Mától minden üzlet internetvállalkozás!
AOL Time Warner: a jövő század médiaboltja
Gyakran hallom előadásokon meg kerekasztal-beszélgetéseken, hogy a régi világ, a tradicionális média halott. Nem halott az, csak kevésbé fontos, mint az új (egészen pontosan 55%-ban az új világ vette át a hatalmat, és a maradék jut a réginek). Az új nem öli meg a régit, csak nagyon átalakítja. Aki pedig kitartott az AOL mellett az idegtépő száguldás során, az nagyon jól járt eddig is a részvénypiacon - majd az AOL Time Warner részvényével hosszú távon.
Sokat lehetett olvasni a "tulipánmániáról" meg arról, hogy az internetbuborék ki fog pukkadni. Mostantól megint csak mások a játékszabályok a tőzsdén, mert a játék nem arról szól, hogy mennyire lehet az internetbuborékot tovább fújni, hanem arról, hogy milyen gyorsan lehetséges üzletileg és elméletileg összeházasítani a digitális és az analóg tartalomhordozókat. És nem kétséges, hogy aki tudja, hogyan lehet digitálissá formálni az analógot, az győzött.
Pedig milyen keservesen ment a tanulás, a régi beidegződések és értékelések elfelejtése... Emelem kalapom a Time Warner boardja előtt, mert úgy tűnik, hogy megtanulta a leckét, és meghozta az egyedüli helyes döntést, ami biztosítja vezető pozíciójukat a következő évszázadra.
Ha megengedi a kedves olvasó, szeretném némi rövid személyes visszatekintéssel is fűszerezni összefoglalómat, és végigvezetni szíves figyelmüket a "deal" döntő elemein.
AOL Time Warner: Szuperhatalom minden termék eladásához
Az elmúlt öt év jó részét - különösen 1996-97-et - azzal töltöttem, hogy igyekeztem meggyőzni a reklámprogramokat készítő szakembereket arról, hogy ma már interaktív kampány nélkül nincs értelme bármit is reklámozni. Gyorsabban, mérhetőbben, olcsóbban, hatékonyabban lehet elérni a célpiaci csoportot a neten, mint bármilyen más médiumon keresztül.
Akik ezt az egyszerű üzenetet megértették, azok gyorsan vezetői pozíciókra tettek szert üzleteikben. Velük a következő lépésben azt kellett megértetnem, hogy AOL nélkül reklámozni a neten annyit tesz, mintha az ember pingpongütővel próbálna teniszezni.
A híres 80/20 szabálya igaz az internetre is, vagyis a 20% hozza a forgalom 80%-át, tehát csak az élmezőnyben érdemes reklámozni, ha valaki hatékonyan akar célba juttatni egy programot. Mostantól kezdve egyetlen telefonhívással többet lehet elérni egy marketingprogram számára, ha az AOL Time Warner által birtokolt médialehetőségeket vesszük számításba, mint sok száz hívással, ha a különböző részterületeken reklámfelületet kínáló versenytársakat keressük meg.
Igazából erről szól ez a "deal": a reklámdollárokról, amelyeknek elképesztő hányada folyik majd keresztül az AOL Time Warner család különböző alkotóelemein, melyek lefedik az Egyesült Államok (és egyre inkább a világ többi része) minden "eladásra érdemes" célcsoportját.
Mitől más az AOL, mint a versenytársak?
Az AOL egy új ipart teremtett, csendben, csak az értő kevesek vigyázó tekintete által kísérve. Mindenki a webről beszél, de a weben többszörösen megbukott óriás Microsoft kivételével senki sem beszél a kontrollról. Arról, hogy amikor valaki a netre megy az AOL-on keresztül, az nemcsak mint ISP-t használja azt, hanem a különböző tartalmú csatornákon keresztül az AOL közösségeinek aktív tagjává válik a "fehasználóbarát" tartalmi szerkesztésnek köszönhetően.
Erre mostanáig nagyon sokan nem döbbentek rá. Jó néhányan kérdeznek az AOL Time Warner "deallel" kapcsolatban a Yahoo megnőtt szerepéről, amin én megint csak mosolygok. Mert a Yahoo az AOL üzleti modelljének a felét érti csak, a tartalmi keresés fontosságát - a Szilikon-völgy lekésett az ISP-szolgáltatásról? Nem véletlen, természetesen, hogy az Észak-Virginia-Washington DC metropolisz az internet központja: minden valamirevaló hálózati cég és telekommunikációs óriás idevalósi. Steve Case-nek csak körül kellett néznie, és jó zseni módjára megtenni azt az egyszerű lépést, amely addig senkinek nem jutott eszébe: olyan módon szervezni internetkapcsolatot és a tartalmat, amely a használó számára a legbarátságosabb és a legegyszerűbb. Nagy sebességű netkapcsolatra emlékeztető felhasználói élményt teremteni lassú és nehézkes telefonmodemeken keresztül.
AOL: az internet McDonald'sja
Egyszerű, könnyű, világosan kezelhető. Nincsenek fölösleges, különleges technikai csodák, csak gyorsaság és tisztaság. Nagyon látszik rajta, hogy marketingszakemberek tervezik, és nem programozó mérnökök. És ez kell mindenkinek. Ezért nyerte meg az AOL a legfontosabb csatát: a legnagyobb tradicionális médiaóriás lenyelését.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- KÜRT: sikeres kuvaiti biztonsági intelligencia projekt
- Közösségi portált vesz az AOL, 850 millió dollárért
- A Yahoo esetleg az AOL-lal védekezik a Microsoft ellen
- Internetes reklámcéget vett az AOL is
- Eldőlt: 1 milliárdos Google befektetés és 300 millió dolláros kölcsön az AOL-nak
- Meghiúsulhat a Google-AOL megállapodás
- A Google részesedik az AOL-ból, nem a Microsoft
- Az AOL kihátrál a Microsoft támogatását élvező spam-ellenes rendszerből
- Egy gigászi identitászavar végjátéka avagy Requiem az AOL hőskorszakáért
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.