B2B megoldással bővült a Sun SOA termékkínálata
A Sun Kft. befejezte az OTP Bank központi mentési és visszaállítási rendszerének üzembe állítását. A kiépítésére tavaly év végén kapott megbízást a cég. A rendszer gerincét egy Sun StorageTek SL8500-as szalagkönyvtár, egy Veritas NetBackup mentési szerver, továbbá egy Sun StorageTek L700-as gép, valamint az ezekhez kapcsolódó szoftverek biztosítják. A bank minden meglévő alkalmazását (többek között a számlavezető- és az értékpapír-rendszereket, az e-csatornákat, az SAP-, az adattárház- és a kártyarendszer-alkalmazásokat) ehhez a rendszerhez kapcsolta, és a jövőben minden új információt erre az új szalagos egységre ment. A rendszer jelenlegi kapacitása akár a kétszeresére is növelhető további eszközök beszerzése nélkül, licencvásárlás útján. Az OTP Bank számára Szerbiában is a Sun szállítja a mentési és visszaállítási rendszer konszolidálásához szükséges infrastruktúrát.
„A magyarországi Sun stratégiájában az elmúlt évben meghatározó volt, s a jövőben is nagy hangsúlyt kap az a törekvés, hogy támogassa ügyfelei regionális üzleti törekvéseit. Ezért külön öröm számunkra, hogy az OTP Bank megrendelésére Szerbiában is részt vehetünk a tervezett mentési és visszaállítási rendszer konszolidációjában. Az OTP Bankkal közös regionális projekt kitűnő példája annak, hogy a Sun ezen stratégiája megalapozott, és a magyar operáció nyújtotta megoldások versenyképesek a térség más országaiban is” – nyilatkozta Kristóf Judit, a Sun Microsystems Kft. marketingigazgatója. Az OTP Banknak szállított Sun StorageTek SL8500 mentési sebessége 1 700 MB/s, azaz 6,1 TB/h. A teljesen redundáns berendezésben jelenleg 1750 db kazetta kap helyet, de akár 3176 db kazetta helyig is bővíthető, további eszköz beszerzése nélkül, licencvásárlás útján. A rendszer másik eleme, a Sun StorageTek L700 mentési sebessége 510 MB/s, azaz 1,8 TB/h, a tárolási kapacitása jelenleg 690 db kazetta.A mentési rendszer ~80 db szerver LAN-on keresztüli, ~30 db SAN-on keresztüli LAN-Free mentését végzi. A mentendő szerverek (kliensek) különböző operációs rendszerrel rendelkeznek, főként Solaris és Windows. A fájlrendszer szintű mentéseken kívül Oracle, SAP, Exhange, MS SQL, Informix modul is bevezetésre került.
A tájékoztatón jelentették be azt is, hogy a Sun Microsystems budapesti irodája fogja össze márciustól a vállalat új, kelet-európai regionális kezdeményezését, melynek célja az, hogy a Sun teljes portfoliójának és az ügyfelek tapasztalatainak ismeretében, az ügyfelek elvárásait és visszajelzéseit szem előtt tartva, komplex, az adott vállalati környezetre a legjobb megoldást dolgozza ki a régióban működő ügyfelek számára. A kezdeményezés megvalósítására új szervezeti egység is alakult a cégen belül, melyben dolgozó munkatársak tervezett létszáma a jövőben akár a 100 főt is elérheti. A munkatársak jelentős hányadát magyar, valamint lengyel szakemberek adják. Az új szervezeti egység vezetője a hazai Sun iroda jelenlegi menedzsmnetjének tagja, Hernádi József, aki ezt megelőzően a szolgáltatások üzletág igazgatója volt.
Kapcsolódó cikkek
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
- Környezetbarát vékonykliens rendszer a Fővárosi Bíróságon
- Újabb Java "Mesterkurzus": fókuszban az egyetemek
- Az Apple-t választotta a Sun Microsystems
- Személyi változások a Sun Microsystems Kft.-nél
- Mesterkurzusok: a Sun idén is folytatja az ingyenes szakemberképzést
- Továbbra is dinamikusan emelkedik a mobilbanki szerződéssel rendelkezők száma
- Új biztonsági funkciók a Solaris 10 Update 3-ban
- Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.