Az európaiakat (egyelőre) nem érdekli a mobiltévé
![](/download/viewattach/63277/1/40/preview-350981373.jpg)
Carolina Milanesi, a Gartner elemzője szerint a közömbösség vagy elutasítás mögött praktikus okok állnak: a megfelelő vizuális élményt kínáló készülék ugyanis túl nagy kellene, hogy legyen, míg a többség által optimálisan kis méretűnek elfogadott mobilokon nem fér el élvezhető tévézést kínáló képernyő. A Távol-Keleten úgy tűnik, hogy az emberek kompromisszumkészebbek ezen a téren, mivel ott 20% fejezte ki érdeklődését a mobiltévé iránt. Igaz persze, hogy például Dél-Koreában a Samsung sorra jelenteti meg a DMB-tévés készülékeket, és emellett a szabad frekvenciák kiválasztása is probléma-mentesebb.
Európában jelenleg 3 országban működik üzleti célú mobiltévé-szolgáltatás, míg további legalább 14 helyen tesztelés zajlik. Ázsiában ugyanakkor a fejlettebb országok (Dél-Korea, Malajzia) mellett olyan fejlődő államokban is beindult már a DVB-H szolgáltatás, mint India és Vietnam, jövőre pedig Indonézia és a Fülöp-szigetek is belépnek a sorba. Európában gondot jelent, hogy hiányoznak az egységes üzleti modellek és a szabadon hozzáférhető frekvenciák, akárcsak az általánosan elfogadott technológiai szabvány.
Ez utóbbi vonatkozásában az EB – pontosabban Viviane Reding, távközlési és informatikai Biztos – szokásához híven igen keményen lépett fel, amikor hivatalos közleményében a Nokia által, az EU közel 40 millió eurós támogatásával fejlesztett DVB-H egységes mobiltelevíziós szabvánnyá tétele mellett foglalt állást. A ’90-es években a bizottság ugyanígy cselekedett a mobiltelefonos GSM platform esetében, és az azóta elért fejlődés messzemenően őket igazolta. A Gartner mostani felmérése ugyanakkor igencsak kellemetlenül érintheti az európai piacot és főként a mobilszolgáltatókat, akik előfizetőnként 5-10 euró többletbevételt várnak a mobiltévétől.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez.
Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád
A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon-márkája ma a párizsi Hipódromo de París-Longchamp helyszínén egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. Az eseményen – amelyen több mint 800 európai újságíró és partner vett részt – a vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro.
Az érettségire való felkészülésben is jól jöhetnek az okostelefonok
Az emelt szintű szobeli érettségik már nagyban zajlanak, alig két hét múlva pedig a középszintűek is elkezdődnek. A diákok számára fontos, hogy koncentráljanak, összeszedjék gondolataikat, és rendezetté tegyék hétköznapjaikat az ideális felkészüléshez. A HONOR által ajánlott alkalmazások pontosan ebben segítenek.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.