Új stratégiát hirdet a veszteséges Synergon
Kovács Attila, 2007. május 16. 14:39
Ma Budapeten sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a Synergon csoport viszonylag nagy veszteséget könyvelt el 2007 első negyedévében. Az anyavállalatra jutó, kisebbségi részesedést nem tartalmazó adózás utáni veszteség 376 millió forint volt.
Lazarovits Márk, a nyílt részvénytársaság új, rövid időn belül ötödik vezérigazgatója ezt a következők együttes hatásával indokolta: negatív gazdasági környezet, a kormányzat nem kezeli súlyának megfelelően az IT-t, a társaság egy átalakulás közepén-végén van, az európai pénzforrások bevonhatósága időben csúszik.A csoport tagvállalatai saját eredményeit vizsgálva és értékelve, minden esetben olyan események határozták meg a vállalat teljesítményét, amelyek a középtávú eredményesség érdekében történő átrendeződés folyamatának részei voltak. A negyedév során stabilizálták a Synergon Nyrt szervezeti felépítését, kidolgozták az új stratégiát. Új tagvállalatot alapítottak Synergon Retail Systems Kft. néven és szakmai vezetőt állítottak a Fibex Kft élére. A két külföldi leányvállalat közül az Infinity ismét bizonyította pénztermelő képességét, a Span pedig tisztább profillal működik.
A 2006-os évben két nagy projekt emelte meg jelentősen az első negyedéves árbevételt. 2007 első negyedévében az ilyen jellegű “megaprojektek” elmaradtak, illetve a 2006 negyedik negyedévében megkezdődött átszervezés, vezetőváltások, később az új szervezeti struktúra kiépítése és cégkultúra váltás miatti átmeneti visszaesés volt megfigyelhető az üzletmenetben. Így a Synergon Nyrt. a tavalyihoz képest 1,84 milliárd forinttal kisebb árbevételt ért el, ami a Csoport eredményének visszaesését magyarázza. A 2007-es évet illetően a Társaság azt tervezi, hogy a Synergon/SAO/SRS tekintetében éves szinten közel 15 milliárd forintos árbevételt, és 100 millió forint fölötti üzemi eredményt ér el a cég.
Lazarovits a Prím Online kérdéseire válaszolva, vázolta a társaság új stratégiájának főbb jellemzőit:
1. a tevékenységekben a hangsúly a lokális operációra kerül át; a vállalat erősebben kíván fordulni a kis- és középvállalkozások (kkv-k) felé; a New Business nevű új szervezeti egység létrehozása is ezt célozza;
2. az új vállalati stratégia minimálisan két évre szól, folyamatos adaptáció mellett;
3. az új vállalati stratégia nem von maga után személyi változást a társaság menedzsmentjében,
4. technológiailag az új stratégia visszahozza és előtérbe helyezi a korábbi core business-t jelentő networking tevékenységet;
5. a stratégia fontos eleme a távközlési szolgáltatási irány kiemeltebb kezelése,
6. a Synergon erősíti gazdasági piaci tevékenységét (tenderezések stb.);
7. stabil szervezeti működtetést kell a jövőben megvalósítani;
8. ne az esetenként megjelenő megaprojektek, a hatalmas ügyletek legyenek a meghatározók.
A 2006-os évben két nagy projekt emelte meg jelentősen az első negyedéves árbevételt. 2007 első negyedévében az ilyen jellegű “megaprojektek” elmaradtak, illetve a 2006 negyedik negyedévében megkezdődött átszervezés, vezetőváltások, később az új szervezeti struktúra kiépítése és cégkultúra váltás miatti átmeneti visszaesés volt megfigyelhető az üzletmenetben. Így a Synergon Nyrt. a tavalyihoz képest 1,84 milliárd forinttal kisebb árbevételt ért el, ami a Csoport eredményének visszaesését magyarázza. A 2007-es évet illetően a Társaság azt tervezi, hogy a Synergon/SAO/SRS tekintetében éves szinten közel 15 milliárd forintos árbevételt, és 100 millió forint fölötti üzemi eredményt ér el a cég.
Lazarovits a Prím Online kérdéseire válaszolva, vázolta a társaság új stratégiájának főbb jellemzőit:
1. a tevékenységekben a hangsúly a lokális operációra kerül át; a vállalat erősebben kíván fordulni a kis- és középvállalkozások (kkv-k) felé; a New Business nevű új szervezeti egység létrehozása is ezt célozza;
2. az új vállalati stratégia minimálisan két évre szól, folyamatos adaptáció mellett;
3. az új vállalati stratégia nem von maga után személyi változást a társaság menedzsmentjében,
4. technológiailag az új stratégia visszahozza és előtérbe helyezi a korábbi core business-t jelentő networking tevékenységet;
5. a stratégia fontos eleme a távközlési szolgáltatási irány kiemeltebb kezelése,
6. a Synergon erősíti gazdasági piaci tevékenységét (tenderezések stb.);
7. stabil szervezeti működtetést kell a jövőben megvalósítani;
8. ne az esetenként megjelenő megaprojektek, a hatalmas ügyletek legyenek a meghatározók.
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
2024. november 16. 17:48
Cikkgyűjtő
További fontos híreink
legfrissebb cikkei
Ünnepi kiadással tért vissza a Nők Lapja Évkönyv
2024. 11. 17
Ketten búcsúztak az X-Faktortól
2024. 11. 17
Gerd Leonhard a TECHXPO színpadán!
2024. 11. 17