A szerzői jogvédők elektronikus tananyaga az eFestival egyik nyertese

forrás Prim Online, 2006. november 29. 12:53
A „Másik oldal” című elektronikus képregény lett a 2006-os eFestival 2. helyezettje eLearning kategóriában. A fesztivál az online és multimédia szakma egyik legrangosabb hazai eseménye, melyre idén közel száz alkotást neveztek. A helyezés nagy jelentőségű, hiszen a legjobbak pályázhatnak az Európai Multimédia Fórum „Kiválóság a Multimédiában Díjra”, valamint a World Summit Award-ra.
A „Másik oldal” című multimédiás képregényt az ASVA és a ProArt kezdeményezésére az Eduweb Multimédia Zrt. készítette az Art-7 Művészeti Stúdió közreműködésével, melyen keresztül a középiskolásokkal ismertetik meg a szerzői jog fontosságát a Sulinet oldalán keresztül. A szeptemberi indulás óta eddig közel 30 000 látogatója volt a tananyagnak a Sulinet oldalán.

A képregényben egy amatőr rockzenekar, a Tundrastorm életét követhetjük nyomon az első iskolai koncerttől egészen saját lemezük megjelenéséig. A történet megismerése közben szinte észrevétlenül elsajátíthatjuk a szerzői jog legfontosabb kérdéseit, így arra is választ kaphatunk, milyen eszközökkel szolgálja a szerzői jog az alkotások születését, a szerzők elismerését, a zenék, filmek, versek közönséghez való eljutását.

Az eFestival-t a Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ) immár hatodik alkalommal szervezte hat különböző kategóriában:

-    eLearnig kategória
-    Elektronikus kereskedelmi kategória
-    Közérdekű információ szolgáltatás
-    Tematikus információs szakportálok
-    A magyar kulturális örökség digitális megőrzése/eTudomány kategória
-    Mindennapjaink informatikája kategória

A helyezések nagy jelentőséggel bírnak, hiszen a MATISZ a nyertes legjobbak közül választja ki azokat a pályaműveket, melyeket az Európai Multimédia Fórum „Kiválóság a Multimédiában Díjra” /www.multimedia-acceleator.com/seal/, valamint a World Summit Award-ra /www.esisaward.org/ ajánl.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01