Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
Az egyes cégek folyamatosan azon töprengenek, hogy miként tudnák kihasználni a médiumban rejlő hihetetlen lehetőségeket. Arra már mindannyian rádöbbentek, hogy az e-mail, üzleti folyamatokba történő beépítésével, jóval több előnyre tehetnek szert, mint egy egyszerű költségcsökkentés. Ha egy vállalat okosan használja fel az e-mail-ben rejlő potenciálokat, akkor forradalmasíthatja ügyfél kommunikációját, erősítheti a márkahűséget és növelheti bevételeit. Az e-mail, ezenkívül elősegítheti az üzleti folyamatok modernizálását is - a nagyobb hatékonyság és profit érdekében.
A konklúzió egyértelmű: napjaink okos vállalkozói szakértővé kell, hogy váljanak az üzleti kapcsolatkezelés területén. Akik ismerik az e-mail alapú kommunikáció kialakításához szükséges alkalmazásokat, eszközöket, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a többiekkel szemben.
Miről ismerhető fel a megfelelő üzleti célú e-mail szoftver? Az alábbiakban bemutatunk öt olyan tényezőt, melyek segítséget nyújtanak a döntésben.
1. Integráció
Alapvető szabály, hogy az e-mail infrastruktúrát kell az üzlethez igazítani, nem pedig fordítva. A helyes alkalmazás szorosan kapcsolódik a háttér adatbázisokhoz és üzleti folyamatokhoz, elősegíti a releváns, személyre szabott kommunikációt és az azonnali válaszadás lehetőségét – amit a vásárlók napjainkban már el is várnak. Azok az idők már rég elmúltak, amikor az e-mail infrastruktúra fejlesztését „kívülállóként” lehetett kezelni, mely nincs közvetlen kapcsolatban sem az alapvető fogyasztói adatokkal, sem a vállalkozás egyéb területeivel.
Sok cég még ma is úgy bonyolítja üzleti kommunikációját, hogy kimásolja ügyfelei e-mail címét az egyszerű levelező programba és onnan küldi el üzeneteit. Holott ha megfelelő e-mail alkalmazással rendelkezne, akkor egy üzenetküldés rendkívül rövid idő alatt lebonyolódna, hisz csak begépelné az üzenetet és egy mozdulattal elküldhetné az összes meglévő e-mail címre. Ezzel rendkívül sok időt és energiát spórolna meg, pláne, ha jelentős számú az ügyfélköre.
2. Teljesítmény
Noha egy megfelelő alkalmazás sokkal erőteljesebb, mint az ingyenes megoldások, a teljesítmény mégsem ítélhető meg egyszerűen csak a „puszta erő” alapján. Napjaink környezete okos és célzott levélküldést vár el. Olyan e-maileket, melyek alkalmazkodnak az adott üzlet különböző vásárlói szegmenseihez, márkáihoz vagy üzleti egységeihez. Fontos, hogy a szegmentáláson kívül a platform alkalmas legyen a különböző marketing ötletek internetes alapú megvalósítására is, kihasználva az e-mail-ben rejlő potenciálokat, mint az automatizálhatóság és az időzíthetőség.
A fenti példánál maradva, a levélküldő cég akár különböző témájú leveleket is készíthet a különböző érdeklődésű ügyfelek számára, mely érdeklődési kör természetesen már előre rögzítésre kell, hogy kerüljön az ügyfél adatbázisban. Ebben az esetben sem tart sokkal tovább a kommunikáció lebonyolítása és mégis minden vásárló a számára legrelevánsabb üzenetet kapja „kézhez” egy sablon levél helyett.
3. Láthatóság
A legtöbb vállalkozás (még azok is melyek külsős megoldásokkal dolgoznak) vakon tapogatózik, amikor az e-mail kiküldés eredményeit próbálja elemezni. Fogalmuk sincs róla, hogy a levelek kézbesítésre kerültek avagy sem és ennek eredményeként nem tudják megtisztítani vagy további célokra felhasználni listájukat. Gyakran még a vállalatok legfontosabb részlegei – mint például az ügyfélszolgálat – sem tudnak arról, ha kiküldésre került egy levél. Egy megfelelő e-mail szoftver biztosítja a mért eredmények láthatóságát, a problémák felismerését és kijavítását és sokkal hatékonyabb kapcsolatot biztosít az e-mail címzettjeivel is.
