A szerb Telekom Srbija nyerte el a boszniai Telekom Srpskét
A nyertes Telekom Srbijának a privatizációs kiírás szerint még az átvétel utáni első évben 50 millió eurót kell a cégbe fektetnie. A vevőnek tiszteletben kell tartania a cég jelenleg érvényes kollektív szerződését is, amely az átvétel után még legalább öt évig érvényben marad.
Végül csak az osztrák Telekom Austria és a szerb Telekom Srbija adott be ajánlatot a boszniai-hercegovinai Telekom Srpske távközlési cég 65 százalékának megvételére a határidő lejártának napján, két hete.
A pályázati dokumentumokat korábban tizenegy cég vásárolta meg, köztük a Magyar Telekom, a Telekom Austria, a norvég Telenor, a szerb Telekom Srbija, az orosz Systema Telekom, az izlandi Novator és a francia France Télécom, de a Telekom Austrián és a Telekom Srbiján kívül más nem tett ajánlatot.
A pályázati kiírás szerint a legalább 800 ezer vezetékes és 1,5 millió mobil-előfizetővel rendelkező távközlési cégek pályázhattak, amelyeknél a tavalyi forgalom meghaladta az 500 millió eurót.
A Telekom Srpskének 350 ezer vezetékes előfizetője és 570 ezer mobilügyfele van a 4 millió lakosú köztársaságban. Tavaly a cég 180 millió eurós árbevételt és 60-65 millió euró EBITDA-eredményt ért el, 35 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik mind a vezetékes, mind a mobilpiacon. Alkalmazottainak száma 2748.
A Telekom Srbija 80 százalékban a szerb állam, 20 százaléka a görög OTE nemzeti távközlési vállalat tulajdona.
Kapcsolódó cikkek
- Csak két ajánlat a Telekom Srpskére
- Magyar Telekom: pályázati dokumentáció a Telekom Srpske-re
- Kormányzati vita a Telekom Srpske privatizációja körül
- Privatizálják a Telekom Srpskét
- A Telekom Serbia botránya: kiadták Marinit
- Telekom Serbia - Őrizetbe vétel és diplomáciai bonyodalom
- Még az idén megindítják a Telekom Slovenije privatizációját
- A Telekom Serbia - olasz bírók ki akarják hallgatni Milosevicet
- A Telekom Serbiánál vizsgálódik a belgrádi ügyészség
- A Telekom Serbia botránya
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.