Mától minden üzlet internetvállalkozás!
AOL Time Warner: a jövő század médiaboltja
Gyakran hallom előadásokon meg kerekasztal-beszélgetéseken, hogy a régi világ, a tradicionális média halott. Nem halott az, csak kevésbé fontos, mint az új (egészen pontosan 55%-ban az új világ vette át a hatalmat, és a maradék jut a réginek). Az új nem öli meg a régit, csak nagyon átalakítja. Aki pedig kitartott az AOL mellett az idegtépő száguldás során, az nagyon jól járt eddig is a részvénypiacon - majd az AOL Time Warner részvényével hosszú távon.
Sokat lehetett olvasni a "tulipánmániáról" meg arról, hogy az internetbuborék ki fog pukkadni. Mostantól megint csak mások a játékszabályok a tőzsdén, mert a játék nem arról szól, hogy mennyire lehet az internetbuborékot tovább fújni, hanem arról, hogy milyen gyorsan lehetséges üzletileg és elméletileg összeházasítani a digitális és az analóg tartalomhordozókat. És nem kétséges, hogy aki tudja, hogyan lehet digitálissá formálni az analógot, az győzött.
Pedig milyen keservesen ment a tanulás, a régi beidegződések és értékelések elfelejtése... Emelem kalapom a Time Warner boardja előtt, mert úgy tűnik, hogy megtanulta a leckét, és meghozta az egyedüli helyes döntést, ami biztosítja vezető pozíciójukat a következő évszázadra.
Ha megengedi a kedves olvasó, szeretném némi rövid személyes visszatekintéssel is fűszerezni összefoglalómat, és végigvezetni szíves figyelmüket a "deal" döntő elemein.
AOL Time Warner: Szuperhatalom minden termék eladásához
Az elmúlt öt év jó részét - különösen 1996-97-et - azzal töltöttem, hogy igyekeztem meggyőzni a reklámprogramokat készítő szakembereket arról, hogy ma már interaktív kampány nélkül nincs értelme bármit is reklámozni. Gyorsabban, mérhetőbben, olcsóbban, hatékonyabban lehet elérni a célpiaci csoportot a neten, mint bármilyen más médiumon keresztül.
Akik ezt az egyszerű üzenetet megértették, azok gyorsan vezetői pozíciókra tettek szert üzleteikben. Velük a következő lépésben azt kellett megértetnem, hogy AOL nélkül reklámozni a neten annyit tesz, mintha az ember pingpongütővel próbálna teniszezni.
A híres 80/20 szabálya igaz az internetre is, vagyis a 20% hozza a forgalom 80%-át, tehát csak az élmezőnyben érdemes reklámozni, ha valaki hatékonyan akar célba juttatni egy programot. Mostantól kezdve egyetlen telefonhívással többet lehet elérni egy marketingprogram számára, ha az AOL Time Warner által birtokolt médialehetőségeket vesszük számításba, mint sok száz hívással, ha a különböző részterületeken reklámfelületet kínáló versenytársakat keressük meg.
Igazából erről szól ez a "deal": a reklámdollárokról, amelyeknek elképesztő hányada folyik majd keresztül az AOL Time Warner család különböző alkotóelemein, melyek lefedik az Egyesült Államok (és egyre inkább a világ többi része) minden "eladásra érdemes" célcsoportját.
Mitől más az AOL, mint a versenytársak?
Az AOL egy új ipart teremtett, csendben, csak az értő kevesek vigyázó tekintete által kísérve. Mindenki a webről beszél, de a weben többszörösen megbukott óriás Microsoft kivételével senki sem beszél a kontrollról. Arról, hogy amikor valaki a netre megy az AOL-on keresztül, az nemcsak mint ISP-t használja azt, hanem a különböző tartalmú csatornákon keresztül az AOL közösségeinek aktív tagjává válik a "fehasználóbarát" tartalmi szerkesztésnek köszönhetően.
Erre mostanáig nagyon sokan nem döbbentek rá. Jó néhányan kérdeznek az AOL Time Warner "deallel" kapcsolatban a Yahoo megnőtt szerepéről, amin én megint csak mosolygok. Mert a Yahoo az AOL üzleti modelljének a felét érti csak, a tartalmi keresés fontosságát - a Szilikon-völgy lekésett az ISP-szolgáltatásról? Nem véletlen, természetesen, hogy az Észak-Virginia-Washington DC metropolisz az internet központja: minden valamirevaló hálózati cég és telekommunikációs óriás idevalósi. Steve Case-nek csak körül kellett néznie, és jó zseni módjára megtenni azt az egyszerű lépést, amely addig senkinek nem jutott eszébe: olyan módon szervezni internetkapcsolatot és a tartalmat, amely a használó számára a legbarátságosabb és a legegyszerűbb. Nagy sebességű netkapcsolatra emlékeztető felhasználói élményt teremteni lassú és nehézkes telefonmodemeken keresztül.
AOL: az internet McDonald'sja
Egyszerű, könnyű, világosan kezelhető. Nincsenek fölösleges, különleges technikai csodák, csak gyorsaság és tisztaság. Nagyon látszik rajta, hogy marketingszakemberek tervezik, és nem programozó mérnökök. És ez kell mindenkinek. Ezért nyerte meg az AOL a legfontosabb csatát: a legnagyobb tradicionális médiaóriás lenyelését.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- KÜRT: sikeres kuvaiti biztonsági intelligencia projekt
- Közösségi portált vesz az AOL, 850 millió dollárért
- A Yahoo esetleg az AOL-lal védekezik a Microsoft ellen
- Internetes reklámcéget vett az AOL is
- Eldőlt: 1 milliárdos Google befektetés és 300 millió dolláros kölcsön az AOL-nak
- Meghiúsulhat a Google-AOL megállapodás
- A Google részesedik az AOL-ból, nem a Microsoft
- Az AOL kihátrál a Microsoft támogatását élvező spam-ellenes rendszerből
- Egy gigászi identitászavar végjátéka avagy Requiem az AOL hőskorszakáért
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.