Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
1. Készítse el kulcsszó listáját
Első lépésként írjon össze egy mindenre kiterjedő, hosszú listát a potenciális kulcsszavakból. Kulcsszó javaslatokat számos forrásból gyűjthet.
A listát azokkal a kulcsszavakkal kezdje melyeket Ön gépelne be a keresőbe, ha a saját terméke után kutatna. Utána gyűjtsön össze olyan további kifejezéseket, melyek ezekből az alapszavakból ágaznak szét. Egy dolgot a legtöbb esetben jóval több mint egy szóval lehet jellemezni – hogy mennyivel, az természetesen mindig a saját szakterületétől, témájától függ.
Például ha Ön „farmer”-t keres az interneten, előfordulhat, hogy az édesanyja „kék farmer”-t a nagynénje pedig a „munkaruha” szót használná ugyanarra a termékre történő keresés során.
A jó kulcsszavak kincsesbányája a legtöbbször a konkurencia honlapján fedezhető fel. Figyelje meg, hogy versenytársai milyen kulcsszavakra optimalizálják az oldalukat!
Az interneten - számtalan formában, mint például sajtóközlemény vagy cikkek – számos olyan hasznos információ gyűjthető be mely egy terméket vagy szolgáltatást ír le. Az anyagok, melyet mások készítettek ugyanarról a termékről vagy szolgáltatásról, amit mi is reklámozunk, számunkra aranyat érhetnek.
Az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott (pedig a legfontosabb) kulcsszó források a vásárlók. Kérdezze meg őket mit gépelnének be a keresőprogramba ha egy termék vagy szolgáltatás után kutatnak.
Használjon külsős eszközöket is kulcsszó listája további bővítéséhez. Számtalan kulcsszó generáló eszköz található az interneten és a legtöbbjük ingyenesen használható. A Google és a Yahoo is saját ingyenes alkalmazással rendelkezik mely további kulcsszavakat generál egy kulcsszó vagy akár egy URL begépelése után.
2. Válassza ki a legjobb kulcsszavait
Négy fő tényező határozza meg, hogy milyen megtérülési rátára számíthatunk egy kulcsszótól:
1. Mekkora a verseny a konkurensek között a keresési eredmények első 10 helyén?
2. Hányan keresnek rá az adott szóra (mekkora forgalmat tud hozni Önnek)?
3. A kulcsszó valóban releváns-e a termékére vagy szolgáltatására nézve?
4. Ez a kulcsszó-e az amit az emberek használnak amikor vásárlási üzemmódban vannak?
Mekkora a verseny a legjobb 10 helyezésért?
Gépelje be az Ön által kiválasztott kulcsszót a keresőprogramba és jól nézze meg magának a keresési eredmények közt az első tíz helyezett oldalt. Őket kell kiütnie a nyeregből ha forgalmat szeretne szerezni a kulcsszava segítségével. A konkurencia legyőzése erőfeszítéssel jár és ennek az erőfeszítésnek a költsége befolyásolja az Ön megtérülési rátáját.
Ha az első 10 helyezett honlap csak néhány oldallal és kisszámú rámutató linkkel rendelkezik, akkor ez Ön által választott kifejezés egy „olcsó kulcsszó”. De előfordulhat az is, hogy a fent említett honlapok több száz oldalból állnak és több ezer bejövő linket számlálnak. Ebben az esetben egy „drága kulcsszó”-ról beszélünk, hisz Önnek is több száz oldallal kell rendelkeznie honlapján és több ezer bejövő linket kell szereznie, hogy egyáltalán bekerülhessen az első 10 találat közé a kérdéses kulcsszóra.
Mennyire releváns az adott kulcsszó termékére vagy szolgáltatására nézve?
Válassza ki a lehető legspecifikusabb kulcsszavakat. Ha Ön egy konkrét földrajzi területen folytatja üzleti tevékenységét akkor olyan kifejezésekre kell optimalizálnia honlapját melyek magukban foglalják a helységnevet is. Ezen belül pedig használjon számos variációt, mint például „marketing tanácsadás Budapest” vagy „budapesti marketing tanácsadás”.
Ha Ön például németjuhász kutyákat tenyészt akkor ne vesztegesse az idejét a „kutya tenyésztés” szóra történő optimalizálással. Használja inkább a „németjuhász kutya tenyésztés” vagy a „németjuhász tenyésztő” kifejezéseket az optimalizálás során.
