Tízéves az SAP Hungary Kft.
Az SAP Hungary Kft., az SAP AG 100%-os tulajdonrészű magyarországi leányvállalata a mai napon ünnepli megalakításának tizedik évfordulóját.
Az 1997. december 12-én alapított SAP Hungary Kft. az egykori cégképviseletet - mely korábban az osztrák SAP leányvállalat irodájaként működött - váltotta ezen formájában. Az egykori cégképviselet mára a hazai informatikai élet egyik kulcsszereplőjévé fejlődött. Az IDC független piackutató cég felmérése szerint 35%-os piaci részesedéssel rendelkezik Magyarországon a vállalatirányítási szoftverek piacán, mellyel piacvezető.
Az SAP Hungary Kft Magyarországon kevesebb, mint tíz emberrel kezdte meg működését. Ma a cég közel 500 embert foglalkoztat három területen, ezek:
- ügyvezetési, értékesítési tanácsadási, marketing, és pénzügy funkciókat összefoglaló Field tevékenység;
- a nyugat-európai országok ügyfélszolgálatát ellátó SAP Global Support Center, és
- a világszerte 8 SAP fejlesztőközpont egyikeként szoftverfejlesztéssel foglalkozó SAP Labs Hungary.
Az idei év az SAP AG számára is jelentős: 2007-ben ünnepli a németországi walldorfi központ megalakulásának 35. évfordulóját. Az 1972-ben alapított SAP elérte, hogy a vállalatirányítási rendszerek világpiacán (ERP) 27%-os részesedéssel, az ügyfélkapcsolat-menedzsment szoftverek (CRM) terén 25,7%, és az ellátási lánc menedzsment (SCM) területén 19,7%-os piaci részesedéssel rendelkezzen, mely piacokon egyben világelső.
Az SAP Hungary Kft vezetői az elmúlt 10 év során:
- 1997-2000: Karl Himetzberger alapító ügyvezető igazgató
- 2000. július-2007. július: Vahl Tamás ügyvezető igazgató
- 2007. augusztus- 2007. november: Veres Zsolt megbízott ügyvezető igazgató
- 2007 novembertől Stewart Oldroyd ügyvezető igazgató
Az SAP Hungary Kft. árbevétele és létszáma az elmúlt években
Évszám | Árbevétel (Mrd Ft) | Létszám (fő) |
2001 | 7,154 | 140 |
2002 | 8,06 | 134 |
2003 | 7,88 | 137 |
2004 | 7,13 | 155 |
2005 | 9,35 | 336 |
2006 | 13,58 | 385 |
Kapcsolódó cikkek
- A tagok ihlették az SAP új közösségi hálózati elismerési programját
- Stewart Oldroyd lett az SAP Hungary ügyvezető igazgatója
- Kibővítette kapcsolatát az EDS és az SAP
- Teljesíti éves előrejelzését a SAP
- Piaci élvonalbeli üzleti intelligencia gyártót vett az SAP
- Kezdetét vette az SAP Tihany '07, a cég idén tízéves konferenciája
- Építőipari kiegészítő ERP a HostLogic-tól
- SAP - távozik Vahl Tamás ügyvezető
- Az SAP minőségi kiválósági díjjal jutalmazta európai ügyfeleit
- SAP: kompetencia-központ a Debreceni Egyetemen
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?
Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.
Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.
Győrben találkozott a tudomány és az üzleti világ
Ötödik alkalommal rendezték meg a Hungarian Summitot, a magyar–amerikai felsőoktatási és üzleti kapcsolatok építését célzó rangos eseményt. Az idei fórumnak a Széchenyi István Egyetem adott otthont, amely már a kezdetektől aktív résztvevője és támogatója a kezdeményezésnek.