HP üzleti intelligencia a Rabobanknál
A HP bejelentette, hogy a pénzügyi szolgáltatások teljes körét nyújtó Rabobank a HP üzletiintelligencia-megoldását választotta 4,3 millió dollár értékű BI-projektje lebonyolítására.
A 38 országban több mint 9 millió lakossági és üzleti ügyfelet kiszolgáló holland Rabobank a következő generációs HP Neoview adattárház-platformra épülő megoldás mellé a HP Services szolgáltatásait is igénybe veszi. A pénzintézet üzleti növekedésének gyorsulását várja a teljesítmény- és költségszint terén máris javulást hozó új rendszertől.
A HP ma bemutatott új üzletiintelligencia-megoldása lehetővé teszi a pénzintézetek számára kockázataik pontosabb mérését és a megfelelést szabályozó belső folyamatok továbbfejlesztését. A HP Neoview platformra épülő HP Enterprise Risk Management megoldás támogatja a Bázel II egyezmény három alappillérét és a többi ágazati előírás – a Sarbanes-Oxley törvény, a nemzetközi számviteli standardok (IAS), valamint a pénzmosás-ellenes és ügyfélmegismerési (Know Your Customer) szabályok – teljesítését.
A HP ágazatvezető BI-szoftverfejlesztő cégek – az Informatica, a MicroStrategy és a Quadrant – közreműködésével dolgozta ki HP Enterprise Risk Management megoldását. Partnerei technológiáját saját üzletiintelligencia-hardvereivel és szolgáltatásaival kiegészítve széles portfóliót kínál az adathozzáférés, a vállalatirányítás és az adatminőség-biztosítás támogatására.
A Quadrant adatmodelljét és domain-szakértelmét az Informatica nagyvállalati adatintegrációs és minőségszabályozási szoftvereivel, valamint a MicroStrategy fejlett dashboard-képességeket nyújtó BI-platformjával ötvöző megoldás segítségével a pénzintézetek üzletmenetük valamennyi lépésénél átfogóan kezelhetik a kockázatokat.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.