Infokommunikációs technológia a közüzemi és energiaszektorban

forrás Prim Online, 2006. november 29. 19:39
Magyarországon tegnap sikeresen sor került az idei „IDC Infokommunikációs technológia a közüzemi és energiaszektorban 2006” nevet viselő, több CEMA- régióbeli országot érintő konferenciasorozat első állomására.
A hazánkban immár második egymást követő évben megrendezett eseményen a résztvevők Tom Schwieters-től, az IDC CEE alelnök és regionális igazgatójától hallhattak az IDC közép-európai közművállalatok körében végzett vizsgálatának eredményeiről, ezeken keresztül bemutatva, miként befolyásolja az ágazat átalakulása az IT programokat és az e célra fordított összegek alakulását, valamint az előadás áttekintette a szektorbeli változások főbb tényezőit, és felvázolta azok IT rendszerekre és -beruházásokra gyakorolt hatását.

Magos Dorottya, az Accenture energetikai vállalatok üzletágának menedzsere az energetikai vállalatok előtt álló informatikai kihívásokat és arra adható informatikai válaszokat mutatta be, kiemelt hangsúlyt fektetve az eszközgazdálkodás, az ügyfélkezelés és a rendszerintegráció területeire.

Eric Straalman, az Autodesk EMEA régióban felelős térinformatikai termékek értékesítési vezetője a térinformatikai adatok kezeléséről, az ezek használatára felkészített adatbázisok és a tárgyieszköz-nyilvántartó rendszerek működéséről tartott előadást, melyben hangsúlyozta az új rendszerek adta adatminőséget, gyorsabb hozzáférést és megbízhatóbb adatokat is a jobb, informáltabb döntések meghozatalához.

Csendes Balázs, a Unisys Magyarország üzletág igazgatója a Revenue Assurance (Árbevétel biztosításról) tartott előadásában egy a teljes cégre kiterjedő módszerről beszélt, ami biztosítja, hogy minden szolgáltatás teljes mértékben számlázásra és kifizetésre kerüljön, mivel szakértők szerint a közműszolgáltató cégek a szolgáltatások értékének 3-11%-át nem realizálják a bevételükben. Ennek neve árbevétel szivárgás.

Szarka Attila, az APC Kereskedelmi Képviselettől bemutatta, hogy melyek azok a fontosabb IT trendek, amelyek befolyásolják az adatközponti infrastruktúrát, hogy milyen új hűtési problémák jelentkeznek, illetve várhatóak a közeljövőben, valamint egy nagysűrűségű hűtési megoldás összehasonlító elemzését is ismertette.

Benke Gábor, a DÉMÁSZ NyRT. ÁRTEMISZ Műszaki Információs Rendszer projekt vezetője esettanulmányi előadásában bemutatott egy új megoldást, amelyet a hálózat üzemirányítási feladatainak támogatására - a SCAD rendszer és a hálózat térképi adatbázisának együttműködésére alapozva – hoztak létre, új lehetőségeket nyitva a hálózat karbantartás tervezése, a fogyasztók üzemzavari értesítése, és a fogyasztói hibabejelentések kezelésének területén.

A konferencia záróelőadásában Zsebők Lajos, a Fejérvíz Zrt. kommunikációs és minőségfejlesztési főmérnöke esettanulmányi prezentációjában bemutatta egy közepes méretű víziközmű-szolgáltató cég informatikai igényeit, korábbi megoldásait, az SAP Core moduljai és az ISU, valamint a bevezető cég kiválasztásának megfontolásait. Kitért a projektindításra; megoldandó folyamatok – SAP rendszer – adatok – humán vonatkozások négyesében elemezte a projektlépéseket, ismertette a bevezetés nehézségeit, sikereit, az elért eredményeket, végül kitért a levonható tanulságokra.

Az IDC Infokommunikációs technológia a közüzemi és energiaszektorban 2006 magyarországi állomására 2006. november 28-án került sor. Az esemény támogatója az Autodesk, az APC Kereskedelmi Képviselet, a Unisys Magyarország valamint a Európai Bizottság, médiatámogatója a Computerworld, az IT-Business és a Gazdasági Rádió volt. További információt a konferenciasorozatról a www.idchungary.hu weboldalon talál.
Kulcsszavak: IDC-hu konferencia IDC

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01