VOIP migráció - a meglévő ISDN alközpont VOIP-osítása

Új fogalom a vezetékes távközlésben

forrás Prim Online, 2006. december 11. 13:34
A vezetékes telefóniát alapjaiban megrengető internet telefónia egy újabb fogalom megtanulására kényszerít minket: a VOIP migrációra. De mit is takar ez a ma még nagyon is idegennek tűnő szószerkezet? Hogyan lesz ettől kevesebb a telefonszámla, kényelmesebb a telefonálás és egyszerűbb az életünk?
Jövőre már nincs visszaút

A szakmában régóta köztudott: a VOIP (interneten át olcsóbb, gyakran ingyenes telefonálás, ilyen pl. a Skype) napjaink legdinamikusabban fejlődő távközlési megoldása. A növekedés mértéke a tengerentúlon már elérte az évi hetven százalékot, piaci elemzők szerint pedig egy-két éven belül eléri azt a kritikus tömeget, ahonnan már nincs visszaút.
Arra a kérdésre, hogy szeretne-e telefonszámlát csökkenteni 2007-ben, valószínűleg minden cégvezető egyértelmű igennel felelne. Arra a kérdésre, hogy mindezt hogyan tervezik megvalósítani, már kevesebben tudnának konkrét választ adni, de a válaszok között ott szerepelne a bűvös VOIP kifejezés is. Ellenben teljes egészében lecserélni a komplett vezetékes telefonrendszert egy olcsóbb percdíjakat kínáló VOIP telefonközpontra - elenyésző hányaduk tervezné.

VOIP migráció: a meglévő ISDN alközpont VOIP-osítása

A VOIP migráció épp erről szól: hogyan lehet úgy VOIP-osítani (értsd: olcsóbbá, ingyenessé tenni egy cég telefonforgalmát) úgy, hogy ne kelljen kihajítani a nemrég drága pénzen beszerzett ISDN telefonközpontot. Egyszerűbben: marad a régi központ, de alkalmassá tesszük VOIP hívásokra is. A migráció során öregedő alközpontunk mintha szárnyakat kapna: egy csapásra hagyományos vezetékes kommunikáción túl IP telefonálásra alkalmas lesz, sőt számos, csak az IP telefonközpontokra jellemző extrával bővül tudása.

Ilyen például:
   1. hangrögzítés, (egy gombnyomásra vagy automatikusan)
   2. távmunka-támogatás, (a világ akár másik részén lévő távoli mellékekkel ingyenes kommunikáció)
   3. személyre szabott hangposta (e-mailben továbbítja az üzenetet)
   4. videó-telefon, táv-konferencia (ha mindkét fél videotelefont használ)

A helyzet nagyon hasonló mint a kilencvenes években a ISDN megjelenése idején volt: ott is úgy tudtuk migrálni analóg vonalunkat ISDN-re, hogy megtartottuk telefonszámunkat és telefonközpontot sem kellett cserélnünk.

A köztes megoldás: vezetékes-VOIP átjáró

"A migrációs projektekben a költséghatékony megoldás VOIP gateway (jelentése: átjáró, azaz a hagyományos beszélgetést VOIP-ossá átalakító készülék) csatlakoztatása a telefonközponthoz” - igazít el Sándor Zoltán a VOIP telefonközpontokat is szervizelő Gloster telekom ügyvezetője. Egy „átjáró” a telefonközpont szemével nézve ugyanolyan fővonal mint amit vezetékes szolgáltatótól kapunk, épp ezért az átállás fájdalommentesen és gyorsan végbemehet.

Nem kell újra tanulni a telefonálást sem

A VOIP migráció legnagyobb előnye, hogy már a jövő hónapban érezhető lesz a telefonszámla csökkenése, hisz az eddig drága vezetékes szolgáltató helyett a hívások az olcsóbb, vagy gyakran ingyenes VOIP szolgáltatón keresztül valósulnak meg. (Az, hogy egy hívás mikor fizetős és mikor ingyenes, erről szólt előző cikkünk). A projekt során a meglévő vezetékes alközpont nem került lecserélésre ezért régi berendezések megtarthatóak úgymint:

   1. asztali alközponti rendszertelefonok,
   2. analóg faxok,
   3. banki modemek,
   4. riasztóközpontok,
   5. analóg telefonkészülékek,
   6. GSM adapterek,
   7. PIN kódok
...és a telefonálási szokásokon sem kell változtatni!

