Magyar cégek kifogásolják a 25 milliárdos központosított szoftver-tendert
A központosított közbeszerzési eljárás alapján keretmegállapodást kötnek már korábban beszerzett szoftver licencek bővítésére, kiegészítésére, meghosszabbítására, verziókövetésére, cseréjére, valamint új szoftverlicencek beszerzésére és kapcsolódó szolgáltatások teljesítésére - áll a Közbeszerzési Értesítőben.
A három cég, az Open SKM Agency Kft., az ULX Nyílt Forráskódú Tanácsadó és Disztribúciós Kft., valamint a Multiráció Kft. szerint a pályázat versenykorlátozó, mert gátolja a nyílt forráskódú szoftvertermékek felhasználásának esélyegyenlőségét az oktatásban és az államigazgatásban - mondta Kürti László. A nyílt forráskódú szoftverek programjának dokumentációját nyilvánossá teszik, míg a zárt forráskódúakét, mint amilyenek a Microsofté, nem.
A tenderdokumentáció műszaki leírása alapján feltételezhető, hogy csak Microsoft szoftverrel lehet pályázatot nyerni. Ezért a három cég először konzultációt kezd a Közbeszerzési Döntőbírósággal, kezdeményezik a kiírás visszavonását a Miniszterelnöki Hivatalnál valamint bejelentést tesznek az Európai Bizottságnál - mondta Kürti László.
Hangsúlyozta, hogy a Microsoft ugyan a kormányok rendelkezésére bocsátja a szoftver kód említett dokumentációját, de az esetleges fejlesztéseket nehezen lehet megvalósítani, vagy azok egyáltalán nem illeszthetők a Microsoftéhoz. A brit BECTA ügynökség, amely oktatási kommunikációs és technológiai ügyekkel foglalkozik egy nemrégiben készült felmérésében megállapította, hogy az általános iskolák esetében a szoftverekkel kapcsolatos összes költség 75 százalékkal, a középiskolákban pedig minimum 25 százalékkal csökkenthető nyílt forráskódú szoftverek alkalmazásával.
Az Open SKM Agency Kft. a Sun Microsystems StarOffice nevű szoftverének magyarországi képviselöje, az ULX Nyílt Forráskódú Tanácsadó és Disztribúciós Kft. nemzetközi nyílt forráskódú vállalati termékek, többek között a Red Hat disztribútora és fejlesztője, a Multiráció Kft. szintén önálló nyílt forráskód alapokon végez szoftverfejlesztéseket.
Kapcsolódó cikkek
- A Központi Szolgáltatási Főigazgatóság reagálása a vádakra
- Szabadalomsértéssel vádolják Kínában a Microsoftot
- 140 milliót fizet a Microsoft szabadalomsértés miatt
- Dollármilliárdos Microsoft-Lenovo szoftverüzlet
- Ezúttal a Microsoft nyert pert az Alcatel-Lucent ellen
- Microsoft-Novell: újabb részletek a műszaki megállapodásról
- Intellektuális kalózkodással vádolják a Microsoftot
- A Novell ismerteti a Microsofttal kötött megállapodás részleteit
- 1.2 milliárd dollárért vásárol MS-szoftvereket a Lenovo
- Már több mint félmillió érvényesített Windows Magyarországon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.