Integrált banki megoldást fejleszt az SAP és a Callata˙ & Wouters
Az SAP és a Callata˙ & Wouters közepes méretű bankok számára kínált, teljes körű (end to end) banki alaprendszer szállítására kötött együttműködést jelentett be. Az együttműködés célja egy, az SAP szoftverén és technológiáján alapuló üzleti folyamat-platform kiépítése, amely segítségével a bankok egyszerűsíthetik folyamataikat, csökkenthetik költségeiket és az integrált platform alkalmazásával kihasználhatják a piacvezető banki alaprendszer funkcionalitását az üzleti folyamatok egységesítésére.
A stratégiai együttműködés keretében a Callata˙ & Wouters “Thaler” nevű banki alaprendszerét és az SAP analitikai képességeit globális szinten egyetlen üzleti platformba ötvözik a bankok számára. Az együttműködés az SAP alkalmazásainak és banki platformjának képességeit kombinálja a Callata˙ & Wouters szoftverének kiválóságával, melynek segítségével a bankok és leányvállalataik az integrált szoftver skálázhatóságát, egységes szabványait és szolgáltatásait alkalmazhatják versenyelőny elérése, a költségek ellenőrzése és az ügyfél-elégedettség szintjének megtartása érdekében.
A Thaler nevű integrált banki megoldás az értékpapírokhoz, letétekhez, hitelekhez, kifizetésekhez és pénztári szolgáltatásokhoz kapcsolódó termékeket és működési folyamatokat kezeli. A magas fokú automatizáltság, valamint az online könyvelés és analitika révén jelentősen csökkennek a bankok működési költségei és kockázatai. A Thaler segítségével a bankok növelhetik méretüket és kiterjeszthetik jelenlétüket, valamint a versenytársaktól való stratégiai megkülönböztetés érdekében gyorsabban dobhatnak piacra új termékeket és szolgáltatásokat. A megoldás továbbá egy internetalapú front office megoldást is kínál a végfelhasználók és a fiókok számára. A Thaler-t jelenleg 15 ország 35 bankja használja, amelyek a lakossági, a private banking és a nagykereskedelmi banki iparág legnagyobb neveit képviselik.
Az SAP megoldások és a vállalati szolgáltatás-orientált architektúra (enterprise SOA) olyan üzleti folyamat platformot nyújt a bankszektor számára, amely az SAP NetWeaveren alapszik és amely iparág-specifikus, újrahasznosítható vállalati szolgáltatásokat és üzleti folyamat-elemeket kínál. Az SAP for Banking megoldás-portfolióval összhangban az üzleti folyamat platformot úgy alakították ki, hogy segítse a bankokat az üzleti lehetőségek gyors, hatékony és nyereséges megragadásában.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.