Soha ne optimalizálja olyan kulcsszavakra az egyes oldalait mely kifejezések jelenleg nem szerepelnek az érintett oldalon. Nem kalkulálhat arra, hogy jó helyezést ér el pusztán mert az úgynevezett „META” tagokban használja a kulcsszót. Ha ezt megteszi és közben a kulcsszó egyáltalán nem szerepel az oldal szövegében, még meg is büntethetik. Tehát csak olyan kulcsszavakat válasszon ki optimalizálásra melyek az oldal szövegében is fellelhetőek.
Mekkora forgalmat tud generálni egy kulcsszó?
A megtérülési ráta kalkulálása során ne bízza el magát akkor sem ha 1. helyezést ér el kulcsszavára a Google, a Yahoo és az MSN keresőkben is. Még ekkor sem mondhatja magáénak a forgalom 100%-át. Az emberek a keresési találatok böngészése során megnézik a címet, a rövid leírást és eztán döntik el, hogy az Ön oldala-e az amit keresnek vagy sem.
Ennek ellenére az első helyezett szokta birtokolni a forgalom oroszlánrészét. A maradékon pedig az első 10 helyezett osztozik, de ez a kör egyre inkább tágulni látszik, mert mostanság az utánuk következő oldalak is jelentőst részt szakítanak ki a forgalomból. Azonban ha az Ön oldala nem szerepel az első 30 találat közt akkor a részesedése a forgalomból szinte egyenlő a nullával.
Biztosan ezt a kulcsszót használják a fogyasztók, amikor vásárolni akarnak?
Ha Ön egy marketing tanácsadó Budapesten és valaki Önt a „marketing cikkek” kulcsszóra találta meg, akkor valószínűleg belőle nem lesz vásárló. De ha valaki begépeli a „marketing tanácsadás” kifejezést akkor nagy eséllyel kapcsolatba léphet Önnel még ha nem is konkrét vásárlás ürügyén. Lesznek azonban akik a „marketing tanácsadás Budapesten” kulcsszóra találnak Önre. Ők a tökéletes vásárló jelöltek. A legutóbbi kifejezés tehát a legjobb választás amire optimalizálhatja oldalát.
Figyelembe kell vennie a vásárlási ciklus hosszúságát is. Sok fogyasztó akár már hónapokkal azelőtt elkezd keresgélni az interneten mielőtt valóban vásárolni szeretne. A felhasználók első körben rendkívül sok általános keresést végeznek, általános kulcsszavakat begépelve. A legtöbben csak „nagyjából” keresgélnek nem pedig konkrét márkaneveket használva. Ezután szűkítik le a keresést konkrét termék márkákra és helyekre, majd végül egy adott márkanévre folytatott keresés útján érkeznek meg az online üzletbe.
3. Rövid és hosszú-távú stratégia
A 2. pont alapján kiválaszthatja a legjobb kulcsszavait, ezután azonban döntenie kell, hogy mit tesz velük.
Néhány kulcsszóra nagyon egyszerű lesz jó helyezést elérnie, mert nincs nagy konkurenciája. Az ilyen kifejezéseket hívjuk „olcsó kulcsszavaknak”. Azonban egy hozzávetőleges számítás szerint minél kisebb a verseny egy kulcsszóra annál kevesebb forgalmat hoz Önnek, mert kevesen keresnek rá.
Azok a kulcsszavak melyekre sokan keresnek általában drágák: több száz oldalas honlapra lesz szüksége és több ezer olyan bejövő linkre melyek az Ön iparágában tevékenykedő minőségi honlapokról származnak. Még ha mindezt sikerül is felépítenie néhány hét vagy hónap alatt, a Google nem lesz tőle lenyűgözve.
A Google tudja, hogy a weboldalak rendelkeznek egy természetes növekedési sebességgel és fokozatosan szerzik be bejövő linkjeiket is. Ha például egy kulcsszóra egy milliárd honlapot talál a keresőprogram, megfigyelhető, hogy az első 10 találat közt szereplő honlapok legalább 8-10 évesek. Valószínűleg Önnek is ugyanennyi időre lesz szüksége ahhoz, hogy bekerüljön a köreikbe. A keresőoptimalizálás egy hosszú távú stratégia melynek egyes lépései rövid távú célokkal vannak megtűzdelve.
4. Mit optimalizáljon?
Amikor már kész van a tökéletesített kulcsszó listájával, valamint a rövid- és hosszú távú stratégiáját is kidolgozta nekiállhat a következők optimalizálásának:
ˇ A navigáció link szerkezete
ˇ Stratégiai fontosságú linkek az oldal szövegében
ˇ Cím sorok
ˇ Cím tagok (rendkívül fontosak)
ˇ Meta tagok
ˇ Alt tagok
Fordítson figyelmet a link szövegekre is. Stratégiai fontosságú, hogy kulcsszavakat helyezzen el ide.
