e-Bank: lassuló felfutás, kényelmetlenségek

Zsadányi Pál, 2000. február 4. 23:04
Az on-line bankolászat némi kezdeti lendület után telítési jelenségeket mutat. Amerikában a merészek egyharmada egy év alatt lemorzsolódott. A Cybercitizen Finance felmérése szerint minden harmadik e-számlát nyitó egy éven belül meggondolja magát és felbontja a számlaszerződését. A kérdés, milyen okok vezetik őket erre a lépésre?
A távozók fele elégedetlen a szolgáltatóval, mégpedig azért, mert túl kényelmetlenül használható az interfésze. A Cybercitizen Finance a Webcriteria cég Max nevű automatizált szoftverével mindjárt le is próbálta mérni néhány eminens amerikai e-Bank interfészének kényelmességét, és úgy találta, tényleg sok tennivalója volna még az e-bank szoftverek készítőinek.

Ami a hazai e-banki szoftvereket illeti, én nem tüntetném ki egyiket sem a másik rovására. Mindegyik más és más filozófiát követ. Az első fecske Inter(net)-Európa bank a legtöbb funkcióval rendelkező megoldás, de bonyolult kliensszoftverrel megáldva, amely nem biztos, hogy friss állapotában fut, mivel a frissítést a számlatulajdonos kikapcsolhatja. Az OTP interfésze teljesen Javakorabeli, azaz hálózatra szült, viszont mindent ezerszer újrakérdez, semmit nem jegyez meg. A Raiffesen termékét még nem sikerült közvetlenül megismernem (az újabb hazai e-Bankokét meg pláne), de egy kellemetlenségével már összeakadtam: a böngészőmodul nem tölthető le, csak szerződötteknek. Ezért aztán nem csodálkoznék, ha nálunk is lenne lemorzsolódás. Én mindenesetre most jelentkeztem be az OTP-nél arra, hogy a vállalkozói számlámat is neten át kezelhessem. Eddig olyan kis forgalmam volt rajta, hogy nem izgatott. Amióta a Számalknál kiutálták az szja-s külső megbízást, sajnos ismét több átutalásos számlával kell bajlódnom. Szerintem minden e-Bank megoldás jobb annál, mint amikor a bankfiókot egész délután nem tudom felhívni, és a végén muszáj odagyalogolni. A telebankot egyszerűen nem tudtam megszeretni, és napközben ott is vesződhet az ember a foglaltsági jellel. No persze az internetem sebessége is hagy sok kívánnivalót maga után, de mégis jóval messzebbre lehet vele jutni, mint a bankban vagy a telebankban való sorban állással. Az idő pénz. Nekem már minden pénzt megér, hogy on-line intézhessem a pénzügyeimet. Még ha nem is tudok így mindent elintézni.

Azt azért még hozzáfűzöm, hogy az interfész kényelmetlensége engem is jóval jobban izgatott, mint az olykor tapasztalt működési rendellenességek (hogy szépen fejezzem ki magam). Karácsony tájékán például az IEB-nél valamiért megduplázódtak az átutalásaim. Még szerencse, hogy ott kézi kontroll is van, és az ügyintézők ki tudták szűrni a dupla rekordokat (telefonon felhívtak!). Az OTP-nél a minap ijesztettek rám azzal, hogy egy Amazon.com-vásárlás valutakonverzióját csak a negyedik kísérletre tudta az ügyintéző helyesen begépelni. Így megjelent egy csomó zagyva tranzakció és törlés a számlámon. Más kérdés, hogy ezt én másnap észleltem, és telefonon reklamáltam miatta. Mivel a pozitív és negatív tranzakciók végösszege a helyes értéket adta ki, tulajdonképpen nagy baj nem történt, viszont a korábbi időkben egy esetleges ilyen hibát az ember csak a következő hó végi záráskor tudhatott meg (ha közben ki nem törölték az analitikából, és meg sem tudhatta, hogy volt némi baj a számlája körül). Szóval, az elkerülhetetlen emberi hibák ellenére is, kimondhatatlanul jó érzés pontosan rajta tartani a kezem a pénzügyeim pulzusán.

Kulcsszavak: onlineszolg bank trend

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01