Google-Intel zöld kezdeményezés
Jelenleg becslések szerint a globális szén-dioxid-kibocsátásnak mintegy 2%-a a számítógépek és a távközlési eszközök gyártásához szükséges, illetve az általuk fogyasztott áram előállításával függ össze. A két technológiai óriás évi 54 millió tonnával szeretné ezt csökkenteni, ami nagyjából 11 millió személygépkocsi által termelt mennyiségnek felel meg. A „Climate Savers Computing Initiative” (kb. „klímavédők számítástechnikai kezdeményezése”) nevet viselő projekthez olyan nevek csatlakoznak folyamatosan, mint a Hewlett-Packard, a Sun Microsystems, az Advanced Micro Devices, az International Business Machines, a Dell és a Microsoft.
A legnagyobb probléma a számítógépek esetében, hogy a személyi számítógépek energiafelhasználásuknak átlagosan 50, a szerverek pedig mintegy 30%-át hő formájában leadják, azaz ez gyakorlatilag kárba vész. A kezdeményezés egyik elképzelése, hogy az 500 leggazdagabb vállalat energiatakarékos modellekre cserélje le számítógépparkját. A tervek szerint 2010-re az óvatos becslések szerint is 50%-kal energiatakarékosabbak lesznek a számítógépek, ami éves szinten 5,5 milliárd dolláros megtakarítást eredményezhet.
Kapcsolódó cikkek
- Nem lesz 45 nm-es Itanium
- Széndioxid-csökkentés a számítástechnikában
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat
- Készül az európai YouTube
- EU-nyomásra csökkenti az adattárolási időtartamot a Google
- Az Intel 50%-kal csökkenti a négymagos CPU-k árát
- A Google az adatvédelem ellensége
- Új, energiatakarékos PC a Fujitsu Siemenstől
- A Google a Vista keresőfunkcióját kritizálja
- A Silverthorne a legjelentősebb termék a Pentium bevezetése óta
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.