Indiában gyárttat olcsó mobilokat a Sony Ericsson
Az öt nagy mobilgyártó közül a Sony Ericsson számára volt a legsikeresebb a tavalyi év, mivel a svéd-japán vegyes vállalatnak jelentős mértékben sikerült megnövelnie bevételeit és piaci részesedését egyaránt. A negyedik negyedévben 8,7%-kal a negyedik helyen álltak a Nokia, a Motorola és a Samsung mögött, ám bevételeik meghaladták a dél-koreai gyártó jövedelmét.
A siker mögött főként a rendkívül népszerű Walkman zenelejátszós és Cybershot kamerás készülékek állnak. Nyilvánvaló azonban, és a Samsung és az LG negatív példája is azt mutatja, hogy innen a továbblépés csak a nagy mennyiségű olcsó készüléket befogadó fejlődő piac meghódításával képzelhető el, kérdés azonban, hogy erre mekkora esély kínálkozik. A hatalmas háttérkapacitással rendelkező Nokia és a piaci második Motorola ugyanis rendkívül kiélezett versenyt folytat a területen, és így az új szereplőknek valóban versenyképes ötletekkel és készülékekkel kell előállniuk.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- Sony Ericsson P1 okostelefon
- Sony Ericsson Walkman mobilok a Vodafone kínálatában
- Megkétszerezte profitját a Sony Ericsson
- Z750: a Sony Ericsson első, HSDPA képes mobiltelefonja
- Új walkman készüléket mutatott be a Sony Ericsson
- Sony Ericsson W660 Walkman mobiltelefon
- Professzionális fényképek könnyedén, telefonnal
- Sony Ericsson: új Walkman telefon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát. A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.