Új központnál olcsóbb a migráció

A migráláshoz szükséges analóg VOIP átjárók kb. 20-25 ezer forintért szerezhetők be a piacon. Okosabb ISDN telefonközponthoz ISDN átjáró dukál, ennek árát viszont borsosabb százezer - százötvenezer forintos árszínvonalon keressük. Ehhez még hozzá kell adni a telepítés és a telefonközpont programozásának díját. Ez a beruházás egy átlag 100 ezer forintos havi számla esetén 2-3 hónap alatt behozza az árát. „Egy teljesen új VOIP alközpont árának kb. negyede” - világosít fel Sándor Zoltán. De minden migrációs projekt egyedi: mindenképpen kérjük szakember tanácsát, egyedül semmiképp sem tanácsos belevágni.

2007 a Hybrid központok éve lehet

"2007-ben az IP telefonok és telefonközpontok mellet a legnépszerűbb vállalati VOIP-os megoldások az un. hybrid telefonközpontok lesznek” - azaz olyan alközpontokra lesz a legnagyobb a piaci kereslet, amelyek még alapjaiban hagyományos ISDN alközpontok, de már alkalmasak VOIP kommunikációra. Ezeket a készülékek már eleve VOIP képesen (ha úgy tetszik „migráltan") kerülnek telepítésre. A végfelhasználónak pedig nincs más dolga mint szerződést kötni egy neki szimpatikus VOIP szolgáltatóval és élvezni a csökkentett percdíjakat.

forrás: www.alkozpont.net 

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ajándék LEGO utalványok a HONOR Magic7 széria mellé

Friss videókon a HONOR új ajánlatai. Amellett, hogy a kreativitásáról ismerhető LEGO termékeinek fotózására kiválóak a HONOR Magic7 készülékek, a cég extra kedvezményt is kínál a vásárlások mellé.

2025. február 11. 14:44

Hasznos tavaszváró appok a HONOR-tól

A tavasz közeledtével egyre gyakrabban élvezhetjük a szép időt, és ha sikerül átvészelni az influenzaszezont, akkor rengeteg új lehetőség vár ránk a világban. Ehhez tökéletes társunk lehet okostelefonunk, valamint a számos alkalmazás, amelyek segíthetnek abban, hogy izgalmasabbá, produktívabbá vagy éppen kellemesebbé tegyük a mindennapokat, különösen, hogy egyre több lehetőségünk nyílik az új évszak beköszöntével. Íme néhány tavaszváró alkalmazás a HONOR kínálatából!

2025. február 8. 12:18

700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában

Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.

2025. február 8. 10:24

Galaxy S25: AI támogatás és prémium élmények

A Samsung Galaxy S25 széria február 7-től Magyarországon is megvásárolható. Az új készülékekkel a Samsung egy multimodális korszakba lép, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy a Galaxy S25 okostelefonokkal és környezetükkel sokféleképpen lépjenek kapcsolatba, és AI partnerként támogassák őket a mindennapi életben. A Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra modellek tulajdonosai olyan partnercégekkel való együttműködésnek köszönhetően, mint a Google, az Adobe vagy a YouTube, még teljesebb élményt élvezhetnek a kommunikáció, az információszerzés, a kreativitás és a szórakozás területén. Ráadásul, február végéig különleges kedvezmények várják a vásárlókat.

2025. február 7. 13:15

Csendes félév a mobilpiacon, kizárólag mobilnetet kínáló díjcsomaggal indult a nyár

A Yettel új, korlátlan internetelérést biztosító csomagot vezetett be a nyaralási szezon kezdetén, amely nem tartalmaz SMS-t és hívást. Ezt közli a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, mobilpiaci díjcsomagokat elemző jelentése, mely szerint 2024 második fele egyébként nem volt mozgalmas. A félévente megjelenő jelentés bemutatja a nagy szolgáltatók díjcsomag- és tarifamódosításait, valamint ismerteti a megszűnő szolgáltatásokat és az újonnan bevezetett opciókat is.

2025. február 7. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44