Albacomp: jelentős sikerek az új stratégiájával

forrás Prim Online, 2007. május 9. 14:43
Eredményesen zárta a menedzsmentváltással indult 2006-os évet az Albacomp Zrt., a vállalat 16,6 milliárdos forgalom mellett 134 millió forintos üzemi eredményt könyvelhetett el. A cég jelentős sikereket ért el a szolgáltatásokra fókuszáló új stratégiájával, a forgalmának 25%-a már e területről folyt be, valamint továbbra is tartja a 2008-ra e téren kitűzött 50%-os célt. A folyamatosan növekvő szolgáltatás-bevételekre alapozva a vállalat a 2007-es pénzügyi évre 20%-os növekedés mellett 19,8 milliárd forintos forgalmat és 500 millió forint üzemi eredményt tervez. Az Albacomp a szolgáltatások terén elért előretörés mellett a hardverértékesítések terén is megerősítette pozícióját, az IDC adatai szerint a hazai piacon a PC és a notebook értékesítésben a 6. illetve 9. helyen áll.

Az Albacomp a 2005-ben elért 14,5 milliárdos forgalomhoz képest 15%-os növekedés mellett 16,6 milliárd forint árbevételt realizált.
Hardver

Az összes forgalmon belül a hardver- és szoftverértékesítés 12,6 Milliárd forint volt, amely 1,3%-os növekedést jelent az előző évvel összehasonlítva. Csökken a PC-k iránti vásárlói kedv, míg jelentősen nő a noteszgépek iránti kereslet.

„Az Albacomp a napokban fogja legyártani a fennállása óta a 300 000. számítógépet, amely a vállalatunk számára a stabilitás, a tartós piaci jelenlét és a hazai tulajdonú vállalatok piaci létjogosultságának a jelképe” – nyilatkozta Pukler Gábor, az Albacomp vezérigazgatója. „Remélem, hogy ez a teljesítmény végre ráirányítja a kormány figyelmét arra, hogy a hazai tulajdonú vállalatok megrendeléseken keresztüli támogatása nem csupán rövid távú befektetés.” – tette hozzá.

Szolgáltatások

A tervezett növekedésben jelentős arányt képviselnek a szolgáltatások, amelyek a 2005-ös egymilliárd forintról csaknem négyszeresére (!) nőve 2006-ban megközelítették a 4 milliárd forintot.

Ez a fejlődési ütem nem csupán rövid távú trend: a tervek szerint a vállalat tartani tudja a tavalyi évi célkitűzését, amely szerint 2008-ra a forgalmának 50%-a már a szolgáltatások értékesítéséből fog befolyni.

Hogyan látjuk 2006-ot?

A piacot a visszafogott kormányzati költések jellemezték, és relatív kevés pályázati forrás volt elérhető, amelyek összességében nem kedveztek a forgalomnak, azonban a komplex szolgáltatások iránti növekvő igény mindezt részben ellensúlyozta. A közbeszerzési pályázatok lejártak, az újak kiírása átcsúszott 2007-re, így egyes tervezett bevételi tételek is várhatóan ebben az évben realizálódnak.

A 2006 első felében lezajlott menedzsmentváltás – a szolgáltató szektorból érkezett menedzsmenttagok tapasztalatának köszönhetően – beváltotta a hozzá fűzött eredményeket. A kedvező folyamatok hatása 2007-ben már nemcsak a forgalom növekedésében hanem az eredményben is láthatóvá válnak.

Kulcsszavak: Albacomp +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01