Próbáljon szerezni az oldalára mutató egyirányú linkeket az iparágában tevékenykedő honlapoktól. Biztosítsa, hogy ezen linkek szövege változatos legyen (természetesnek tűnjön) és tartalmazza azokat a kulcsszavakat melyekre Ön rövid- és hosszú távú keresőoptimalizálási stratégiáját felépítette.
5. Konvertálja látogatóit vásárlókká
A legjobb keresőoptimalizálási stratégiák a konverziós stratégia köré épülnek. Semmi értelme ugyanis forgalmat szereznie honlapjára, ha az nem képes a látogatókat vásárlókká vagy legalábbis feliratkozókká konvertálni.
Fontos, hogy weboldala minden esetben álljon készen a fogyasztók problémáinak megoldására. Ha ezt az alapelvet követi a tartalom kialakítása során, akkor a lehető legmegfelelőbb szókincskészletre fog szert tenni, mert a különböző megoldásokat leíró szövegei olyan kifejezésekkel lesznek tele, melyek a vásárlók problémáiról szólnak. A szövegek elkészítése után már csak optimalizálnia kell honlapja egyes oldalait a kiválasztott kulcsszavakra.
A folyamat pozitív mellékhatásaként pedig potenciális vevőjelöltjei bizalmát is elnyerheti, hisz a honlapján böngészők látni fogják, hogy Ön megérti őket és foglalkozik a szükségleteikkel.
Végül, de nem utolsósorban: ha honlapja szerkezetét is úgy alakítja ki, hogy – a kulcsszavak segítségével már ideterelt – látogatói gyorsan és könnyen rátaláljanak arra amiért valójában az oldalra érkeztek akkor egy élmény lesz Önnel üzletet kötni!
Forrás: www.internet-marketing.hu
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális fizetési megoldások alakítják a vásárlók döntéseit
A digitális fizetési megoldások rohamos fejlődése alapjaiban változtatja meg azt, hogy miként kezeljük a pénzügyeinket. Már nem csak a készpénzt felváltó bankkártya típusok, hanem a mobilfizetés, az azonnali utalások és az új generációs BNPL (Buy Now, Pay Later) megoldások színesítik a palettát. Vásárlások, előfizetések, számlák, hitelek – mit hogyan fizetünk? Megjelent a PwC Magyarország Digitális Pénzügyi Körkép kutatása a fizetés-technológiai piac jelenéről és jövőjéről.
Stratégiai beruházással erősíti magyarországi jelenlétét a DS Smith
Jelentős, 34,4 millió eurós stratégiai befektetéssel növeli innovatív jelenlétét Magyarországon a fenntartható, papíralapú csomagolási megoldások vezető szállítója, a DS Smith a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával. A három kiemelt telephely fejlesztését célzó, várhatóan 2026 áprilisában lezáruló projekt Füzesabonyban, Nagykátán és Győrben valósul meg, 40%-kal növelve a gyártási kapacitást. A vállalat a beruházással tovább erősíti pozícióját az innovatív és fenntartható csomagolási megoldások terén, beleértve a műanyag kiváltásának alternatíváit, valamint a körkörös gazdaság elősegítését.
AI a felhők között: a mesterséges intelligencia a szemünk előtt alakítja át a légiközlekedést
Jelenleg is számos mesterséges intelligencia-alapú megoldást használnak a légitársaságok és a repterek az üzemanyag-optimalizálás, a légiirányítás, a fedélzeti kiszolgálás vagy éppen a járműkarbantartás területén. A határ azonban a csillagos ég, hiszen a légiközlekedés folyamatosan óriási mennyiségű adatot termel, ami további lehetőséget ad az AI megoldások fejlesztésére a hatékonyságnövelés, az utasélmény javítása és a fenntarthatósági célok elérése érdekében – hívja fel a figyelmet Berecz Dániel, a Lufthansa Systems Head of Engineering vezetője.
Elnyerte a Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjat a Schneider Electric új okosgyára
A Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjon az Ipar kategóriában az első helyen végzett a Schneider Electric Dunavecsén megépült okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS). A 28 ezer négyzetméteres üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő intelligens megoldások alkalmazása mellett kiemelt figyelmet fordítottak a fenntarthatóságra.
Szervezeti változásokat jelentett be az LG 2030-as víziójának megvalósítása érdekében
Az LG Electronics (LG) az igazgatóság jóváhagyását követően számos szervezeti változást és vezetői kinevezést jelentett be. Az átszervezés célja a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájának, a „Future Vision 2030” megvalósításának elősegítése a szervezetközi szinergia javításával, valamint az üzleti portfólió innovációjával.