857 millió vásárló az interneten
A nemzetközi piackutató vállalat két éve végzett először globális trendkutató vizsgálatot az internetes vásárlási szokásokról. Akkor a világ lakosságának durván egytizede - 627 millió ember - vásárolt már legalább egyszer az interneten. Két év alatt tehát nagyjából 40 százalékkal bővült a piac, és csak az elmúlt hónapban az összes internetező több mint 50 százaléka bonyolított le minimum egy online vásárlást.
Leginkább Dél-Koreában terjedt el a netes kiskereskedelem. Ott a felhasználók 99 százaléka vett már valamit az interneten. A távol-keleti ország után Nagy-Britannia, Németország és Japán következik egyaránt 97 százalékos aránnyal. Az Egyesült Államok 94 százalékkal a nyolcadik.
Az összes megkérdezett 41 százaléka nevezte meg a könyvet a legutóbb vett három termék vagy szolgáltatás között, így ez a legnépszerűbb árucikk. A legtöbb könyvrendelést fejlődő országokban, Kínában, Brazíliában, Vietnamban és Egyiptomban adták le az internetezők.
A második legnépszerűbb a ruházat, kiegészítők és lábbelik kategória. Itt tapasztalható legnagyobb növekedés - két év alatt húszról 36 százalékra nőtt az ilyesmit vásárlók aránya.
A harmadik helyre a repülőjegy került a dvd-k, hanghordozók és videojátékok csoportjával együtt: egyaránt 24 százalék említette ezeket, míg háztartási elektromos készülék vásárlásáról a megkérdezettek 23 százaléka számolt be.
A dombornyomású hitelkártya messze a leggyakoribb fizetési módszer. Az online beszerzések 60 százalékát bonyolították így, a PayPal rendszert a vásárlók negyede választotta. A hitelkártyával fizetők körében 53 százalékos aránnyal a Visa típus a legnépszerűbb, maga a kártyás fizetés pedig Törökországban, ahol a vásárlók 91 százaléka egyenlítette ki a számlát ezen a módon.
Az ACNielsen szerint a fogyasztók ragaszkodnak a megszokott webhelyekhez. 60 százalék arról számolt be, hogy majdnem mindig ugyanott vásárol. A tavaly december 7-i mérések szerint az eBay éri el a legtöbb fogyasztót - egy nap alatt 124 millió főt, az alapsokaság 36,1 százalékát. A második az Amazon webáruház lett 29,1 százalékkal (99,8 millió látogatóval), a harmadik pedig az amerikai Target Corporation kiskereskedelmi áruházlánc online üzlete (11 százalék - 37 milliós közönség).
A 15 éven felüli online populációra nézve reprezentatív kutatásban 48 európai, ázsiai, észak-amerikai és közel-keleti országból összesen 26 312 internetfelhasználó vett részt.
Kapcsolódó cikkek
- BSA: az illegális szoftverhasználat visszaszorítása jelentősen növelné a gazdaság teljesítményét
- Nő a Vista elfogadottsága vállalati környezetben
- Adatbiztonság: A globális TMT vállalatok egy helyben toporognak
- Új "háromtényezős" vállalati fenntarthatósági stratégia
- Feltérképezték a vírusírás jövőbeni gócpontjait
- Óriás növekedés a konzolpiacon
- 131 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma novemberben
- Indiai cégek érdeklődnek magyarországi üzleti lehetőségek iránt
- Adatbiztonság: a TMT vállalatok egy helyben toporognak
- IDC: 10 százalékos kellékanyag-piaci növekedés 2007 első félévében
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.