Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
Az egyes cégek folyamatosan azon töprengenek, hogy miként tudnák kihasználni a médiumban rejlő hihetetlen lehetőségeket. Arra már mindannyian rádöbbentek, hogy az e-mail, üzleti folyamatokba történő beépítésével, jóval több előnyre tehetnek szert, mint egy egyszerű költségcsökkentés. Ha egy vállalat okosan használja fel az e-mail-ben rejlő potenciálokat, akkor forradalmasíthatja ügyfél kommunikációját, erősítheti a márkahűséget és növelheti bevételeit. Az e-mail, ezenkívül elősegítheti az üzleti folyamatok modernizálását is - a nagyobb hatékonyság és profit érdekében.
A konklúzió egyértelmű: napjaink okos vállalkozói szakértővé kell, hogy váljanak az üzleti kapcsolatkezelés területén. Akik ismerik az e-mail alapú kommunikáció kialakításához szükséges alkalmazásokat, eszközöket, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a többiekkel szemben.
Miről ismerhető fel a megfelelő üzleti célú e-mail szoftver? Az alábbiakban bemutatunk öt olyan tényezőt, melyek segítséget nyújtanak a döntésben.
1. Integráció
Alapvető szabály, hogy az e-mail infrastruktúrát kell az üzlethez igazítani, nem pedig fordítva. A helyes alkalmazás szorosan kapcsolódik a háttér adatbázisokhoz és üzleti folyamatokhoz, elősegíti a releváns, személyre szabott kommunikációt és az azonnali válaszadás lehetőségét – amit a vásárlók napjainkban már el is várnak. Azok az idők már rég elmúltak, amikor az e-mail infrastruktúra fejlesztését „kívülállóként” lehetett kezelni, mely nincs közvetlen kapcsolatban sem az alapvető fogyasztói adatokkal, sem a vállalkozás egyéb területeivel.
Sok cég még ma is úgy bonyolítja üzleti kommunikációját, hogy kimásolja ügyfelei e-mail címét az egyszerű levelező programba és onnan küldi el üzeneteit. Holott ha megfelelő e-mail alkalmazással rendelkezne, akkor egy üzenetküldés rendkívül rövid idő alatt lebonyolódna, hisz csak begépelné az üzenetet és egy mozdulattal elküldhetné az összes meglévő e-mail címre. Ezzel rendkívül sok időt és energiát spórolna meg, pláne, ha jelentős számú az ügyfélköre.
2. Teljesítmény
Noha egy megfelelő alkalmazás sokkal erőteljesebb, mint az ingyenes megoldások, a teljesítmény mégsem ítélhető meg egyszerűen csak a „puszta erő” alapján. Napjaink környezete okos és célzott levélküldést vár el. Olyan e-maileket, melyek alkalmazkodnak az adott üzlet különböző vásárlói szegmenseihez, márkáihoz vagy üzleti egységeihez. Fontos, hogy a szegmentáláson kívül a platform alkalmas legyen a különböző marketing ötletek internetes alapú megvalósítására is, kihasználva az e-mail-ben rejlő potenciálokat, mint az automatizálhatóság és az időzíthetőség.
A fenti példánál maradva, a levélküldő cég akár különböző témájú leveleket is készíthet a különböző érdeklődésű ügyfelek számára, mely érdeklődési kör természetesen már előre rögzítésre kell, hogy kerüljön az ügyfél adatbázisban. Ebben az esetben sem tart sokkal tovább a kommunikáció lebonyolítása és mégis minden vásárló a számára legrelevánsabb üzenetet kapja „kézhez” egy sablon levél helyett.
3. Láthatóság
A legtöbb vállalkozás (még azok is melyek külsős megoldásokkal dolgoznak) vakon tapogatózik, amikor az e-mail kiküldés eredményeit próbálja elemezni. Fogalmuk sincs róla, hogy a levelek kézbesítésre kerültek avagy sem és ennek eredményeként nem tudják megtisztítani vagy további célokra felhasználni listájukat. Gyakran még a vállalatok legfontosabb részlegei – mint például az ügyfélszolgálat – sem tudnak arról, ha kiküldésre került egy levél. Egy megfelelő e-mail szoftver biztosítja a mért eredmények láthatóságát, a problémák felismerését és kijavítását és sokkal hatékonyabb kapcsolatot biztosít az e-mail címzettjeivel is.
