Már több mint 3 millió cég az Alibaba.com-on

forrás Prim Online, 2007. szeptember 15. 09:08

Az Alibaba.com-on ma már több mint három millióan randevúznak. Nem párkeresésről, nem érzelmekről, hanem kőkemény üzletről van szó. Cégek keresnek termékeiknek vevőt, kínálják portékájukat, mások meg árut keresnek felhasználásra, eladásra. A világ leglátogatottabb online business-to-business (B2B) piacán az üzletei partnerek minden eddiginél könnyebben és gyorsabban találhatnak egymásra, mindenféle ügynöki közreműködés nélkül. Mintegy 30 ágazati kategóriában, 5000 termékcsoportban kereshetünk, illetve adhatunk el.

Az Alibaba.com 1999-ben alakult a Sanghajtól kétórányira, délre fekvő Hangzhouban, Jack Ma és néhány üzletember társa alakította. A cég azt a célt tűzte maga elé, hogy az emberek, a cégek könnyen tudjanak üzletet csinálni, lakjanak is a föld bármely pontján. A koncepció jónak bizonyult, annak ellenére, hogy a kiállítások, a kiadványok, az üzleti szervezetek még mindig jelentős részt tesznek ki az üzleti partnerek összehozásában. Azonban az internet, illetve az online business-to-business fókusz, az óriási adatbázis, a fölrajzi- és időbeli korlátok legyőzése igazi siker-sztorivá tette az Alibababát. Cégek milliói számára nyitotta meg a világkereskedelem lehetőségét.

Az egykori angol tanár Jack Ma 1995-ben döntött, hogy egy internetes vállalkozást alapít, bár akkor még fogalma sem volt, mi is az az internet. Ma Ma valószínűleg a világ egyik legügyesebb technológiai vállalkozója annak ellenére, hogy állítása szerint nem tud sokkal többet a számítógépektől, mint hogy hogyan kell levelezni. Jack Ma az angolt a Voice of America című rádióadás hallgatása közben tanulta meg. A tanárképző elvégzése után öt évet tanított, azonban tanítás közben is vállalkozói ambíciói voltak. Alapított fordítóirodát, árult orvosságot háziorvosoknak és nagy kórházaknak. 1995-ben, az USA-ban találkozott az internettel. A Yahoo keresőbe a sör és a Kína szavakat beírva nem talált semmit. Ekkor kezdett honlapokat készíteni. Miután hazatért felhagyott a tanítással, felvett 2.000 dollár hitelt, és elindította a China Pages nevű vállalkozását, amely az első internetes vállalkozás volt az országban. 1999-ben megalapította az Alibaba.com-ot. 60 000 dollárral. Az Alibaba.com mára több óriási méretű internetes vállalkozásból álló cégcsoporttá nőtte ki magát, 20 millió felhasználóval rendelkezik a világ mintegy 200 országából.

Az Alibaba.com egyik titka, hogy a kis és középvállalkozásokra összpontosít, segít eladni és venni, azaz pénzt csinálni - vallja a cégalapító. Az Alibaba.com alapvetően egymást nem ismerő cégek találkozóhelye. Mivel a cég Kínában jött létre, nem meglepő, hogy a termékgyártók jelentős része is kínai. A kínai exportőröknek lehetőségük van az „Aranyfokozatú Szállító” cím elnyerésére. Ez nekik nem csak pénzbe kerül (5000 euró), hanem keresztül is kell menniük egy független hitelminősítő intézet vizsgálatán. A nem kínai cégeknek lehetőségük van egy úgynevezett „TrustPass” minősítés megszerzésére, ami ugyan csak 450 euro-ba kerül, de szintén tartozik hozzá egy elfogadási folyamat. A vásárlók mintegy 85 százaléka ilyen, minősített szállítóktól vásárol.

Ha egy cég rátalál egy potenciális szállítóra egy úgynevezett „Trade Manager” segíti a két céget az esetleges kommunikációs korlátok legyőzésében. A chat lehetősége azonnali üzletkötési lehetőséget is biztosít. Mivel elég nehéz közös időpont egyeztetése Európa, Amerika és Ázsia között, a Trade Manager összehozza a partnereket amikor a felek online vannak, akár például az otthonukban is. Biztosítva van az audio- és videolehetőség, és korlátozás nélkül tudnak a partnerek egymásnak küldeni kép-, illetve hanganyagot. Számos kisebb cég nem engedhet meg magának utazási költséget, ezért kimaradnak a világkereskedelmi áramlásból. Azonban a felhasználóbarát Alibaba a chat-, az audio- és videokonferencia lehetőséggel mégis be tudja őket kapcsolni a véráramba.

Az Alibaba.com felhasználóinak 15 százaléka kerül ki az EU export-/import cégei közül. A világ leglátogatottabb online piacát Magyarországon még nem nagyon ismerik. Az Alibaba.com valóban egy csodálatos hely, nincs olyan termék, amit ott ne lehetne megtalálni, persze abból is ezerfélét, ezer színben, ezer fajtában, legyen szó szoftverről vagy éppen fürdőruháról. Egyre több hazai cég jön rá az előnyeire, ma már több ezer magyar cég is használja a technológiai vállalatoktól az autóiparon át az élelmiszeriparig – mondták el az Atigris Informatika Zrt.-nél, az Alibaba.com partnerénél.

Az Alibaba nem csak az elektronikus világban segíti felhasználóit. A cég ismerve a személyes kontaktus fontosságát, különböző networking rendezvényeket tart Európában, Amerikában, Ázsiában. Ezeket az eseményeket általában összekötik a világ legjelentősebb vásáraival, ahol természetesen különböző szemináriumok és az Alibabával történő ismerkedés is megadatik az érdeklődőknek.

Mi leginkább egy társkereső website-hoz hasonlítunk. Segítünk az egymásra találásban, az ismerkedésben, a termékbemutatásban. Az ismerkedés online módon történik, a randevú a házasság a testközelség már a partnerek magánügye, off-line folytatják tovább a románcot – mondta el Porter Erisman alelnök.

Kulcsszavak: e-business Atigris

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01