I. Magyarországi Outsourcing Szakmai Konferencia
A MOSZ egyik fontos feladatának tekinti információval, kapcsolatokkal támogatni a mindenkori kormányzat munkahelyteremtő törekvéseit többek között külföldi befektetők Magyarországra csábításával. Miközben együttműködik a hazai és multinacionális cégekkel, megrendelőkkel, valamint a kormányzati és oktatási intézményekkel, határokon túli lobbytevékenységre is készül, hogy megfelelően képviselje az outsourcing szolgáltatásokat kínáló magyar vállalatok érdekeit. A Szövetségnek jelenleg több mint 70 tagja van, akik a legkülönbözőbb ágazatokból (pénzügy, informatika, humán erőforrás szervezés stb.) csatlakoztak. A HOA tagjaként kamatoztathatják a Szövetséghez eljutó információkat, s emellett – amennyiben üzleti érdekeik összeegyeztethetők a HOA-éval – részesei lehetnek a szervezet lobbytevékenységének is.
A HOA első szakmai konferenciája, amely a „Felvirágzás vagy gyarmatosítás?” elnevezést kapta, előadások során keresztül vizsgálta, milyen szerepet tölt be a régió társadalmi és gazdasági fejlődésében a vállalati versenyképességet javító üzleti innovációként is felfogható outsourcing.
„A konferencia szakmai jelzője arra utal, hogy kifejezetten az outsourcing tevékenységről van szó, azaz nem hangzanak el cégreklámok és az egyes cégek szolgáltatásait magasztaló előadások” — tájékoztatott Suhajda Attila, a HOA elnöke, a konferencia szakmai szervezője. „A neves hazai és külföldi előadók inkább arra fókuszálnak, hogy mit is jelent iparági szinten (IT, pénzügyi szolgáltatások, logisztika, K+F) az outsourcing, s milyen megoldások képzelhetők el a különféle szakmai problémákra. Ismertetik a legújabb nemzetközi trendeket, s Magyarország világgazdaságban betöltött szerepéről is szó lesz. Elemzik a versenyhelyzetet a szűkebb régióban, valamint azt, hogy mi a vállalakozások és az állami gazdaságpolitika feladata. Olyan általánosabb témák is terítékre kerülnek, mint például az outsourcing piac munkajogi szabályozásának kérdései.”
Minthogy az outsourcing a gazdasági versenyképesség szempontjából igencsak aktuális téma, a szervezők ezután minden évben szeretnének hasonló szakmai találkozót rendezni.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikába mennek a legjobb startup-ok
- Open Source 2012 – Az innováció motorja
- Mobil programfüzet az Evolution résztvevőinek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Smartmobil '12 - A mobil az első!
- Evolution: egy új konferencia az online marketing legújabb eszközeiről
- Mobilfejlesztők, figyelem: hamarosan indul a Mobile Developers Day
- ICT Day 2012: Stratégiához a technológiát
- Állami megrendelésekben reménykedik az IT-szakma
- Infotér konferencia - Soltész Miklós: egységes informatikai rendszerre van szükség a szociális ellátásban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.