A Sony forgalomba hozza a világ első OLED tévéjét Japánban
A készülék egyelőre mindössze 11 inch (kb. 28 cm) átmérőjű lesz, ára pedig eléri majd a 200 ezer jent (kb. 304 ezer Ft). Ráadásul szakértők szerint a Sonynak valószínűleg még így is vesztesége lesz minden egyes darabon, a technológiai úttörő szerep azonban úgy látszik, megéri ezt az árat, akárcsak a PlayStation 3 játékkonzol esetében. A szándékot mindenesetre megerősíti Ryoji Chubachi-nak (Csubacsi Rjodzsi), a Sony elnökének a beszéde, aki a világ első OLED tévéjét a vállalat technológiai újjászületését szimbolizáló jelképként írta le, amely visszaállíthatja a cég gyenge PS3-eladások és néhány kisebb fiaskó által megtépázott tekintélyét.
Katsumi Ihara (Ihara Kacumi) alelnök valamivel óvatosabban fogalmazott, amikor azt nyilatkozta, hogy az OLED természetesen nem egyik napról a másikra váltja majd föl az LCD-t, ugyanakkor megvan benne az a potenciál, amelynek segítségével valóban a következő generációs sík képernyős technológiává nőheti ki magát. Az OLED általában a színhűség és a részletgazdagság terén múlja felül a jelenleg kapható képernyőket, a gazdaságosan gyártható méret azonban egyelőre erősen korlátozott. Azt, hogy az LCD még korántsem lejárt lemez, mi sem jelzi jobban, mint hogy maga a Sony is mintegy 10 millió LCD tévét tervez eladni a 2007-es pénzügyi évben, míg az OLED készülékből egyelőre mindössze havi 2000 darab készül majd.
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa
A Bridgestone továbbfejlesztette a prémiumkategóriás négyévszakos túraautó-abroncsát az egyedülálló DriveGuard Run-Flat (RFT) defekttűrő technológia beépítésével. Ezen újításnak köszönhetően a járművezetők egy defekt esetén még további 80 kilométert is megtehetnek akár 80 km/órás sebességgel, így biztosítva számukra a teljes biztonságot, kényelmet és nyugalmat. Az elektromos járművekre is alkalmas Turanza All Season 6 ENLITEN a DriveGuard RFT-vel felszerelve kiváló fékteljesítményt nyújt bármely évszakban, különösképp hó- és futásteljesítményt tekintve.
Ismét piacvezető lett a Huawei
A Huawei lett a világ leggyorsabban növekvő viselhető okoseszköz márkája 2024 első negyedévében a Canalys piackutató cég szerint. A márka folyamatos innovációval erősíti piaci pozícióját, legújabb termékei, többek között a Magyarországon is elérhető HUAWEI WATCH FIT 3 és a HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition okosórák a felhasználók igényeire fókuszálva, sokoldalú funkcionalitással szélesítik a termékek palettáját.
A Continental élesben teszteli szuperszámítógépét
A Continental első alkalommal építette be tesztjárműbe, nagy teljesítményű számítógépét (HPC). Ezzel lehetővé vált számos funkciónak, mint például a vezetésbiztonsági rendszerek, az automatizált parkolás, vagy a holisztikus mozgásvezérlés egy járműalkalmazásban történő elhelyezése.
Formatervezésiminta-oltalom védi a Széchenyi István Egyetem világrekorder autóját
A győri Széchenyi István Egyetem kiemelt figyelmet fordít szellemi vagyonának védelmére: az intézmény kutatóinak és hallgatóinak munkáit bejegyzett szabadalmak, mintaoltalmak és védjegyek sora óvja. Ezúttal a SZEnergy Team háromszoros világbajnok autójának alakját helyezték formatervezésiminta-oltalom alá, amely jogilag is garantálja, hogy a hallgatói mérnökcsapat nyerő karosszériája a jövőben is utánozhatatlan maradjon.
Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár
Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is. De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést* készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.