Humán erőforrás szolgáltató központot nyitott a Nokia Komáromban
Nokia Pont elnevezéssel információs központot nyitott csütörtökön Komáromban a Nokia, a Vállalkozók Házában berendezett 70 négyzetméteres irodában bárki tájékozódhat a gyárról és az aktuális álláslehetőségekről.
Az érdeklődőknek ezentúl nem kell kimenniük a gyárba, a Nokia Pontban interjúkat lehet lebonyolítani, a jelentkezők akár felvételi elbeszélgetésen is részt vehetnek - mondta el a Nokia kommunikációs igazgatója, hozzátéve, hogy az iroda fél kilenctől fél hatig lesz nyitva.
Timo Kahlein, a Nokia Komárom Kft. ügyvezető igazgatója újságírói kérdésre hozzátette, szeptember elejétől 300-zal bővítették a létszámot, azonban még mindig keresnek technikusokat. A Nokiánál közel 6000 ember dolgozik Magyarországon, közülük 5500-an Komáromban.
A Nokia 1999-ben építette föl komáromi gyárát, mintegy 100 millió eurós költséggel. Az üzemben 2000 januárjában indult meg a kereskedelmi termelés, és 2006 novemberében elkészült a 300 milliomodik mobiltelefon. A gyárat 2005-ben, több mint 50 millió eurós beruházás keretében új üzemcsarnokkal bővítették.
Az ügyvezető a cég harmadik negyedéves üzleti jelentése alapján elmondta, hogy elsősorban az ázsiai és az afrikai eladások erőteljes bővülésének köszönhetően 39 százalékra nőtt az előző negyedévi 36 százalékról.
A cég korábbi közleménye szerint a harmadik negyedévben az adózott eredmény 85 százalékkal 1,56 milliárd euróra emelkedett a 2006 hasonló időszaki 845 millióról, jócskán túlszárnyalva az elemzők várakozásait. A nyereségráta 22 százalékra emelkedett az előző évi 13 százalékról.
Az árbevétel 28 százalékkal 12,9 milliárd euróra nőtt.
A telefonok átlagos ára 82 euróra csökkent a harmadik negyedben a második negyedévi 90 euróról.
A Nokia 112 millió készüléket adott el világszerte a harmadik negyedben, majdnem annyit, mint három legközelebbi versenytársa együttvéve.
Kapcsolódó cikkek
- Várakozáson felüli Nokia-nyereség
- Európa legértékesebb márkája a Nokia
- Mobilreklám-céget vesz a Nokia
- Több mint 300 embert vesz fel a Nokia Komárom
- Gyökeres átszervezés a Nokiánál
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- A Nokia Siemens több mint 3 ezres leépítésre készül
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A Nokia kínai beszállítója települ Komáromba
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.