A Lenovo megvenné a Packard Bellt
A vétel viszonylag jelentős mértékben megnövelné a jelenleg globális harmadik kínai személyi számítógépgyártó piaci részesedését, különösen Nyugat-Európában, ahol a Packard Bell még mindig dobogós helyen áll a lakossági forgalmazás tekintetében. A meglehetősen hányatott sorsú céget 1995-ben az NEC Computers vásárolta meg, majd 2000-ben különböző gondok miatt kivonta a márkát Amerikából. Európában viszont tovább élt a cég Packard Bell Europe néven, és jelenleg is a harmadik helyen áll a lakossági PC-piacon. A vállalatot a korábban az eMachines-t birtokló, majd a Gateway-nek 2004-ben eladó John Hui vette meg tavaly szeptemberben. A legutóbb Packard Bell BV-re keresztelt gyártó székhelye jelenleg a hollandiai Wijchen-ben található.
A Lenovo a kínai cégek körében viszonylag ritka módon, két évvel ezelőtt kezdte meg a nemzetközi terjeszkedést, amikor 1,25 milliárd dollárért megvásárolta az IBM PC-gyártó részlegét. A vállalat azóta nemzetközi szinten a harmadik legjelentősebb gyártóvá vált a személyi számítógépek piacán, habár a tajvani Acer-nek az idei első negyedévben sikerült megelőznie, majd a Lenovo visszavette korábbi dobogós pozícióját. Nem véletlen, hogy sajtóhírek szerint áprilisban az Acer is megkörnyékezte a Packard Bell-t. A tárgyalások egyelőre nem zárultak még le a Lenovo és Hui között, a kínai cég azonban közölte, hogy már megbeszéléseket folytatott pénzügyi tanácsadó cégekkel és piaci szabályozó testületekkel a felvásárlás konkrét részleteinek körvonalazásáról.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.