Kritikus helyzetben a vezetői utánpótlás kinevelése

Mészáros Péter, 2007. október 24. 14:15

A HR igazgatók háromnegyede az egyik legsúlyosabb problémának és erőteljesen fejlesztendő területnek tartja az új vezetők kinevelését az IBM üzleti tanácsadó egységének (IBM Global Business Services) és az Economist kutatási részlegének (Economist Intelligence Unit) legújabb, globális emberi erőforrás témájú kutatási beszámolója szerint. A felmérés során 40 országban – köztük Magyarországon is – összesen négyszáz HR igazgatót kérdeztek arról, hogy milyen kihívások előtt állnak, s mely kérdéseket tartják a legégetőbbnek.

Gruhala Péter, az IBM Magyarország üzleti tanácsadó egységének igazgatója szerint ma a hatékony vezető nemcsak arról ismerszik meg, hogy hozza a számokat, és keresztülverekszi magát a viharos időszakokon, hanem olyan környezetet teremt, amely a tehetséget, a kiemelkedően teljesítőket vonzza és tartja meg – azokat az embereket, akikből meglehetősen szűkös utánpótlásra számíthat csak a jövőben. Elkerülendő a magas szintű vezetői és szakmai tudás hiányából fakadó fennakadásokat, a cégeknek gondoskodniuk kell arról is, hogy rendelkezzenek a később menedzserekké kinevezhető munkatársak csoportjával.

A kutatás során megkérdezettek több mint fele úgy véli, vállalatuk nem tud megbirkózni azzal a feladattal, hogy munkatársaik tudását és készségeit olyan irányban és ütemben fejlessze, ahogyan azt az üzleti élet megkívánja. További problémát jelent, hogy sok esetben a kollégák ismeretei nincsenek szinkronban a cég célkitűzéseivel.

A tanulmány címe, „az adaptív munkaerő”, mintegy összegezve a legfontosabb megállapításokat, arra utal, hogy a jelenlegi, rendkívül gyorsan változó és kíméletlen, globális versenyt diktáló gazdasági környezetben a belső és külső elvárások, a piac igényei megkövetelik, hogy a cégek rugalmasan működjenek, az általuk legkiválóbban gyakorolt tevékenységekre koncentráljanak és ellenálljanak a kívülről érkező nehézségeknek. Ezért a gazdálkodó szervezetek számára kulcsfontosságú, hogy képesek legyenek felmérni, milyen készségekre lesz szükségük a jövőben, és munkatársaik kritikus tömegénél gyorsan fejlesszék ki a szükséges kompetenciákat. A HR igazgatók 14%-a vélte úgy hogy igazán adaptív munkatársakkal rendelkezik. 

A tanulmány három, az eredmények szempontjából kritikus személyzeti faktort határoz meg, amelyek egyúttal olyan feladatokat is jelentenek a HR szakemberek számára, amelyeket csak az üzleti vezetéssel szorosan együttműködve oldhatnak meg:

•    Meg kell jósolni, hogy az üzlet fejlődése és változása milyen személyi képességeket követel meg az elkövetkező 3-5 évben.
•    Meg kell találni a szakértő munkatársakat, akik nem csak a jelen körülmények között teljesítenek kiválóan, de arra is képesek, hogy kövessék a változásokat: szívesen tanulnak, és nem idegenkednek attól, hogy feladatuk, vagy elvégzésének módja megváltozik.
•    Az együttműködést a vállalati élet alappilléréve kell tenni, megszüntetve a silókat, mert a kihívások annyira összetettek, hogy azokra csak a különböző fejekben meglévő eltérő tudás és szemléletmód ötvözésével lehet válaszolni.

A tanulmány elérhető az ibm.com/iibv címen keresztül.

Kulcsszavak: trend IBM karrier

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01