e-Bank: lassuló felfutás, kényelmetlenségek
Ami a hazai e-banki szoftvereket illeti, én nem tüntetném ki egyiket sem a másik rovására. Mindegyik más és más filozófiát követ. Az első fecske Inter(net)-Európa bank a legtöbb funkcióval rendelkező megoldás, de bonyolult kliensszoftverrel megáldva, amely nem biztos, hogy friss állapotában fut, mivel a frissítést a számlatulajdonos kikapcsolhatja. Az OTP interfésze teljesen Javakorabeli, azaz hálózatra szült, viszont mindent ezerszer újrakérdez, semmit nem jegyez meg. A Raiffesen termékét még nem sikerült közvetlenül megismernem (az újabb hazai e-Bankokét meg pláne), de egy kellemetlenségével már összeakadtam: a böngészőmodul nem tölthető le, csak szerződötteknek. Ezért aztán nem csodálkoznék, ha nálunk is lenne lemorzsolódás. Én mindenesetre most jelentkeztem be az OTP-nél arra, hogy a vállalkozói számlámat is neten át kezelhessem. Eddig olyan kis forgalmam volt rajta, hogy nem izgatott. Amióta a Számalknál kiutálták az szja-s külső megbízást, sajnos ismét több átutalásos számlával kell bajlódnom. Szerintem minden e-Bank megoldás jobb annál, mint amikor a bankfiókot egész délután nem tudom felhívni, és a végén muszáj odagyalogolni. A telebankot egyszerűen nem tudtam megszeretni, és napközben ott is vesződhet az ember a foglaltsági jellel. No persze az internetem sebessége is hagy sok kívánnivalót maga után, de mégis jóval messzebbre lehet vele jutni, mint a bankban vagy a telebankban való sorban állással. Az idő pénz. Nekem már minden pénzt megér, hogy on-line intézhessem a pénzügyeimet. Még ha nem is tudok így mindent elintézni.
Azt azért még hozzáfűzöm, hogy az interfész kényelmetlensége engem is jóval jobban izgatott, mint az olykor tapasztalt működési rendellenességek (hogy szépen fejezzem ki magam). Karácsony tájékán például az IEB-nél valamiért megduplázódtak az átutalásaim. Még szerencse, hogy ott kézi kontroll is van, és az ügyintézők ki tudták szűrni a dupla rekordokat (telefonon felhívtak!). Az OTP-nél a minap ijesztettek rám azzal, hogy egy Amazon.com-vásárlás valutakonverzióját csak a negyedik kísérletre tudta az ügyintéző helyesen begépelni. Így megjelent egy csomó zagyva tranzakció és törlés a számlámon. Más kérdés, hogy ezt én másnap észleltem, és telefonon reklamáltam miatta. Mivel a pozitív és negatív tranzakciók végösszege a helyes értéket adta ki, tulajdonképpen nagy baj nem történt, viszont a korábbi időkben egy esetleges ilyen hibát az ember csak a következő hó végi záráskor tudhatott meg (ha közben ki nem törölték az analitikából, és meg sem tudhatta, hogy volt némi baj a számlája körül). Szóval, az elkerülhetetlen emberi hibák ellenére is, kimondhatatlanul jó érzés pontosan rajta tartani a kezem a pénzügyeim pulzusán.
Kapcsolódó cikkek
- Bankkártyákról mindenkinek - új online MNB kiadvány
- Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások
- A magyarok többsége tart az internetes átutalástól
- "Biztonsági paradoxon" a világ legnagyobb pénzintézeteinél
- Megújult a Budapest Internetbank
- A kereskedelmi bankok nem felelnek meg saját elvárásaiknak
- Saját azonosító hardver PayPal-hoz
- Megöli a tévét az online video?
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- Egy év alatt 106%-kal gyarapodott a zeneletöltések piaca
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.