatot. A GVH nem vitatta, hogy a kedvezményes árú mobiltelefon-készülékek esetében a szolgáltatók széles köre kér hűségnyilatkozatot, azonban az általánosnak tekinthető fogyasztói tapasztalatok szerint a 2 éves hűségnyilatkozat nem önmagában a számlás előfizetéshez kapcsolódik, hanem egy új, kedvezményes árú mobiltelefon-készülék megvásárlásához. A vizsgált reklámokból a fogyasztó nem következtethetett arra, hogy ha új számlás előfizetés révén akar hozzájutni 0 Ft-ért egy adatkártyához, akkor ehhez egy 2 évre szóló hűségnyilatkozatot is kell tennie. A reklámok a teljesség látszatát keltve ismertették az akcióban való részvétel feltételeit (új számlás előfizetés megvásárlása), illetőleg a másik lehetőség (a „Mobile Data 500” vagy „Mobile Data 1000” csomag megrendelése) vonatkozásában kifejezetten tartalmazták az egy éves időszakra történő utalást. Ilyen közlésre nem került sor az új számlás előfizetéssel kapcsolatban, amely már önmagában is azt jelezte, hogy e körben időtartambeli követelmény nem került megfogalmazásra.
A GVH szerint az a körülmény sem volt mellőzhető, hogy egy kialakulóban lévő részpiacról van szó, ahol még nem lehet a vállalkozások által általánosan követett és a fogyasztók által is általánosan ismert gyakorlatról beszélni. Az adatkártyák akció keretében történő értékesítésével kapcsolatban pedig nyilvánvalóan nem lehet gyakorlatról beszélni, hiszen hasonló akciót korábban nem tartott a Pannon GSM.
A GVH figyelembe vette, hogy az adott reklámokban gond nélkül közzé lehetett volna tenni a pontos információkat, amint azt a vállalkozás nem is mulasztotta el az internetes honlapján megjelentetett tájékoztatás esetében.
Kapcsolódó cikkek
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
- Megsemmisített iratok - megszüntetett GVH-eljárás
- Magyarország legkorszerűbb munkahelyét építi a Pannon
- A Pannon bevétele 1,426 milliárddal haladta meg a tavalyit
- Amerikai vizsgálat a Magyar Telekom ellen
- Gyakornoki programot indít a Pannon
- A GVH szerint jogsértő a Whirlpool Magyarország Kft. egyes hirdetése
- Gyakran tévesztik meg fogyasztóikat a mobilszolgáltatók
- Ezúttal a Microsoft nyert pert az Alcatel-Lucent ellen
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben
A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.
Hogyan telefonálnak a magyarok külföldön?
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Mobilpiaci jelentése szerint 2024 harmadik negyedévében a magyar előfizetések 27 százaléka – mintegy 2,7 millió eszköz – csatlakozott külföldi szolgáltatók mobilinternet-hálózatához. Az NMHH rendszeresen publikál elemzéseket a mobiltelefon-használati szokásokról, beleértve a hanghívások és a mobilinternet külföldi igénybevételét.
Technológiai eszközök gyors kiszállítással – már 14 Yettel üzletből rendelhető
A Yettel és a Wolt idén tavasszal közös pilot programot indított, amelynek célja, hogy a technológiai eszközök és mobilkommunikációs szolgáltatások is ugyanolyan gyorsan és kényelmesen elérhetők legyenek, mint ahogyan azt a Wolt felhasználói az ételrendeléseknél már megszokhatták. A sikeres tesztidőszakot követően a kezdeményezés jelentősen kibővült.
A Rakuten Viber új funkciókkal segíti a magyar kisvállalkozásokat
A Rakuten Viber új funkciókat jelentett be, amelyek célja, hogy megkönnyítsék a felhasználók számára a Magyarországon működő kisvállalkozások felfedezését és velük való kapcsolattartást. Ezek az újítások a Viber üzleti fiók szolgáltatásának részeként érhetők el, amely segíti a kisvállalkozásokat abban, hogy professzionális módon jelenjenek meg az alkalmazásban, és hatékonyabban népszerűsítsék termékeiket, szolgáltatásaikat.
HONOR 400: AI-varázslat a régi emlékek felélesztésére
A HONOR 400 sorozat forradalmi mesterséges intelligenciával működő funkcióinak köszönhetően a régi fényképek újjászülethetnek: a felhasználók tökéletes minőségű, éles és részletgazdag képekké alakíthatják át régi fotóikat, így újraélhetik legkedvesebb emlékeiket.