Közösségi portált vesz az AOL, 850 millió dollárért

Milkovits Gábor, 2008. március 13. 19:30

A Time Warner médiabirodalomhoz tartozó America Online internet- és internetes tartalomszolgáltató 850 millió dollárért megvásárolja a Bebo közösségi oldalt és szolgáltatást.

A Bebo világszerte több mint 40 millió felhasználóval rendelkezik és jelenleg a legnépszerűbb közösségi oldalnak számít az Egyesült Királyságban, Írországban és Új-Zélandon, míg az Egyesült Államokban a MySpace és a Facebook után a harmadik helyen áll. Az AOL személyi kommunikációs hálózatának kibővítésével és a gyorsan növekvő felhasználói bázis révén elérhető lehetséges reklámbevételekkel indokolta a vásárlást. Ez utóbbiak különösen fontosak a cég szempontjából; az utóbbi időben ugyanis az AOL egy struktúraváltás keretében mintegy 1 milliárd dollár értékben számos társaságot vásárolt meg és integrált saját „Platform-A” hirdetés-kiszolgáló rendszerébe. Az AOL előtt azonban még így is hosszú út áll; a valamikor Amerika vezető internet-szolgáltatójának számító és a Netscape böngészővel is sikeres vállalat mindkét területen visszaszorult, értéke pedig a 2005-ös Warner-egyesülés óta folyamatosan és jelentősen lecsökkent.

Éppen a fentiek miatt meglepő, hogy a Warner miért támogat ilyen mértékű felvásárlást egy olyan részlegnél, amelynek nyeresége csak a tavalyi utolsó negyedévben mintegy 70%-kal csökkent. Ráadásul egyes hírek szerint a médiavállalat szeretne megfelelő üzleti partner bevonásával megszabadulni az AOL-tól, habár ezt hivatalosan nem erősítették meg. Mindenesetre kérdéses, hogy egy esetleges eladásnál megtérülhet-e a beruházás.

Kulcsszavak: web2 +céginfo AOL

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55