Folyamatos növekedésben az LLP
Az LLP Csoport közzétette 2006-os pénzügyi eredményeit. A cég teljes árbevétele tavaly 7,7 millió euró volt, amely 12%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb mértékű növekedés a Microsoft Dynamics vállalatirányítási rendszer üzletágban volt megfigyelhető, míg az Infor FMS SunSystems pénzügyi megoldás nemzetközi konzultációja töretlenül erősnek bizonyult. A csoport budapesti irodája, az LLP Budapest Kft. a teljes bevétel több mint negyedét, 26%-át érte el.
Az LLP Csoport összesen 160 főt foglalkoztat a kelet-közép-európai régió 6 vállalatában. Kitűnően teljesített a tavalyi év során a szófiai és a bukaresti leányvállalat, mindkettő tekintélyes bevételnövekedést érve el a 2005-ös évihez képest. “A 2006-os év kihívásokkal teli évnek mutatkozott, mind a teljes IT piac tekintetében, mind pedig a cég szervezeti felépítését illetően. Mindezt figyelembe véve az eredményeink különösen bíztatóak. Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában már érett az IT piac, ezért ezekben az országokban nehezebb gyors szervezeti növekedést elérni. Ennek ellenére a magyar, a cseh és a szlovák irodáink jól teljesítettek, a romániai, illetve bolgár leányvállalatok pedig kiemelkedő eredményt értek el. Új ügyvezető igazgatókat neveztünk ki az LLP prágai és bukaresti irodáiban és mindkét ország rendkívül jó eredményeket ért el, túlszárnyalva a megelőző évit. 2007-ben tovább folytatjuk a régió egyes országainak speciális igényeinek megfelelő termékkínálatunk kialakítását, miközben az árbevétel növekedésére összpontosítunk” – mondta el Barbara Dreska, az LLP Csoport ügyvezető igazgatója.
A csoport fő üzletága továbbra is az Infor FMS SunSystems, az Infor pénzügyi menedzsment megoldása, amely a teljes bevétel 56%-át teszi ki. A Microsoft Dynamics AX és NAV vállalatirányítási rendszer üzletág növelte részesedését a 2005-ben elért 20%-ról 36%-ra.
Mindezek mellett az LLP Csoport saját fejlesztésű szoftverei, a time@work és az expense@work kiemelt jelentőséget szereztek a nemrég arculatváltáson átesett divízió, a systems@work részeként. Adam Bager az LLP Csoport elnöke kifejtette, hogy “habár az ERP piac lassan eléri telítettségét, mégis vannak olyan piaci rések, ahol nincsen jelentős verseny, nincsenek domináns piaci szereplők és meglepő módon még a manuális rendszerek használata az általános. A time@work megoldás a professzionális szolgáltatások még viszonylag kiaknázatlan piaci rését célozza meg, ahol csak kevés számú megoldás létezik. A folyamatfejlesztés, a menedzsment információ és a professzionális szolgáltatások automatizálása terén számítunk növekvő keresletre az elkövetkező időkben.”
Az LLP Csoport 2007-ben is folytatja a Microsoft Dynamics AX és NAV vállalatirányítási rendszerekre vonatkozó regionális termék- és szolgáltatás stratégiájának finomítását, az Infor FMS SunSystems pénzügyi szoftverhez kapcsolódóan pedig továbbra is globális szolgáltatást kíván nyújtani (több mint 50 országban folytat bevezetési projektet). Új lehetőségeket aknáz ki az ügyfélkapcsolat-kezelés terén (Pivotal, Microsoft Dynamics CRM) illetve a systems@work termékek további fejlesztésén és disztribúcióján dolgozik. A csoport ebben az évben minden területen növekedésre számít.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.