Új tulajdonosnál a GTS Central Europe
A Columbia Capital, M/C Venture Partners and Innova Capital vezette, magánbefektetői alapokból álló konzorcium megállapodást kötött a GML Limited-del a GTS Central Europe 100 százalékának megvásárlásáról. A tranzakció várhatóan 2008 első negyedévében zárul majd le. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra.
A GTS Central Europe a régió vezető alternatív távközlési szolgáltatója, amely leányvállalatokat működtet Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Magyarországon és Romániában, de emellett szolgáltatásai elérhetők többek között Lettországban, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bulgáriában és Ukrajnában is. Az elsősorban üzleti szolgáltatásokra összpontosító GTS Central Europe konszolidált bevétele az idén várhatóan 393 millió euró lesz, az EBITDA pedig eléri a 69 millió eurót.
A konzorcium vezetői, a Columbia Capital és az M/C Venture Partners az informatikai és telekommunikációs szektorban érdekelt amerikai befektetői csoportok, míg az Innova Capital az egyik vezető magántőke befektető csoport Közép-Európában. A konzorcium további tagjai a Bessemer Venture Partners valamint más kiemelt pénzügyi befektetők.
A konzorcium pénzügyi tanácsadója az ABN AMRO Corporate Finance Ltd. volt, a GML Limited oldaláról pedig a KBC Securities segítette az ügylet lebonyolítását. A konzorcium jogi tanácsadója a Squire Sanders & Dempsey LLP volt, az eladóé pedig a Clifford Chance.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom online marketingkommunikációs tenderének eredményei
- Távozik Juhász Attila a Synergontól
- Széleskörű Toshiba-Sharp együttműködés az LCD tv ágazatban
- Felvásárolják a Siemens Leasing Kft-t és a Siemens Finance Zrt-t
- Megegyezett a HDD-licencekről a Hitachi és a Samsung
- Adatbáziskezelő szoftvercéget vásárol az IBM
- Magyar Telekom: 19 milliárdos létszámleépítés
- HTCC: felvásárolja az osztrák Memorex Telex Communicationst
- Felszámolja európai mobilkészülékház-gyártását a Balda - eladja a veszprémi üzemet
- Nokia Karácsony kánkánnal
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.