A fenti szempontnak leginkább az internet alapú e-mail alkalmazások felelnek meg. Az ilyen szoftverek a belépési adatok megadása után bárhol használhatók, ahol internetes kapcsolat létezik. Minden olyan munkatárs megtekintheti - akár egyidejűleg is, az egyéni azonosítója használatával - a vállalat kommunikációját, akinek erre jogosultságot adtunk.
4. Hírnév
Az e-mail küldő hírneve (kiléte) mindig nagy hatással van az e-mail eredményességére. A jó hírnév fenntartása a következő „praktikákra” vezethető vissza, melyek megléte gyakran alkalmazásfüggő:
- személyre szabott tartalom a releváns üzenetekért (címzett nevén szólítása)
- küldés saját e-mail címről (a feladónál a cég neve szerepel, nem pedig, az e-mail szolgáltatást nyújtó cég neve)
- ismételt feliratkozás kiszűrése (egy e-mail cím csak egyszer szerepeljen a listán)
- leiratkozások automatikus kezelése (ne küldjünk levelet annak, aki már lemondta)
- visszapattanó levelek kezelése a lista tisztaságáért (hibás, nem létező e-mail címek kiszűrése)
A megfelelő szoftver magában foglalja a fenti mechanizmusokat melyek segítségével megalapozható és fenntartható a jó hírnév – mely tényező elengedhetetlen fontosságú a cég sikereihez.
5. Rugalmasság
A megfelelő eszköz használatával azonnal alkalmazkodhatunk a váratlan eseményekhez is. Napjainkban az üzleti igények és a piaci elvárások rendkívül gyorsan változhatnak ezért az e-mail infrastruktúrának rugalmasnak kell lennie, hogy üzleti folyamataink minden körülmények között akadálytalanul működjenek. Ha ezt képesek vagyunk biztosítani, akkor erősíthetjük fogyasztóink elkötelezettségét és új bevétel-forrásokra tehetünk szert. Ha a „vészhelyzetekre” megfelelően reagálunk, akár elhódíthatjuk konkurenciánk piacának egy részét is.
Tegyük fel úgy döntünk, hogy egy oktató e-mail sorozatot indítunk hírlevél olvasónk részére, mely leveleket automatikusan, előre beállított időpontokban kapják meg az arra jogosultak. Időközben azonban új olvasók is regisztrálnak a hírlevelünkre. Ebben az esetben egy megfelelő tulajdonságokkal bíró szoftver úgy kezeli a helyzetet, hogy az új olvasók számára az első résztől kezdi meg az e-mail sorozat kiküldését, nem pedig onnan, ahol éppen a „többiek” tartanak. Jóllehet egy, a céloknak nem megfelelő alkalmazás vagy kihagyja az új olvasókat ebből a marketing akcióból vagy akkor és azt a részt juttatja el hozzájuk, amikor és amelyet a régi olvasók a soron következő időpontban kapnának.
Azok a cégek, akik még ma befektetnek a megfelelő e-mail alkalmazásba, már holnaptól sokkal jobb üzleti eredményekre számíthatnak, amit a jövő majd még inkább igazol számukra. Az első, valóban „e-mail képes” vállalatok már készen állnak a nagy nyereségre. Akik azonban csak utolsóként élnek a lehetőséggel, lehet, hogy mindent elveszítenek.
Forrás: www.internet-marketing.hu
Kapcsolódó cikkek
- Két gigabyte-nyi postafiók minden T-Online netelőfizetőnek
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Kijött az új Windows Live Hotmail
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- Az e-mail-függőség veszélyesebb a marihuána-fogyasztásnál?
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.