Ráfizetés a Google egymilliárd dolláros AOL-befektetése
A beruházás annak idején azért volt fontos a Google-nak, mert ezáltal bebiztosíthatta online reklámpartneri szerződését az egyik legfontosabb amerikai internetszolgáltatóval, amely így nem pártolt át a Microsoft-hoz. Akkor az America Online teljes értékét 20 milliárd dollárra tették, a mostani viszont ennél valószínűleg jóval kevesebb. A Google az amerikai értékpapír-felügyeletnek benyújtott feljegyzésében ezzel kapcsolatban nem bocsátkozott találgatásba, független szakértők azonban az akkorinak a felére, nagyjából 10 milliárdra taksálják ma az AOL-t.
A dolog azért most lett időszerű, mert az AOL többségi tulajdonosa, a Time Warner 2009 elején szétválasztja az internetes cég online reklám és betárcsázós szolgáltatói részlegeit, majd nagy valószínűséggel eladja őket. Márpedig a Google szerződése alapján a Time Warner-nek ebben az esetben vissza kell vásárolnia a papíroknak azt a bizonyos 5 százalékát, természetesen piaci értéken, ez pedig akkor a fentiek alapján 500 millió dollár veszteséget jelent a Google számára. A keresőprogramjáról közismert online tartalomszolgáltató szinte minden negyedévben óriási bevételnövekedésről és irigylésre méltó profitról számol be, ennek ellenére az utóbbi időben rendre a befektetők várakozásai alatt szerepel, így az a félmilliárd dollár mínusz nem a legjobbkor jön a cég számára.
Kapcsolódó cikkek
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Arat a Google, virul az online hirdetési piac
- A vártnál nagyobb a Google negyedéves adózott eredménye
- Jelentős részvénymennyiségtől válnak meg a Google-alapítók
- Elbúcsúzik a német piactól az amerikai AOL
- A német kormány törvényi fellépést tart lehetségesnek a Google ellen
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Megvette a Gizmo-t a Google
- Mobilreklám-céget vesz a Google
- Google-eredmény: növekedés, mégha kicsi is
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.
A BASF a sikeres Ethernet-APL kísérletet követően az ABB-t választotta zöldmezős projektjeihez
A BASF első európai zöldmezős Ethernet Advanced Physical Layer (Ethernet-APL) projektjének részeként az ABB-t választotta az elosztott vezérlőrendszerekhez (DCS).
A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen
Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el.