A fenti szempontnak leginkább az internet alapú e-mail alkalmazások felelnek meg. Az ilyen szoftverek a belépési adatok megadása után bárhol használhatók, ahol internetes kapcsolat létezik. Minden olyan munkatárs megtekintheti - akár egyidejűleg is, az egyéni azonosítója használatával - a vállalat kommunikációját, akinek erre jogosultságot adtunk.
4. Hírnév
Az e-mail küldő hírneve (kiléte) mindig nagy hatással van az e-mail eredményességére. A jó hírnév fenntartása a következő „praktikákra” vezethető vissza, melyek megléte gyakran alkalmazásfüggő:
- személyre szabott tartalom a releváns üzenetekért (címzett nevén szólítása)
- küldés saját e-mail címről (a feladónál a cég neve szerepel, nem pedig, az e-mail szolgáltatást nyújtó cég neve)
- ismételt feliratkozás kiszűrése (egy e-mail cím csak egyszer szerepeljen a listán)
- leiratkozások automatikus kezelése (ne küldjünk levelet annak, aki már lemondta)
- visszapattanó levelek kezelése a lista tisztaságáért (hibás, nem létező e-mail címek kiszűrése)
A megfelelő szoftver magában foglalja a fenti mechanizmusokat melyek segítségével megalapozható és fenntartható a jó hírnév – mely tényező elengedhetetlen fontosságú a cég sikereihez.
5. Rugalmasság
A megfelelő eszköz használatával azonnal alkalmazkodhatunk a váratlan eseményekhez is. Napjainkban az üzleti igények és a piaci elvárások rendkívül gyorsan változhatnak ezért az e-mail infrastruktúrának rugalmasnak kell lennie, hogy üzleti folyamataink minden körülmények között akadálytalanul működjenek. Ha ezt képesek vagyunk biztosítani, akkor erősíthetjük fogyasztóink elkötelezettségét és új bevétel-forrásokra tehetünk szert. Ha a „vészhelyzetekre” megfelelően reagálunk, akár elhódíthatjuk konkurenciánk piacának egy részét is.
Tegyük fel úgy döntünk, hogy egy oktató e-mail sorozatot indítunk hírlevél olvasónk részére, mely leveleket automatikusan, előre beállított időpontokban kapják meg az arra jogosultak. Időközben azonban új olvasók is regisztrálnak a hírlevelünkre. Ebben az esetben egy megfelelő tulajdonságokkal bíró szoftver úgy kezeli a helyzetet, hogy az új olvasók számára az első résztől kezdi meg az e-mail sorozat kiküldését, nem pedig onnan, ahol éppen a „többiek” tartanak. Jóllehet egy, a céloknak nem megfelelő alkalmazás vagy kihagyja az új olvasókat ebből a marketing akcióból vagy akkor és azt a részt juttatja el hozzájuk, amikor és amelyet a régi olvasók a soron következő időpontban kapnának.
Azok a cégek, akik még ma befektetnek a megfelelő e-mail alkalmazásba, már holnaptól sokkal jobb üzleti eredményekre számíthatnak, amit a jövő majd még inkább igazol számukra. Az első, valóban „e-mail képes” vállalatok már készen állnak a nagy nyereségre. Akik azonban csak utolsóként élnek a lehetőséggel, lehet, hogy mindent elveszítenek.
Forrás: www.internet-marketing.hu
Kapcsolódó cikkek
- Két gigabyte-nyi postafiók minden T-Online netelőfizetőnek
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Kijött az új Windows Live Hotmail
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- Az e-mail-függőség veszélyesebb a marihuána-fogyasztásnál?
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.