Abu-Dzabi vette meg az AMD 8,1%-át
A Mubada Development névre hallgató társaság a Financial Times értesülése szerint mintegy 700 millió dollárt fizetett a papírokért, ami nagyjából reális, tekintve, hogy az AMD részvényeinek 8,1%-a az utolsó kereskedés szerinti árfolyamon valamivel több mint 550 millió dollárt kóstált. A csipgyártó az amerikai tőzsdefelügyeletnek benyújtott regisztrációs dokumentumban kijelentette, hogy a hasznot általános feladatokra kívánják fordítani. A befektetés valószínűleg igencsak jól jön az immár negyedik negyedéve veszteséggel küzdő AMD számára, amely ráadásul az utolsó generációs, négymagos processzorok piacra dobásával is lemaradásban van fő riválisa, az Intel mögött.
A vételt persze még jóvá kell hagynia a külföldi cégek amerikai befektetéseit vizsgáló szenátusi bizottságnak is, amely a fegyvergyártók mellett különösen a technológiai cégek esetében hajlamos a nemzeti érdekek védelmére. Persze alighanem elég buta összeesküvés-elmélet lenne bármilyen radikális iszlámista csoportot feltételezni a hatodik legnagyobb olajexportőr Abu Dhabi kormánya mögött, ám a bizottság így is komolyan hátráltathatja az AMD számára gyümölcsözőnek ígérkező üzlet megvalósulását.
Kapcsolódó cikkek
- Az Intel válasza az EU-vádakra
- AMD negyedév: veszteség, növekvő forgalom
- Távozik az AMD-től a volt ATI-vezér
- AMD: 45 nm-es szilíciumlap és elbocsátások
- Egy negyedév alatt visszanyerte tavaly elvesztett piacrészét az Intel
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- AMD: megszorítások az árháború miatt
- Mesterségesen tartotta magasan az árakat az ATI és az Nvidia?
- A vártnál nagyobb lett az AMD negyedéves eredménye
- Az AMD egyharmados piaci részt akar
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.