A szerb Telekom Srbija nyerte el a boszniai Telekom Srpskét

MTI Sajtóadatbank, 2006. december 6. 10:39
A Telekom Austriát kiütve a szerb Telekom Srbija nyerte el a Telekom Srpske - a nagyságra második boszniai távközlési cég - 65 százalékának vételi jogát, 646 millió euróért, közölte a boszniai kormányfő kedden. Az ügylet Bosznia-Hercegovina legnagyobb idei privatizációs ügylete.
A Telekom Austria csak 467 millió eurót ajánlott a cégért. A köztársaság kormánya korábban azt közölte, hogy 400 millió euró alatti ajánlatokat nem fogad el.

A nyertes Telekom Srbijának a privatizációs kiírás szerint még az átvétel utáni első évben 50 millió eurót kell a cégbe fektetnie. A vevőnek tiszteletben kell tartania a cég jelenleg érvényes kollektív szerződését is, amely az átvétel után még legalább öt évig érvényben marad.

Végül csak az osztrák Telekom Austria és a szerb Telekom Srbija adott be ajánlatot a boszniai-hercegovinai Telekom Srpske távközlési cég 65 százalékának megvételére a határidő lejártának napján, két hete.

A pályázati dokumentumokat korábban tizenegy cég vásárolta meg, köztük a Magyar Telekom, a Telekom Austria, a norvég Telenor, a szerb Telekom Srbija, az orosz Systema Telekom, az izlandi Novator és a francia France Télécom, de a Telekom Austrián és a Telekom Srbiján kívül más nem tett ajánlatot.

A pályázati kiírás szerint a legalább 800 ezer vezetékes és 1,5 millió mobil-előfizetővel rendelkező távközlési cégek pályázhattak, amelyeknél a tavalyi forgalom meghaladta az 500 millió eurót.

A Telekom Srpskének 350 ezer vezetékes előfizetője és 570 ezer mobilügyfele van a 4 millió lakosú köztársaságban. Tavaly a cég 180 millió eurós árbevételt és 60-65 millió euró EBITDA-eredményt ért el, 35 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik mind a vezetékes, mind a mobilpiacon. Alkalmazottainak száma 2748.

A Telekom Srbija 80 százalékban a szerb állam, 20 százaléka a görög OTE nemzeti távközlési vállalat tulajdona.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36