Három osztállyal indul ősztől az Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola
A 2007/08-as tanévre a várakozásokat felülmúlva összesen 74 fő – köztük 28 lány – iratkozott be az erdőkertesi Első Magyar Webgazdasági Szakközépiskolába, így a tervezett kettő helyett 3 osztállyal kezdheti meg a működését az internet fejlődésével létrejött új ismereteket – köztük weborientált vállalkozásmenedzsmentet, webfejlesztést, webüzemeltetést, webtervezést – oktató szakközépiskola.
A hagyományos szakközépiskolai képzésen túl modern informatikai és gazdasági ismeretekez is oktató iskolát elsősorban Erdőkertes, Veresegyház, illetve a kistérség más közeli részein lakó tanulók választották. Az első tanévben a szakmai tanulmányok „Informatika” összefoglaló név alatt futnak, az órák tartalma pedig a webgazdasági tananyaghoz igazodik. Az elmúlt hónapokban nem csak a tanulók csapata, hanem a tanári gárda is összeállt, már csak egy-két általános tantárgyhoz keres tanárt az iskola vezetősége.
A gazdálkodószervezetek működésének és üzleti modelljének egyre inkább elengedhetetlen része a web, ám csak megfelelő szakmai ismeretek, a web és a vele összefüggő sajátos gazdasági folyamatok működési mechanizmusainak alapos ismerete mellett tud valóban versenyelőnyt nyújtani. Emellett napjainkban igen sokan érdeklődnek – jellemzően a fiatalok körében – a web, webszerkesztés, illetve a webbel kapcsolatos egyéb ismeretek iránt egyrészt a téma érdekessége és korszerűsége miatt, másrészt a webközeli munkaerőpiac egyre növekvő felvevőképessége miatt. Az első Magyar Webgazdasági Szakközépiskola e két oldal igényei közt termeti meg a kapcsolatot, azaz strukturált, átfogó szemlélettel, naprakész ismeretekkel rendelkező munkaerőt képez.
Az iskolát a "Webdidaktika" az Oktatás és az Információs Társadalomért Alapítvány alapította és látja el a fenntartói feladatokat. Az alapítvány elsődleges célja a webgazdasági ismeretek terjesztése különböző képzéstípusok – például államilag elismert képzések, tanfolyamok, tréningek, konferenciák stb. – formájában. Az alapítványt az informatikaoktatás terén régen munkálkodó szakmai kör hozta létre. E szakmai kör mögött tudományegyetemi karok (ELTE, Szegedi Tudományegyetem, Debreceni Egyetem) állnak, illetve olyan nagy cégek segítik munkáját, mint például az Oracle, amelynek a társadalmi szervezeteként működő "Magyarországi Oracle Felhasználók Egyesülete" a Webdidaktika Alapítvány egyik alapítója.
Kapcsolódó cikkek
- Munkahelyteremtés: Program, térkép, oktatás
- Új tagokkal és ösztöndíj-lehetőségekkel bővült az Észak-magyarországi Informatikai Klaszter kezdeményezés
- Indul a "Szabadsuli" online pénzügyi előadás-sorozat
- I. Digitális Esélyegyenlőség konferencia
- Az internet iskolába megy...
- Megnyílt a régió első Oracle Partner Akadémiája
- Fából internet gyerekeknek
- 20 év börtön várhat két osztályzat-hamisító egyetemistára Amerikában
- Új felsőoktatási tankönyv az információs társadalomról
- Magyar informatikus egyedi sikere
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.
A K&H élen jár az IT hatékonyság mérésében
A banki szektorban egyedülálló módszerrel monitorozza fejlesztéseit és méri az IT fejlesztések hatékonyságát a K&H. Ezt a tevékenységét saját maga, házon belül látja el, amivel szintén egyedülállónak számít a piacon. Az ún. Fast Function Point módszertan segítségével a K&H folyamatosan feltárja a fejlesztési folyamatok és rendszerek optimális működésére épülő fejlesztési pontokat, a költséghatékonyságot és a projektek komplexitását, ezzel lehetőséget adva, hogy szakemberei innovatív fejlesztéseket valósítsanak meg a visszajelzések alapján.