Az EU a Google-Doubleclick ügyletet vizsgálja
Az Európai Bizottság szerint fennáll annak a veszélye, hogy a keresőóriás monopolhelyzetbe kerülhet az akvizíció által az online hirdetések területén. Az eddigi vizsgálati eredmények fényében tehát az európai versenyhivatal úgy határozott, hogy még több részletet akar megtudni a két cég egyesülésével kapcsolatosan, hogy megállapíthassák, vajon valós-e a konkurensek azon aggodalma, miszerint az online reklámkiszolgáló bekebelezése által felborulhat a piaci egyensúly. Az EB 2008 április 2-án fogja kihirdetni végleges döntését, ezért a Google-nak még jó néhány hónapot kell várnia, hogy zöld utat kapjon a felvásárláshoz.
Eric Schmidt, a keresőóriás vezérigazgatója a hír hallatán csalódottságának adott hangot, azonban kijelentette, készek együttműködni az Európai Bizottsággal, hogy bebizonyítsák, az akvizíciónak nem hogy bármiféle negatív hozadéka lesz, hanem az javára válik majd mind a reklámozóknak, mind pedig a fogyasztóknak.
Kapcsolódó cikkek
- Antilop: elindult a korrupcióellenes honlap
- Brüsszel a verseny növelését tervezi, az NHH támogatja
- Tízmillió dolláros Android-fejlesztő versenyt hirdetett meg a Google
- Symbian: "csak múló nátha" a Gphone Android
- Megérkezett Európába az iPhone
- Megérkezett a Gphone, de szoftver formájában
- E-kereskedelmi konferenciát szervez a Google és a SzEK
- A Yahoo után a Google is megújítja levelezőjét
- Egekben a Google-részvények a mobilpiacra való belépés hírétől
- Több kulcsszó alapján keresnek az internetezők
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.